Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

anoniem

anoniem

09-06-2011 om 13:39

Niets kunnen doen tegen treiteren

wij (ik en drie kinderen) worden gepest/getreiterd door partner van vader.
wij zijn 3 jaar gescheiden. sinds 2 jaar heeft vader vriendin. kinderen willen niet meer naar vader, reden kan ik hier niet geven ivm herkenning, maar is gegrond. beslissing van kinderen zelf. geweld is in het spel.

partner van vader vind het nodig om ons te achtervolgen, zelfs als ik aan het winkelen ben, volgt ze mij van winkel naar winkel met haar eigen kinderen, steekt middelvinger naar de kinderen op, steekt tong uit, rare taal en kijkt dreigend naar kinderen, rijdt veel door onze straat, gaat bij buren op visite (liefst voor huis zitten, lekker dreigend) en nog veel meer.

en wat kan ik er tegen doen????? niets!!!!!!!!!!!!!!!
alle instanties, school, politie alles erbij. en dan zit je met getuigen en bewijslast.
zucht. ik word er zo moe van!!! het maakt mij verdrietig dat de kinderen zo de dupe worden van het gedrag van partner van vader.

ik moest het even kwijt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maartje

Maartje

09-06-2011 om 15:48

Jeetje

Tja, wat moet je daarmee. Je zou denken dat die vrouw toch ook een eigen leven heeft, kost toch heel veel tijd en energie om zich alleen maar met jullie bezig te houden.
Ik zou proberen niet te laten merken aan haar dat het je raakt. Doe alsof ze lucht is, zodra je haar ziet in het winkelcentrum, maak je boodschappen af en vertrek. Op een gegeven moment moet voor haar de lol er toch wel vanaf zijn? Hoe minder reaktie je geeft hoe saaier het voor haar is, ik weet dat dat lastig is, maar je moet toch wat?
Dat ze bij de buren gaat zitten is ook wel vervelend zeg, dan komt het wel heel dichtbij, maar sta er boven, richt desnoods je tuin en vensterbank zo in dat je haar neit kan zien in ieder geval als je binnen bent.
Hopelijk houdt ze er dan op een gegeven moment wel mee op.

sterkte!

Of...

't is maar een idee hoor, ik heb hier geen ervaring mee, maar je kanje natuurlijk ook naar haar omdraaien en haar overdreven enthousiast begroeten "Hé meid, ben je d'r weer, wat leuk, hoe gaat het nou met je, en met de kinderen, en met je man? Nog steeds geen spat veranderd zeker? Zal wel zwaar zijn he [ dit maar niet als je kinderen erbij zijn misschien], goh dat ik jou hier nu tref zeg, wat toevállig! etc enz.
En dat dan dus iedere keer. Kijken hoe lang het dan nog leuk is (straks hoor je haar kinderen nog fluisteren 'mam, kom, gauw wegwezen, daar heb je die mevrouw weer...')

Sterkte

Temet

Temet's idee klinkt goed. Dat zou ook mijn suggestie zijn. Je verbergen in huis. Gordijnen dicht doen. Snel een winkel uit lopen, geeft haar een gevorl van macht.

Dus even slikken en je dan in een winkel omdraaien en gewoon roepen " goh, jij ook hier. Ik ga hierna naar de etos en jij?"

En als ze voor je huis zit zou ik haar een kopje koffie en een koekje brengen. En er dan bij zeggen dat je nu geen tijd hebt om erbij te gaan zitten want je moet nu de ramrn lappen, de was doen, boodschappen doen.

Ga je in ieder geval niet als een slachtoffer opstellen. Dat verdient ze niet.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

anoniem

anoniem

09-06-2011 om 16:53

Reactie

wat temet heeft voorgesteld heb ik gedaan, maar het hielp niet. werd zelfs erger.
een tijdje negeren en hoofd wegdraaien hielp het meeste. echter heeft ze het nu voorzien op de kinderen, omdat ik natuurlijk niet reageer.

Maartje

Maartje

09-06-2011 om 19:37

Hoe oud?

