Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Nieuwe partner en dochter

ik heb een dochter(10) met mijn ex, ik ben getrouwd, ik heb destijds mijn dochter en man een half jaar later mijn man kennis laten maken. Wij zijn nu 5 jaar bij elkaar en we wonen bij hem. In het begin ging het goed samen maar nu is het eenn drama
Mijn man komt vaak erg boos over op mijn dochter, en waarom begrijp ik ook niet vaak. Mijn man zegt dat mijn dochter moet luisteren terwijl mijn dochter niets verkeerds doet(ik daar bij en ik zie dat ze niet verkeers doet).
Dan zeg ik vaak tegen mijn man die even normaal ze diet niets verkeerds.
Als mijn dochter bv een glasje wat pakt staat hij er hij te kijken naast haar om te kijken wat ze doet. En hij geeft commentaar op haar dat dat niet mag. Terwijl ik gezegd heb je mag het wel pakken, of bv als mijn dochter vraag aan mij mag ik een ijsje pakken dan mag het weer niet van mijn man. Dan zegt mijn dochter het mocht van mama. En hij zeg van mij niet. Dit is zo verwarrend voor haar. Mijn man zet haar ook steeds voor schut waar andere mensen bij staan
Over duimen, dat zegt hij echt zo he....roos terwijl ze bijna niet meer duimt, ik ben met haar aan het oefenen dat ze stopt. Mijn dochter heeft aangegeven aan mij dat ze dat niet leuk vind. Ook als ze bv 1 foutje maakt bv iets geknoeid wat ze niet door heeft, of ze heeft hem niet gehoord dat ze de wastas mee naar boven miet nemen, krijgt ze gelijk straf van hem. Mijn dochter geeft ook aan als ze bv iets getekend heeft en ze laat het zien dat zegt hij alleen heel kort en ongeïnteresseerd mooi. Als mij  dochter met mij praat over school dat ze een leuke dag heeft gehad. Zit hij er steeds ertussen door niet leuke commentaar te geven, het is best kwetsend voor haar. 

Mijn man zegt ook dingen wat mijn dochter niet gezegd heeft, dat verteld hoj dan tegen mij en ik vraag het aan mij  dochter, mijn dochter zegt dat mama waarom liegt hij. Ik heb dat niet gezegd¡
Dus ik heb eens goed op zitten letten en nee idd dat heeft mijn dochter niet gezegd maar mijn man blijft glashard zeggen dat ze dat wel gezegd heeft.
Mijn dochter wil ook niet met hem Lleen thuis blijven omdat ze erg bang is dat ze straf krijgt, dat kn toch niet goed zijn?
Als mijn man thuis komt van zijn werk (weekje weg) dan gaat zij naar boven.
Ik hoor ook vele verhalen over mij van anderen dat ik denk huh dat heb ik helemaal niet gezegd, dus ik spreek hem daar zeker op aan. Dit doet hij ook bij mij  dochter en ik vraag het aan haar maar ze zegt dat is niet waar dat heb ik niet gezegd. Ook merk ik het als hij met nadere praat dat hij de verhalen verdraaid. Het lijkt erop dat mijn man mijn dochter niet mag en niet van haar hou. Soms zit hij oo de stoel en dam zit hij mijn dochter helemaal te volgen en naar haar te kijken wat ze aan het soen is en hij schud nee met zijn hoofd met een rare blik. Terwijl ze bv gewoon aan het eten is. Of aan het kleuren ect...

Mijn man zegt dat mijn dochter stookt. 
En dat mijn dochter hem uitlacht als hij in de achteruitkijkspiegel van de auto kijkt, maar mijn man zegt er niets van wat je normaal wel zou moeten doen. Dus ik vind het raar zeggen van hem dat mijn dochter liegt tegen mij. Maar ik heb mijn grootste twijfels dat hij de gene is die ligt. Hij heeft letterlijk gezegd dat hij mijn dochter niet vertrouwd, en dat mijn dochter stookt.  Als ik dingen na vraagt aan mijn dochter huilt ze echt en ze zegt dat ze dat niet doet allemaal. En dat ze overal de schuld van krijgt van hem. Mijn man is ook niet eerlijk naar mij toe ik hiir verhalen wat niet kloppen. Mijn man ontkend het. Maar de andere weten wel te vertellen dat we woorden heb em gehad, dus hoe dan.

Ik weet niet zo goed meer wat ik hier mee moet. Weg gaan bij hem of niet. 
In het begin liep het wel goed met mijn dochter en man. Mijn gevoel zegd dat hij de boel loopt te stoken, omdat hij zijn eigen dochter niet meer ziet die wil niet naar hem toe. Wat is dit voor gedrag we Zijn al 3 jaar verder. 


