Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Moeilijk….. Ex man heeft snel nieuwe vriendin

Goedenacht,

Bij deze wil ik mijn rollercoaster even met jullie delen, en misschien heeft er nog iemand advies voor mij…. Heb al heel wat verhalen gelezen, en weet dat ik niet alleen ben hierin, al voelt dat soms wel zo…

Mijn verhaal in het kort:
9,5 jaar samen geweest met mijn ex man. Waarvan 1,5 jaar getrouwd. Samen een mooie dochter van 8. (Ja, ik was snel zwanger)
Nu 7 maanden geleden uit elkaar gegaan, en 4 maanden geleden officieel gescheiden.

Maar wat vind ik het moeilijk. Dat hij niet meer van mij hield, dat kan ik accepteren. Dat onze relatie slecht was, ben ik inmiddels ook wel achter. Maar het begin was wel goed, toen was mijn ex de liefste man op de wereld. Na een jaar kwam zijn ware aard naar boven, en werd hij echocentrisch. Alles draaide om hem en wat hij wilde, en vaak wilde hij helemaal niks. Alle leuke dingen deed ik met mijn dochter en vaak ook alleen. Door alle omstandigheden praatte ik dat goed voor mezelf en hoopte dat de oude man uiteindelijk wel weer terug kwam. Niet dus. 8,5 jaar hoop gehad. 

Maar nu dus uit elkaar. Voor mij beter zo.

Maar heeft dus nu al een nieuwe vriendin. Hij kent haar nog geen maand en hiervan zijn ze nu 3 weken vakantie aan het vieren met mijn dochter erbij. Ik zie de oude man weer terug, die ik ook kende aan het begin van onze relatie. En dat steekt…. 8,5 jaar gewacht, en nu is hij er pas weer. Ik troost mij met de gedachte dat dit ook weer om kan slaan.

Maar ondertussen lig ik al nachten wakker. Denkend aan mijn dochter die daar is. Alle doemscenario’s gaan door mijn hoofd. Hij heeft haar nog nooit zolang achter elkaar bezig gehouden. Nu heb ik al begrepen dat ze alle uitjes die wij deden met zijn drieën hebben gedaan. Pretpark, zwemmen, dierentuin. Maar ook dat mijn dochter hele zaterdagen op bezoek is geweest bij haar familie. Morgen vieren ze de verjaardag van haar oudste zoon, en slapen ze daar ook.

Het ligt misschien aan mij, maar ik vind het allemaal zo verschrikkelijk snel gaan, en dat lijkt mij ook moeilijk voor mijn dochter. Ben benieuwd hoe ze is als ze terug is, gelukkig nog maar een paar nachtjes…..


CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

04-08-2021 om 05:49

wie weet heeft ze het wel hartstikke leuk gehad.

Maak je geen zorgen om je dochter. Ze zal moeten leren leven met gescheiden ouders en zoals het nu gaat krijgt ze van beiden het beste mee. Dat is prima. Ze kan dat zelf wel aan.
Een vraagje: denk je dat ze niet iets meegekregen heeft van jullie moeizame verhouding toen jullie nog bij elkaar waren?
Voor jou is het het moeilijkste. Het is moeilijk om te erkennen, dat je niet het beste in elkaar naar boven haalt. Het is moeilijk om nu te zien dat het er wel in zat bij hem (hopelijk over 1 jaar ook nog). Nu nog bij jezelf: je krijgt de ruimte om het beste in jezelf weer naar boven te halen. Nog een paar daagjes kan dat in alle rust, maar daarna komen nog genoeg dagen en jaren om daarmee aan de slag te gaan. Je hebt je eigen leven teruggekregen. Ik hoop dat je er iets moois van kunt maken.

Tsjor

" Maar heeft dus nu al een nieuwe vriendin. Hij kent haar nog geen maand en hiervan zijn ze nu 3 weken vakantie aan het vieren""

Grote kans dat ze elkaar al veel langer kennen dan een maand.

En verder: dat jij het er moeilijk mee hebt is logisch en daar is ook niets mis mee. Maar ga nou niet jouw rouw en ergernis aan je dochter toeschrijven. Spuw je gal tegenover je vriendinnen (daar heb je ze voor) en wees zo luchtig mogelijk tegenover je dochter, en ga vooral niet naar informatie en naar verdriet bij haar zitten vissen. 

Veel sterkte gewenst,

Temet

Leene

Leene

04-08-2021 om 12:18

Eens met Temet. Het gaat ook snel. Dus je dochter zal heel wat te verwerken hebben ook al heeft ze het leuk gehad. Jij moet er nu zijn voor haar en dat doe je inderdaad niet door je eigen verdriet en boosheid teveel te laten zien.