Hoe oud zijn de kinderen? Als ze oud genoeg zijn 10+ zou je het ze misschien kunnen voordoen. Niet eens hoofd wegdraaien maar gewoon doen alsof ze niet bestaan, of ze lucht zijn.
Hier in het dorp woont een bekende nederlander en hij is er heel erg goed in, zoekt nooit en te nimmer oogcontact. Is lekker aan het winkelen kijkt ook gewoon vooruit maar kijkt je gewoon niet aan, het lijkt bijna of hij door je heen kijkt. Je hebt dan ook helemaal niet meer de neiging om hallo te zeggen of een blijk van herkenning te laten zien. Heel apart om te zien, maar het werkt wel, hij wordt zelden aangesproken door mensen, voor zover ik dat kan zien dan hé. (ik noem dit omdat je dus niet ineens je hoofd moet gaan omdraaien of naar de vloer moet gaan kijken, ook moet je de winkel niet uitgaan) gewoon een soort van 'jullie zijn er niet' modus moet aan.

anoniem

anoniem

09-06-2011 om 19:45

Maartje

oudste is wel 10+, maar vindt het heel moeilijk om zo te doen.
ik herhaal maar gewoon van hoofd wegdraaien, maar ja soms kijk je toevallig iemand aan. kijk je toevallig net om.....
blijft frustrerend. vandaag ook weer. hoe meer negeren hoe erger het wordt.
gelukkig is mailtjesregen nu wel voorbij.
dat zat er eerder ook bij, maar omdat ik als ik reageerde neutraal reageerde, konden ze er verder niets mee.

zucht!!

Petr@

Petr@

09-06-2011 om 22:18

Verschrikkelijk

Het eerste wat in mijn hoofd opkomt is: verhuizen. En dan zo ver mogelijk weg. Maar ja, is wel heel ingrijpend voor jouw kinderen. Maar zou wel voor rust zorgen.
Er valt met jouw ex hierover niet te praten? Vindt hij dit normaal?

Door iemand heenkijken

De truc om iemand te negeren is om te focussen op een punt net naast of net achter die persoon. Dan kijk je wel dezelfde kant op (en hoeft je hoofd dus niet af te wenden), maar je kijkt ze niet aan.

Deze techniek pas ik toe bij orgelmannen en "gratis krant"-aanbieders hier in de stad

Niet wegdraaien dus, zoals Maartje ook al zegt. Zij is er niet. Dus hoef je ook niet weg te draaien, dat idee.

Sterkte ermee

Temet

anoniem

anoniem

10-06-2011 om 08:57

Ex en door iemand heen kijken

door iemand heen kijken kan ik wel toepassen, maar voor de kinderen is het ontzettend lastig. ik roep gewoon elke keer neus in de lucht.

tja, ex. wat kan ik daarvan zeggen. hij vindt het niet raar om mij in bijzijn van de kinderen te slaan, dus waarom zou hij gedrag van zijn partner afkeuren.
ik denk ook dat zij hierbij niet aan de kinderen denken, maar mij een hak willen zetten ten koste van de kinderen.
iets anders kan ik niet bedenken.
ex en ik kunnen niet meer communiceren. en moet sowieso met derde erbij. aangezien ik hem niet vertrouw. ik ben eigenlijk wel bang voor hem. je weet nooit wat hij doet.
en hij heeft al geweld gebruikt. en wat ik eerder aangaf in bijzijn van kinderen. dus ......

en aangezien treiteren en pesten vrij ver kan gaan, voordat je uberhaupt iets ermee kan. kunnen zij heel makkelijk doorgaan.
wij gaan ook wel verhuizen, mede door dit geheel, maar moet nog een aantal maanden wachten. kan nu nog even niet namelijk.
dus is tijd uitzingen en hopen dat ze in nieuwe woonplaats wegblijven.

vanochtend hebben we haar in ieder geval kunnen ontlopen. nu vanmiddag weer, maar kan je zeggen dat ik alsmaar bozer word dat wij hier moeite voor moeten doen en ik niet eens "gewoon" de kinderen naar school kan brengen en ophalen.
zucht zucht en nog eens zucht.

