Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Mijn vriendin trekt mijn vriendschap met mijn ex niet


Pippeltje schreef op 11-01-2022 om 16:22:

nou nou, duizendpoot. Vind je het lekker om nog even na te trappen?

ja vind je het natrapppen? Ik vind het wel een goede analyse. Het lijkt er voor mij op dat to nog steeds in een verwevenheid met ex zit, onder het mom van 'het is leuk voor de kinderen'. En dat hij het eigenlijk kinderachtig van zijn huidige partner vindt dat zij het lastig vindt. Maar als je gescheiden bent, is het heel gezond om je daar eens een tijd helemaal los van te maken alvorens je een nieuwe partner krijgt. Anders blijft die verwevenheid bestaan en een rol spelen in je huidige relatie imho.

Lexus schreef op 11-01-2022 om 16:58:

[..]

ja vind je het natrapppen? Ik vind het wel een goede analyse. Het lijkt er voor mij op dat to nog steeds in een verwevenheid met ex zit, onder het mom van 'het is leuk voor de kinderen'. En dat hij het eigenlijk kinderachtig van zijn huidige partner vindt dat zij het lastig vindt. Maar als je gescheiden bent, is het heel gezond om je daar eens een tijd helemaal los van te maken alvorens je een nieuwe partner krijgt. Anders blijft die verwevenheid bestaan en een rol spelen in je huidige relatie imho.

Mwah, ook ik vind het maar een natrap-analyse. Feit is gewoon dat vaak vrouwen moeite hebben met exen en ik zie dat hier in deze situatie ook zo. De kinderen zijn studerend, dus al wat ouder, en ja, mss had E2E4 wat meer moeite kunnen doen hen ‘samen te brengen’, maar zijn partner is ook een volwassen vrouw en had in die 6 jaar ook tot het besluit kunnen komen dat dit niet was wat ze zocht/wilde in een relatie. 

Wat heeft vriendin bijv gedaan om de band met zijn kinderen te verdiepen? En daarnaast, soms is die klik er gewoon niet met de kinderen van een nieuwe partner, wees realistisch! Zijn inbreng is namelijk ook beperkt als het oudere kinderen betreft, zij trekken echt wel hun eigen conclusie en hebben een eigen mening. Staat helemaal los van TO en vriendin, dit is wat het is (al 6 jaar) en dan mag je ook gewoon concluderen dat deze relatie het niet gaat worden. Dat valt of staat, in mijn ogen, echt niet met een paar etentjes per jaar met de moeder van je kinderen. 

Daarnaast vond ik de opmerking van E2E4 ook wel heel duidelijk op een eerdere vraag waarom zij niet getrouwd waren gebleven? Dat er meer nodig is voor een relatie dan wat hij met ex heeft. Waar maak je je dan zo druk over als partner zijnde? Dus nee, ik vind het geen goeie analyse.

E2E4

E2E4

11-01-2022 om 21:11 Topicstarter

Courage schreef op 11-01-2022 om 09:33:

Je weet nu al - want je benoemt het - dat het de relatie tussen je vriendin en je ex/je kinderen gaat verslechteren. Waar ben je op uit? Dat je vriendin het uit gaat maken zodat je het zelf niet hoeft te doen?


Snap niet waar je dit vandaan haalt. Ik zeg toch dat ik daar bang voor ben, niet dat ik het hoop?

Courage schreef op 11-01-2022 om 09:33:


Ik zou zeggen: man up en ga eens staan voor de relatie met je vriendin. Je hoeft niet eens te benoemen dat je het gaat minderen. Je zegt gewoon een keer: 'deze keer kan ik niet', of je zegt dat het werk veel tijd van je vraagt, of je verzint iets anders elegants. Maar hou in hemelsnaam je vriendin buiten 'de reden'.

Dat lijkt me een typisch geval van weglopen van je verantwoordelijkheden. En ik lieg nooit tegen mijn kinderen. 

E2E4

E2E4

11-01-2022 om 21:17 Topicstarter

Imi schreef op 11-01-2022 om 10:22:

De verhoudingen zijn momenteel zoek, dát is de boodschap die je moet uitdragen. Niet dat je vriendin het (terecht) niet meer trekt.


Da's een goeie.

Imi schreef op 11-01-2022 om 10:22:

Zo zie je je kinderen elke maand en leren ze je vriendin beter kennen.

Je kunt er ook nog aan denken om je vriendin mee te nemen als de kinderen jarig zijn. Dat doen wij hier ook. Ik kan het inmiddels beter vinden met de vriendin van mijn ex dan met mijn ex zelf, echt, het is mogelijk.


Ze zien haar ook wel eens. We vieren kerst en sinterklaas met zijn allen (wij twee en al onze kinderen) en op mijn verjaardag zien ze haar ook. Soms een terrasje met haar en een of twee kinderen (in de goeie ouwe tijd). En ook als ze hier is en ze (even) langskomen. 
Het lastige is dat ik haar leerde kennen in een tijd dat we allebei pubers hadden en die krijg je met geen stok mee naar de ander natuurlijk. Dus je hebt óf de kinderen (en dan is bij elkaar komen een logistiek hoogstandje) óf je bent samen. Er zijn dus weinig momenten geweest dat ze elkaar kónden leren kennen. 