Dat gezegd hebbend snap ik je woede en verdriet wel.. verdriet dat jullie blijkbaar niet het beste in elkaar naar boven konden halen. Overigens is het nog maar de vraag of zijn huidige vriendin dat wel kan. Misschien... Maar als hij al die jaren niet  duidelijk kon maken wat hij miste in de relatie  en daar aan werken, jullie hadden tenslotte een kind, dan is het nog maar de vraag of hij dat nu wel kan als de eerste verliefdheid over is. 
Maar goed die gedachte helpt je nu misschien even maar uiteindelijk schiet je er niet veel mee op. 
Jij moet verder met je leven. Het geeft je ook weer een nieuwe kans. 
Maar val je ex nooit af als vader daar beschadig je je dochter mee.
Veel sterkte...

Ik hoop voor je dochter dat je ex in zo'n goede stemming blijft en leuk aandacht aan haar blijft geven als nu. Dan is dat pijnlijk voor jou, jij snap ik. Dan is er dus werk aan de winkel voor jou om dat pijnlijke te verwerken en dat te accepteren. Maar onthou maar dat dat dan fijn is voor je dochter.
De kans dat hij zich na een tijdje (jaar?) ook weer net zo egoïstisch gaat gedragen tegenover zijn nieuwe vriendin en je dochter als toen jij met hem was schat ik vele malen hoger in. En dat is veel erger voor je dochter. Laat je het hier dan weten? En wees in de tussentijd maar zoveel mogelijk jezelf met welgemeende en niet mogelijk gespeelde aandacht. Sterkte ermee.

Ik snap heel goed hoe je je voelt! Dat hopen, dat die leuke man van het begin weer terugkomt, dat heb ik bijna 30 jaar gedaan, domdomdom. Wat dat betreft is het een geluk bij een ongeluk dat jullie 'nu al' uit elkaar zijn. En ook mijn ex, meteen een ander en daar wél die leuke man die hij bij mij zo lang al niet meer was. Mijn kinderen zijn al volwassen, maar mijn ex had altijd gezworen dat hij nóóit op kleinkinderen ging passen. Drie keer raden waar ze regelmatig logeren. En dat is absoluut de verdienste van zijn nwe vrouw (die geheel volgens 'de regels' tien jaar jonger is dan ik, maar dat terzijde). Het kost tijd om alles een plek te geven en te accepteren. Het voordeel van jouw situatie : je dochter woont nog thuis, jullie hebben genoeg tijd om samen tradities op te bouwen waar jullie nog je hele leven op terug kunnen vallen. Probeer van bepaalde gelegenheden iets speciaals voor jullie samen te maken. Dat kan niemand je afnemen. 

Zo herkenbaar!
Hij kent zijn 'nieuwe' echt niet pas een maand. Ze kende elkaar al langer.
Het loslaten vooral van je kind is erg moeilijk. Probeer er naar dochter toe positief over te zijn. Hopelijk heb je fijne familie/vrienden die begrijpen dat jij jouw gevoel moet kunnen ventileren.
Praat dus met volwassenen in je omgeving, schrijf het van je af zodat het jou niet kapot maakt.
Als je dochter bij je is, geniet lekker samen. Gewoon samen dingen doen is zo waardevol, dat hoeven geen dure uitjes te zijn. Samen koken, een film kijken, boeken lezen, knutselen enzovoort is zo fijn. 
Mijn dochter is nu 19. Nog steeds geniet ze van gewoon lekker bij elkaar zijn. Soms kruipt ze zelfs nog lekker tegen mij aan op de bank. Ze is nu met haar vader op vakantie en dat is prima. Ik weet dat ze, zodra ze weer terugkomt weer blij is om mij te zien.

Misschien gaat het ook wel snel voor je dochter, maar zolang haar basis goed is (b.v. jullie band) dan kan ze veel hebben.

Justmemiss

Justmemiss

04-08-2021 om 16:12 Topicstarter

Dank jullie voor jullie reacties.

Mijn exman kent haar echt nog geen maand, ik weet het zeker, want heb de eerste berichten tussen hun gezien. Dat heeft mijn exman laten zien. Dus ja het is snel.

Mijn dochter is een hele lieve sociale meid, dus ik denk dat zij het zeker naar haar zin heeft. En dat is voor mij ook absoluut het allerbelangrijkste.

Gelukkig heb ik goede vrienden en familie waar ik mijn ei kwijt kan, en dat heb ik deze 3 weken ook uitgebreid gedaan. Zometeen moet ik weer op mijn woorden passen, want ze hoort alles. 

Het stukje over nieuwe tradities vond ik mooi ok te lezen. Dat is iets wat ik ook gelijk gedaan heb. Mijn exman vond heel veel dingen onzin en niet nodig zoals uitgebreid verjaardag vieren. Nou als mijn meisje terug is, is ze jarig en de slingers zijn al in huis. Ook heb ik een hotelletje geboekt waar wij 2 nachtjes gaan genieten in het bubbelbad en lekker eten. 🥰

Dank jullie voor alle opbeurende woorden, het doet mij goed. En ik bedenk maar alle tranen die zijn geweest, komen niet meer terug en maken mij steeds een stukje sterker.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

04-08-2021 om 17:20

Justmemiss schreef op 04-08-2021 om 16:12:

Dank jullie voor jullie reacties.