MariaV

MariaV

10-06-2011 om 10:40

Bewijs

Beste anoniem,
Ik heb hier totaal geen ervaring mee, het lijkt me afschuwelijk. Maar als jij bewijsmateriaal nodig hebt, dan zorg je daar toch voor? Noteer elke keer dat ze je lastigvalt in een schriftje. Noteer ook wat ze doet. Vraag desnoods een omstander (kassiere, juf, kennis) om in het schriftje te bevestigen wat jij opgeschreven hebt en zijn/haar naam en telefoonnummer erbij. Elke dag, elk tijdstip. Neem altijd het schriftje en ook je fotocamera mee, zorg dat de datum in beeld staat, en maak ook foto's. Dan ga je regelmatig naar de politie om melding te doen. Laat iedere keer je schriftje en de foto's zien. Als zij zeggen dat je voldoende bewijs hebt, dan doe je aangifte. Neem dit in eigen handen, want zo te horen houdt het anders niet op.
Sterkte,
Maria

Mobieltje

Hebben je kinderen een mobieltje? Dan kunnen zij een video-opname maken als er iets gebeurt dat ze niet prettig vinden. Ik ben op die manier eindelijk verlost geraakt van een zeer vervelende buurman. Het filmpje was bewijs genoeg voor de politie om langs te gaan en daarna is het rustig geworden.
Doen alsof je mobieltje een camera is heeft pestende jongens bij zwanen weggejaagd.
Opnames moet je alleen maken als iemand in de publieke ruimte is, dus in de winkel etc.
Soms moet je veel kleine dingen (bewijzen) verzamelen om uiteindelijk een stevig verhaal te hebben.

Tsjor

anoniem

anoniem

10-06-2011 om 14:16

Reactie

aangifte mishandeling ligt bij officier van justitie. uitkomst nog niet bekend. duurt lang!
meldingen te over bij politie, maar nog niet voldoende.

bewijslast zit het hem in. dat is zo verschrikkelijk moeilijk. ze weet goed wanneer ze iets moet doen schijnbaar. mobieltje met camera heb ik niet. misschien overweging waard, maar dan zul je vaak zien dat we net te laat zijn. en daarbij zijn jongste 2 er naar mijn gevoel nog te jong voor.

uitzingen tot verhuizing en proberen situaties te ontwijken.
dagboek met verwijzingen houd ik al heel lang bij, net zoals bewaren van mailtjes e.d.
die zijn elke keer net niet dreigend genoeg.
allerlei instanties geinformeerd. Zelfs tot Rvk. die alleen niets doen allemaal. kijken niet naar bewijzen e.d.

ontzettend frustrerend.

dank in ieder geval iedereen voor het meedenken!!!

Ooievaar

Ooievaar

10-06-2011 om 14:45

Vraagje

Valt dit niet onder stalken dan? Volgens mij namelijk wel. En daar is een wet tegen, het is strafbaar tegenwoordig.
De te nemen actie: inderdaad iedere keer noteren als ze contact zoekt op wat voor manier dan ook. Die opnames met mobieltje is ook een goed idee. Emails afdrukken en de afdruk bewaren. Je bewaart de notities, foto's en emails in volgorde van tijd, zodat een logboek ontstaat. Met dat logboek ga je op een gegeven moment aangifte doen. Weigert de politie je aangifte op te nemen, dan is dat niet eens toegestaan. Ook daar kun je volgens mij tegen in verweer. Juristen in de zaal?
Want het is mijn ervaring dat veel politie-agenten reuze slecht op de hoogte zijn als het om de wet gaat.

anoniem

anoniem

10-06-2011 om 16:52

Stalken

stalken is moeilijk te bewijzen. ik heb alles al nagezocht. mijn dagboek, bewijzen is gewoon te weinig. ik heb het ook door mijn advocaat al laten beoordelen.

nogmaals dank voor meedenken en reageren.