E2E4

E2E4

11-01-2022 om 21:21 Topicstarter

Lexus schreef op 11-01-2022 om 16:58:

[..]

ja vind je het natrappen? Ik vind het wel een goede analyse. Het lijkt er voor mij op dat to nog steeds in een verwevenheid met ex zit, onder het mom van 'het is leuk voor de kinderen'. En dat hij het eigenlijk kinderachtig van zijn huidige partner vindt dat zij het lastig vindt. Maar als je gescheiden bent, is het heel gezond om je daar eens een tijd helemaal los van te maken alvorens je een nieuwe partner krijgt. Anders blijft die verwevenheid bestaan en een rol spelen in je huidige relatie imho.

ik heb nooit gezegd dat ik het kinderachtig vind. Zij voelt dit zo en daar kan zij ook niks aan doen. Net zoals ik dat ook heel anders voel. Met de strekking van jullie analyse ben ik het wel eens inmiddels. 

E2E4

E2E4

11-01-2022 om 21:23 Topicstarter

Kersje schreef op 11-01-2022 om 17:42:

[..]

Mwah, ook ik vind het maar een natrap-analyse. Feit is gewoon dat vaak vrouwen moeite hebben met exen en ik zie dat hier in deze situatie ook zo. De kinderen zijn studerend, dus al wat ouder, en ja, mss had E2E4 wat meer moeite kunnen doen hen ‘samen te brengen’, maar zijn partner is ook een volwassen vrouw en had in die 6 jaar ook tot het besluit kunnen komen dat dit niet was wat ze zocht/wilde in een relatie.

Wat heeft vriendin bijv gedaan om de band met zijn kinderen te verdiepen? En daarnaast, soms is die klik er gewoon niet met de kinderen van een nieuwe partner, wees realistisch! Zijn inbreng is namelijk ook beperkt als het oudere kinderen betreft, zij trekken echt wel hun eigen conclusie en hebben een eigen mening. Staat helemaal los van TO en vriendin, dit is wat het is (al 6 jaar) en dan mag je ook gewoon concluderen dat deze relatie het niet gaat worden. Dat valt of staat, in mijn ogen, echt niet met een paar etentjes per jaar met de moeder van je kinderen.

Daarnaast vond ik de opmerking van E2E4 ook wel heel duidelijk op een eerdere vraag waarom zij niet getrouwd waren gebleven? Dat er meer nodig is voor een relatie dan wat hij met ex heeft. Waar maak je je dan zo druk over als partner zijnde? Dus nee, ik vind het geen goeie analyse.

Gelukkig kan nog íemand zich in mij verplaatsen hier . Neemt niet weg dat ik superblij ben met elke reactie hier. Zelfs van natrappende duizendpoten!

Joh ik zal dan wel en van de weinige zijn maar ik vind dat je vriendin zich enorm aanstelt en zodra iemand mij laat kiezen tussen mensen heeft diegene voor mij de keuze al gemaakt.  

Maar misschien komt dat door mijn ervaring, want ik ben zo iemand wiens vader voor 100% voor de nieuwe vriendin ging die dus ook liever niet had dat er contact was tussen mijn ouders.  En met wie wij als kinderen niet perse een lekkere band hebben

Overigens heeft  dat de relatie tussen mij en mijn vader ( en ook die tussen mijn broer en mijn vader) helemaal verziekt.  Wij zien hem nog zelden.

Kimdekim schreef op 11-01-2022 om 22:01:

Joh ik zal dan wel en van de weinige zijn maar ik vind dat je vriendin zich enorm aanstelt en zodra iemand mij laat kiezen tussen mensen heeft diegene voor mij de keuze al gemaakt.

Maar misschien komt dat door mijn ervaring, want ik ben zo iemand wiens vader voor 100% voor de nieuwe vriendin ging die dus ook liever niet had dat er contact was tussen mijn ouders. En met wie wij als kinderen niet perse een lekkere band hebben

Overigens heeft dat de relatie tussen mij en mijn vader ( en ook die tussen mijn broer en mijn vader) helemaal verziekt. Wij zien hem nog zelden.

Dan zijn wij blijkbaar samen ‘1 van die weinigen’ 😉

E2E4, jouw vriendin ondergaat deze omgang/dynamiek dus nu al 6 jaar, begrijp ik dat goed? Zij mag ook zelf kiezen om niet op deze manier door te willen gaan natuurlijk ipv dat zij jou voor deze keuze stelt. Ik vind het, na 6 jaar, nogal manipulerend gedrag eerlijk gezegd. Waarom pas nu ‘eisen’ stellen ipv 5 of 4 jaar geleden? Is er onlangs misschien iets ingrijpends gebeurd binnen jullie relatie dat zij hier nu pas mee komt?