Mijn exman kent haar echt nog geen maand, ik weet het zeker, want heb de eerste berichten tussen hun gezien. Dat heeft mijn exman laten zien. Dus ja het is snel.

Mijn dochter is een hele lieve sociale meid, dus ik denk dat zij het zeker naar haar zin heeft. En dat is voor mij ook absoluut het allerbelangrijkste.

Gelukkig heb ik goede vrienden en familie waar ik mijn ei kwijt kan, en dat heb ik deze 3 weken ook uitgebreid gedaan. Zometeen moet ik weer op mijn woorden passen, want ze hoort alles.

Het stukje over nieuwe tradities vond ik mooi ok te lezen. Dat is iets wat ik ook gelijk gedaan heb. Mijn exman vond heel veel dingen onzin en niet nodig zoals uitgebreid verjaardag vieren. Nou als mijn meisje terug is, is ze jarig en de slingers zijn al in huis. Ook heb ik een hotelletje geboekt waar wij 2 nachtjes gaan genieten in het bubbelbad en lekker eten. 🥰

Dank jullie voor alle opbeurende woorden, het doet mij goed. En ik bedenk maar alle tranen die zijn geweest, komen niet meer terug en maken mij steeds een stukje sterker.

Hij kent haar echt al wel langer hoor, en ik hoop voor je dochter dat het niet al te lastig was

'Hij kent haar echt al wel langer hoor,...' Ik begrijp deze reactie niet. Dan weet je het dus beter dan iemand die in de situatie zit? Op basis waarvan? En waarom zou je dat iemand meegeven? Helpt het haar op een of andere manier? De boodschap die je nu afgeeft is: wat je zegt klopt niet, je kent je eigen situatie niet goed genoeg (ik weet het beter) en jij moet je situatie anders bekijken, op basis van wat ik (onbekend met jouw situatie) tegen jou zeg, met een zekere autoriteit ('echt wel') die overigens nergens op gebaseerd is.
Ik probeer te begrijpen waarom iemand zo'n reactie geeft, dus als je het kunt uitleggen, graag.

Tsjor

Het is zeker snel, maar het belangrijkste is dat je dochter het naar haar zin heeft op de vakantie. Als zij nu eindelijk wel aandacht van papa krijgt, papa gezellig is en ook met de nieuwe vlam goed kan opschieten, zou ik het verdriet om wie je man niet was tijdens je huwelijk maar blijkbaar wel kan zijn, bij jezelf houden. 

Ik ben het niet alleen eens met de uitspraak dat het nodig is om vrienden op te pakken, want dat zijn ze. Ik denk niet dat iemand een ander met zijn problemen moet belasten. delen, maar niet spatten uit, niet over de lijn

Tsjor, ik snap je reactie. Maar het is volgens mij hoogst ongebruikelijk dat een vrouw al een week nadat zij een man heeft leren kennen, drie weken met die man en zijn dochter op vakantie gaat. 

Het is daarentegen bepaald niet ongebruikelijk dat een man doet alsof hij pas na de scheiding een nieuwe vriendin heeft leren kennen, terwijl hij die vrouw al veel langer kende (en in veel gevallen dan ook is gescheiden omdat hij dacht dat het leven met deze vrouw leuker zou worden dan met de vrouw met wie hij getrouwd was). 

Dus als TS dan zegt "mijn man heeft een gloednieuwe vriendin met wie hij nu al op vakantie is" dan is een voor de hand liggende reactie "zo gloednieuw is ze waarschijnlijk niet". 

En als TS dan zegt "ik weet dat ze elkaar nog maar net kennen want dat heeft hij me verteld" dan denkt menige lezer ook "ja, zal best". 

Groeten, 

Temet

O wacht, TS schrijft: ex heeft me appjes laten zien. 
Wat mij betreft nog steeds: zal best. 

Maakt voor de pijn bij TS vermoedelijk niet zo bar veel uit verder. Meteen leuk nieuw gezinnetje spelen met de nieuwe vlam is gewoon vervelend om te zien, en hoe oud of nieuw die vlam dan precies is, maakt daarvoor waarschijnlijk weinig verschil. 

Groeten, 

Temet

Temet, het kan best zijn dat je dat denkt, maar wat voor zin heeft het om de ander daarmee lastig te vallen? Eigenlijk moedig je de ander dan aan om 'hem' niet te vertrouwen. En dan? Een nog ergere scheiding? Of hem gaan verbieden dat hij met die veel te korte liefde al op stap gaat met zijn kind erbij? Nog meer ruzie?
Ik snap ook niet zo goed hoe je zo snel een ander kunt opduikelen en daarmee op vakantie gaat, maar ja, ik ben niet de ex. En Justmemiss heeft recht op haar eigen waarheid, die ze zelf naar vermogen onderzocht heeft.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.