Even zo

Even zo

11-06-2011 om 10:03

Pesten

Bewijslast of niet: hou het bij in een logboek (plek, tijd, datum etc) en laat melding maken, elke keer weer. Dat is niet hetzelfde als aangifte. Zo bouw je een dossier op. Heb je een mobiel met mogelijkheid om te filmen? Misschien kan je je aanleren om dat zo ongemerkt mogelijk te doen.
Wat vind de vader hiervan? Je buren zijn ook niet wijs trouwens. Huren jullie van een woningbouw? Die kan je ook nog inschakelen.

anoniem

anoniem

11-06-2011 om 19:43

Knurf

nou ik kan je verzekeren dat het niet zo zit als jij denkt.

het is namelijk nooit nodig om bij ons door de straat heen te rijden. dan rijdt zij om. doet zij ook bewust.
ja zij kent de buren sinds kort, omdat het drinkvrienden zijn van mijn exman. alcohol is veelvuldig in het spel.
en die betreffende buurman is een goede stoker en vindt het heerlijk om te bespieden. er wordt zelfs na exman toegebeld als ze denken dat ze wat kunnen melden. als ik gordijnen dicht heb en ze zien mij een dag niet, wordt zelfs de school van de kinderen bezocht of ze nog wel op school zijn.

ik heb dreigmailtjes gehad. veelal hoe slechte moeder ik wel niet ben.
en wat wil jij zeggen van een middelvinger opsteken tegen een kind van 9??? en een tong uitsteken naar een kind van 6? is zeker ook de schuld van de kinderen zelf. hebben uitgelokt..........

en hoe je dreigend in de voortuin kunt zitten:
nou heel erg zitten kijken als ik eraan kom en wijzend naar mij en met een gezicht van ik doe je wat aan.
heel bewust, omdat wij nu in staat zijn haar meer te ontlopen. zij wil controle houden.

en als wij van school komen fietsen staat zij al klaar met haar auto (zij is eerder dan ons altijd) en toetert keihard als wij voorbij fietsen, steekt middelvinger op, keert snel de auto en rijdt ons achterna.
hebben wij zeker ook uitgelokt.

ik negeer alles.
de politie is met alles bezig. het ligt zelfs al bij officier van justitie. dat is niet voor niets hoor!!!

sorry maar tegen zo'n reactie kan ik niet goed, want ik reageer echt altijd heel rustig en beleefd. houd de eer aan mijzelf, geleerd van mijn eigen ouders. en daarbij zijn er kinderen bij betrokken.

en echt waar eer je kunt overgaan tot noemen/veroordelen van stalking moet er echt heel wat gebeuren.

dat zij mij bedreigen met allerlei zaken, gaat net niet ver genoeg. randje. en daarbuitenom is het telefonisch gebeurd, wat ik niet heb kunnen opnemen.
ik rijd je dood, jij kutwijf. ik maak je helemaal kapot.

en grootste probleem is de getuigen. als wij die hadden, tja dan was het een klare zaak.
en bij sommige acties zijn nou net die "lieve" buren getuigen.
maar als je auto wordt vernield (spiegel eraf geschopt, deuken in auto), tuinmeubelen,bloempotten kapot en vuilnis in tuin, planten vernield. en dat als enige in de straat. tja, dan is een vermoeden groot, maar bewijslast moeilijk te bewijzen. ik heb ze nooit kunnen betrappen.

de politie ziet het heus wel, maar nogmaals bewijslast.
vermoedens zijn niet genoeg.