Imi

Imi

12-01-2022 om 17:19

Nee Kersje, E2E4 schrijft dat dit intensieve contact met zijn ex juist NIET vanaf het begin zo was.
Dus hoezo manipulatief? Ze is gewoon niet blij met die ontwikkeling.

Imi schreef op 12-01-2022 om 17:19:

Nee Kersje, E2E4 schrijft dat dit intensieve contact met zijn ex juist NIET vanaf het begin zo was.
Dus hoezo manipulatief? Ze is gewoon niet blij met die ontwikkeling.

Excuses, ik lees het net terug ja, maar toch veranderd dit weinig aan mijn mening. Voor de kinderen is het erg leuk en dat staat voor mij toch op nummer 1. Voor mij is het echter nog onduidelijk, vandaar mijn eerdere post, of vriendin van E2E4 nu het meest moeite heeft met de kinderen of met omgang ex vwb zich buitengesloten voelen.

Als E2E4 alle contact met zijn ex zou verminderen, wil dat niet zeggen dat zij zich minder buitengesloten gaat voelen als zijn kinderen er zijn.

Ben dus wel benieuwd naar zijn antwoord op mijn vorige post.

E2E4

E2E4

13-01-2022 om 08:26 Topicstarter

Kimdekim schreef op 11-01-2022 om 22:01:

Maar misschien komt dat door mijn ervaring, want ik ben zo iemand wiens vader voor 100% voor de nieuwe vriendin ging die dus ook liever niet had dat er contact was tussen mijn ouders. En met wie wij als kinderen niet perse een lekkere band hebben

Precies dat is wat het voor mij ook zo moeilijk maakt. Mijn ouders zijn ook gescheiden en mijn vader wilde mijn moeder niet meer zien. Wij hadden de nieuwe partner van mijn vader ook maar te dulden. Voor mijn ex geldt een soortgelijk verhaal. Vandaar dat we er allebei op gebrand zijn het anders te doen dan zij. 

E2E4

E2E4

13-01-2022 om 08:35 Topicstarter

Kersje schreef op 12-01-2022 om 16:46:

E2E4, jouw vriendin ondergaat deze omgang/dynamiek dus nu al 6 jaar, begrijp ik dat goed? Zij mag ook zelf kiezen om niet op deze manier door te willen gaan natuurlijk ipv dat zij jou voor deze keuze stelt. Ik vind het, na 6 jaar, nogal manipulerend gedrag eerlijk gezegd. Waarom pas nu ‘eisen’ stellen ipv 5 of 4 jaar geleden? Is er onlangs misschien iets ingrijpends gebeurd binnen jullie relatie dat zij hier nu pas mee komt?

Piepklein detail: ik heb het pas onlangs verteld, dat van die etentjes... Ik had het wel es tussen neus en lippen door vermeld dat we 'dat wel es deden', maar niet structureel iedere twee weken twee jaar lang nu. Ik vond het te belangrijk voor mijn kinderen om hiervoor 'toestemming' te vragen aan mijn vriendin en vond het ook weer niet zo'n groot vergrijp, eerlijk gezegd. Inmiddels begrijp ik haar wel beter moet ik zeggen hoor, maar nog steeds ga ik met lood in mijn schoenen dat gesprek in straks. Ik ben gewoon heel bang dat mijn kinderen vinden dat ik een keuze maak voor mijn vriendin i.p.v. voor hun. 

En in feite máákt ze die keuze nou ook natuurlijk om dat niet meer te willen. Ze geeft alleen mij nog een soort van kans een oplossing te verzinnen. Het gaat haar zeker niet om de kinderen. Die relatie mag niet goed zijn, maar zij zal nooit tussen mij en mijn kinderen willen komen. Het gaat er haal vooral om dat ze zich enorm buitengesloten voelt in ons 'gezin'. Ook omdat drie personen in dat gezin niet onverdeeld blij zijn met haar (en niet omdat ze een indringer is, maar omdat de karakters behoorlijk botsen). 

Als ik het goed begrijp waren jij en je vriendin al 4 jaar samen toen de etentjes met je kinderen en ex begonnen zijn? En ze weet er pas sinds kort van dat dit redelijk vaak gebeurt? 

Dat noem jij een klein detail???
Als jij al twee jaar lang stiekem met je ex uit eten gaat, op zeer regelmatige basis, dan kan ik me voorstellen dat je vriendin dit voelt als verraad, misschien zelfs als een vorm van vreemdgaan. Dan maakt het niks uit dat het je ex is, achter de rug van je partner om regelmatig met een ander uit eten gaan zonder dat je daar open over bent is behoorlijk achterbaks.
Ik kan me zomaar voorstellen dat je vriendin wel doorhad dat er iets speelde, maar daar niet de vinger op kon leggen. Wat zal ze aan zichzelf en aan jou getwijfeld hebben…!
De enige oplossing hier lijkt mij dat jij heel diep door het stof gaat. Wat je hebt gedaan was gewoon stom. Jij bent degene die hiermee een bom onder de relatie met je vriendin heeft gelegd. Ook al is het waarom te begrijpen, met de achtergrond van jou en je ex, zo ga je niet met een partner om. Echt niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.