Echtscheiding en erna

nuniet23
14-04-2010 om 19:11
Niet eens over aanstaande vakantie
Ex en ik zijn nog volop verwikkeld in onze echtscheiding regelen waarbij nog vele obstakels.
We willen een co ouderschap aangaan en doen dit nu al een tijdje ondanks dat er nog helemaal niets op papier is geregeld (zijn we mee bezig maar komen we maar niet uit).
Nu hoorde ik zojuist van 1 vd kinderen dat ex volgende week met hen op vakantie wilt gaan naar een plek waar je diverse inentingen worden aangeraden + malaria heerst; ex heeft hier geen idee van en laat dan ook niemand inenten cq neemt hier geen maatregelen voor.
Ze zouden met een vage luchtvaartmaatschappij gaan vliegen hetgeen me ook helemaal niet lekker zit.
Ook is het dan nog geen mei vakantie dus zou hij hen van school houden omdat het dan lekker goedkoop vakantie is. Maar waarschijnlijk helemaal geen kinderen van hun leeftijd op de vakantiebestemming.
Bij terugkomst hebben ze nog 2 weken meivakantie waarin hij ook vrij is.
Ook gaat hij voor de 1e keer met ze op vakantie. Tot die tijd heb ik altijd alles geregeld ed; hij heeft geen idee wat aan kleding mee te moeten nemen, wat er bij komt kijken etc.
Al met al ben ik het dus niet eens dat hij dit gaat doen + baal er van dat hij hen al van alles beloofd en niet eerst met mij overlegd.
maar wat kan ik omdat hij en de kinderen al beloofd heeft (maar dus niets met mij overlegd) + we hebben nog niets officieel op papier geregeld.
Als hij hen in de meivakantie naar een normale vakantiebestemming mee zou nemen zou ik dat geen enkel probleem vinden hetgeen hij ook weet.

nuniet23
14-04-2010 om 19:53
Zonnetje
Ik kan niet met hen op vakantie omdat ik daar geen geld voor heb + moet werken.
De inentingen worden sterk geadviseerd hetgeen hij wegwuift als onzin en overdreven.
Ik wil niet over de hoofden van de kinderen spelen door hen bang te maken voor inentingen, zeggen tegen hen dat ik het niet eens ben etc Ex hoort domweg met mij te overleggen hetgeen ik andersom ook zou doen.
School is heel makkelijk en vindt het prima als hij hen buiten de vakantie meeneemt.
Wat hij vergeet in te pakken zal mij een zorg zijn.
Ik denk puur en alleen aan het welzijn van onze gezamelijke kinderen en ben tegen het gehele plan.

Temet
14-04-2010 om 21:11
Welzijn
Het enige waar je je denk ik terecht zorgen om maakt is de medische kant. Dan kan je het hard spelen: "Pietje, overdreven of niet, als jij geen prik durft te halen moet je het zelf weten maar die kinderen worden ingeent en slikken hun pillen anders krijg je ze niet mee. "
Als Pa de koffers niet weet te pakken zit-ie zelf met de narigheid. Leert-ie van. En waarschijnlijk is een nieuw badpak of t-shirt zo gekocht, dus dat lost zich wel op. Als je kinderen een minder geslaagde vakantie hebben door gebrek aan voorbereiding dan leren zowel Pa als kinderen daar hopelijk van, als ze een geslaagde vakantie hebben ondanks gebrek aan voorbereiding dan valt het dus kennelijk wel mee allemaal.
Maar van die inentingen etc zou ik wel een punt maken. Bedenk alleen dat adviezen soms uiteen lopen. Ik heb voor Indonesië of Maleisië, dat weet ik niet meer, wel eens twee tegenstrijdige adviezen inzake malaria gehad.
Groeten,
Temet

Temet
14-04-2010 om 21:12
Overigens
... ben ik met je eens dat overleg wel fatsoenlijk was geweest. Tja. Die scheiding was er vast niet voor niks
Groeten,
Temet

Marleen
17-04-2010 om 21:20
Mag toch niet?
Even los van de medische kant, je mag toch helemaal niet buiten de vakantie met de kinderen weg? Tenminste, ik neem aan dat ze op school zitten. Ik kan me goed voorstellen dat je het niet eens bent met deze vakantie, ook die prikken nog eens. Succes met het oplossen / overleggen! Groetjes, MArleen

nuniet23
18-04-2010 om 12:35
Temet en marleen
Bedankt voor jullie reakties.
School is hierin en heel makkelijk + dat ex werk doet waardoor hij niet altijd in schoolvakanties weg kan.
Inmiddels heeft hij de vakantiebestemming veranderd.
Ook heeft hij mij gevraagd of ik de kleding en verdere spullen vd kinderen in wil pakken omdat hij dit niet kan en niet weet wat ze hebben ed! Ik ben dus niet gek en dat mag hij fijn zelf doen zoals ik ook al vriendelijk doch duidelijk heb laten weten.
En ook of ik de kinderen een klein weekje extra wil verzorgen nu hij een dikke week met hen op vakantie gaat maar ondertussen wel van mij verwachten dat ik opeens mijn inkomen zelf geheel verdien!
Inderdaad zijn we niet voor niets in scheiding.