Yvon

Yvon

11-06-2011 om 22:16

Maar

Maar waarom doet ze dat allemaal dan? Klinkt alsof ze nogal veel moeite moet doen. Hoe kan het dat ze daar tijd voor heeft?

anoniem

anoniem

12-06-2011 om 11:35

Yvin reden

tja als ik eens wist waarom????????????

tijd heeft ze schijnbaar. ze werkt niet (ontslagen wegens onbeschoft gedrag tegen klanten (als je niets koopt, dan moet je oprotten, boeren laten op werk en vloeken en schelden tegen klanten).
kinderen zijn op school.

ik weet dat zij megajaloers is in ieder geval. dat kon ik zeker wel opmaken uit haar mailtjes.

ik reageer op alles neutraal en zonder aantijgingen terug. ook qua schelden e.d., daar doe ik niet aan mee.
hoe neutraler ik mij opstel, des te grimmiger zij lijkt te worden.

en geloof me het is soms best moeilijk om neutraal op te stellen, maar ik weet dat ik daar het beste aan doe.

ik heb boek pesten en treiteren gelezen van hirigoyen. daar heb ik veel van opgestoken.

wat mij meest raakt is dat zij de kinderen zo pijn doet.
wat ik al aangaf waar heeft een kind het aan verdient om zo benadert te worden. ze kunnen misschien boos zijn op mij, maar laat kinderen erbuiten.

Anoniem

Anoniem, twee dingen. Ten eerste - ik durf het bijna niet te zeggen want ik heb makkelijk praten, maar toch - zou je niet kunnen proberen het je wat minder aan te trekken? Het mens is kennelijk niet goed wijs, en hoogst onaangenaam, maar echte dreiging gaat er zo te lezen niet van uit, ik bedoel: ze zal niet gaan meppen of erger (doet ze dat wel, dan hol je natuurlijk direct naar het politiebureau voor aangifte...).
Kortom: bekijk haar als een hinderlijk insect. Zij is gek, daar hoef jij je niet gek door te laten maken. En leg je kinderen ook uit dat die mevrouw niet helemaal tof is en dat ze zich er maar zo weinig mogelijk van moeten aantrekken. Net zoals van een vervelend blaffende hond eigenlijk: niet aankijken, niet aaien, en gewoon doorlopen. Want nu heeft ze je waar ze je hebben wilt, dus zij wint.

Ten tweede: ik begrijp dat ze je feitelijk stalkt, maar dat bewijzen lastig is, ook al omdat ze kennelijk in de buurt woont en dus ook 'toevallig' op plaatsen moet zijn waar jij ook bent. Maar je gaat verhuizen, schrijf je. Als ze je nou op de nieuwe plek ook zou gaan stalken, dan is wel duidelijk dat het stalken is, want dat is dan - mag ik aannemen - een plek waar ze verder niks te zoeken heeft.

Sterkte ermee

Temet

Getuigen

Nou volgens mij heb je wel getuigen. Je kinderen, pas geleden was er iets op t.v. (ging over verkeersovertredingen) en daar werd uitgelegd dat de zoon net zo goed voor zijn moeder kon getuigen als een wildvreemde.(die was erbij) Of dat ook voor minderjarige getuigen geld kan hier iemand wel vertellen, vast.
Verder heb je als getuigen: Omstanders op school. Het lijkt mij sterk dat nooit ook maar iemand die acties heeft gezien die ze uitvoert rondom school. Als andere volwassenen het niet hebben gezien dan zeker andere kinderen.....Of is het probleem dat je die niet wil benaderen omdat je dat moeilijk vind (kan me zo voorstellen dat je de aandacht er juist niet op wil vestigen).
Verder wonen er nog normale buren in jullie straat? Hebben die nooit wat gezien? De mailtjes heb je die nog?
Dan in ieder geval de telfoontjes. Ook al heb je die niet opgenomen, je kan bij je telefoonbedrijf een uitdraai vragen van alle nummers die jouw gebeld hebben en die jij hebt gebeld. Inclusief aanvangstijd, data en hoe lang ze geduurd hebben. Wij kunnen ze zelfs gratis inzien on-line als we inloggen op de site van de telefoonprovider, tot máánden terug (geloof een jaar). Uitdraaien die boel dan heb je in ieder geval iets aan bewijs. Zeker als er korte dreigtelefoontjes komen die maar 1 minuut (ofzo) duren, dan heb je in ieder geval ondersteunend bewijs.
Alles sámen bied het in ieder geval ondersteunend bewijs. En een logboek bijhouden, maak in ieder geval een logboek van wat je nog weet, inclusief datum en welke actie.
En las but not least.......proberen te verhuizen lijkt me voor de hand liggend, wég bij die rare buren.
Maar of dat gaat helpen vraag ik me af....als die nieuwe partner echt zo gek is, vind ze misschien wel andere wegen.
Wat je in tussentijd kan overwegen, een cameraatje op je huis, gericht op de plek waar ze zich altijd ophoud, dat constant opneemt. Dat kost wel wat, maar misschien is het je waard en maakt het ook dat je je wat veiliger voelt.
groeten albana

Tulp

Tulp

14-06-2011 om 14:27

Maak precies hetzelfde mee......

.....maar dan met mijn ouders en zussen.....

Tulp wordt in het voormalige gezin gezien als zwakbegaafd en heeft te luisteren naar haar ouders.....

Dat doet Tulp niet en dus wordt Tulp gigantisch getreiterd, lastig gevallen, gestalkt, worden de kindjes van Tulp lastig gevallen, wordt de tuin van Tulp regelmatig vernield......Dit alles met het doel Tulp tot de orde te roepen, want luisteren zal Tulp.....denken kan ze immers zelf niet. Vindt haar voormalige gezin. En hoe harder Tulp ze probeert buiten te houden, hoe harder ze proberen op allerlei manieren toegang te krijgen. De politie kan weinig voor Tulp doen, wan thet is net binnen de grenzen van de wet of neit te bewijzen.....Gelukkig heeft Tulp een brede rug en een nog dikkere kont.....

anoniem

anoniem

14-06-2011 om 18:27

Reactie

vraag waarom ze boos zijn: tja, waarom niet. omdat ik besta? zij vinden dat ik alles fout doe en zij alles goed doen.
Dat ik de kinderen leer dat boeren laten niet zomaar kan en je pardon/sorry hoort te zeggen. zij vinden boeren laten "normaal", zelfs stoer. Kom op, je kunt toch wel harder!!

dat ik in het huis ben blijven wonen, auto heb, mij neutraal opstel. is toch veel leuker als ik reageer.

getuigen: kinderen zijn mijn getuigen, maar minderjarig. zelfs onder 12. dus ....
en ik wil ze ook niet teveel belasten. ze hebben al veel meegemaakt, ook met allerlei instanties als rvk bijvoorbeeld.

het niet reageren: dat doe ik dus nu elke keer ook. daardoor wordt het wel heftiger. aangeven aan kinderen dat zij iets doet wat raar is, neus de lucht in, niets van aantrekken, enz.
dat verwoord ik ook.
Ben nu ook weer wat rustiger, maar het raakt mij wel dat kinderen zo benadert worden.
ondanks het relativeren.

Tulp: lastig allemaal wat je beschrijft. en pijnlijk als het je eigen ouders e.d. betreft. goed dat je schrijft dat je brede rug hebt, maar kan me voorstellen ondanks dat, dat het wel eens lastig is.

dat heb ik ook.

en klopt inderdaad wat is aangegeven, als partner ex na verhuizing nog zulke dingen wil doen, dan is het raar. want ze heeft in nieuwe leefgebied inderdaad niets te zoeken.
en wat er aangegeven is, omdat wij in zelfde plaats wonen is het moeilijker te bewijzen.
maar ik houd vol. ik schrijf alles op in logboek. en blijf meldingen maken. net zolang dat ik er wat mee kan.

en mbt geweld. kinderen zijn bang voor haar. begreep dat zij haar eigen kinderen wel hardhandig aanpakt. daar zijn kinderen van geschrokken. en is denk ik ook wel haar houding (ik in jurken, hakken, make-up, niet schelden,vloeken, rustig zij: zwarte kleding, broeken met gaten, legerkisten, zwart haar, piercings, zware stem, grove taal (vloeken, enz))
contrast is groot en dus ook verwarrend voor de kinderen.
daar zit denk ik ook wel groot deel in.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.