Wat zegt je man als je hem aanspreekt op zijn gedrag? Is het echt al drie jaar aan de gang zo?
Je dochter gaat hieraan onderdoor, laat dat duidelijk zijn. Wil je dat? Zorg dan dat het stopt en ga bij hem weg. Het is jouw kind, niet het zijne. 
Is er een reden waaron hij zijn eigen kind niet meer ziet?

Mijn eerste reactie: Weg bij die man, dit is heel schadelijk voor je dochter en naar jou klinkt hij ook niet geweldig. 

Je dochter moet zo snel mogelijk bij haar vader gaan wonen, het gedrag van je huidige man is zeer beschadigend voor je dochter. Voor jou lijkt het mij ook niet fijn om met zo'n figuur in huis te wonen maar jij bent een volwassene en jij hebt een keuze

Ik denk dat je het zelf wel weet. Dit is een vreselijk ongezonde situatie voor jou, maar vooral voor je dochter. Dit moet zo snel mogelijk anders, voordat je dochter definitief beschadigd raakt. Je man zal vast ook zijn leuke en lieve kanten hebben, maar een man die jouw kind kapotmaakt, die kan helaas niet blijven. Na 3 jaar bent je echt wel klaar met uitleggen, vragen en hopen op verbetering. Het is tijd om uit elkaar te gaan.

Ik zou ook zeker niet meer wachten, omdat de puberteit van je dochter voor de deur staat. Als deze situatie niet verandert, zal zij dan ofwel helemaal in zichzelf keren, ofwel zal het heel heftig gaan knallen. Wees dat voor alsjeblieft. Zorg dat je dochter zich kan ontwikkelen tot wie zij echt is, niet tot een bang vogeltje of een altijd woedende persoon.
 

Wat heeft je tot nu toe tegengehouden om weg te gaan en niet meer om te kijken?

Dit klinkt als zeer onvolwassen gedrag. Beschadigend ook naar jouw dochter. En jij laat dat gebeuren door haar onvoldoende te beschermen. Bedenk dat jouw man niet haar vader is. En dat nooit zal worden. Hij heeft geen enkele zeggenschap over haar. En heeft zich niet met haar te bemoeien. Jij bent verantwoordelijk voor de opvoeding van jouw kind! Hij niet. Hij kan zaken met jou bespreken. Waarom heeft hij geen contact met zijn eigen kind? Dat heeft natuurlijk ook redenen. Zeker in deze tijd van co ouderschap. 

Ga eens wat meer voor je kind staan en spreek hem aan. Ziet hij zijn gedrag niet in (of wil hij dat niet veranderen) kies dan altijd voor jouw dochter! 

RozeVeertje

RozeVeertje

08-04-2024 om 09:39 Topicstarter

Ik hoor alleen dingen van hem wat zijn ex gedaan heeft maar(hij legt de schuld bij haar neer) hij zegt geslagen te zijn door zijn ex. En zo zijn er meer dingen (Dat kan) Maar ik geloof het niet zo meer echt. Omdat hij zijn eigen de veer in de kont steekt. En hij kijkt soms echt zo gemeen naar mijn dochter. En zegt tegen mij dat mijn dochter van 10 dingen doet bv hem uitlachen. Bv als hij thuis komt en mijn man zeg dat mijn dochter MOET helpen met boodschappen, als ze dat niet doen krijgt ze gelijk straf, ik zat buiten en mijn man zeg dat hij het vroeg aan ons om hem te helpen, ik had niet door dat hij thuis was. En hij kwam gelijk boos gezicht naar buiten en zei niets. Mijn dochter zei, hij heeft mij niets gevraagd om te helpen. Ik dacht wat is dit nu weer....

Maar ik krijg wel steeds meer mijn vragen of het bij zijn ex ook zo is gegaan. Zijn dochter ziet hij al nu 6 a 7 jaar niet meer. Ik vind het wel heel erg dat hij zegt dat mijn dochter stookt en dat zij aan mij hangt. Als ik er bij bent zit hij geel erg op mijn dochter te letten. En te kijken  wat ze doet. En dan zegt hij ineens bv als ze op de pc huiswerk zit te maken beneden, dat ze dat niet mag van hem. Ik zeg dan doe even normaal tegen mijn dochter. Ze heeft huiswerk, maar dat vind hij niet kunnen dat kinderen leren op pc of dergelijk het moet allemaal op papier. 

1. Hij zet haar voor schut
2. Hij zit haar te treiteren 
3. Hij hou haar in de gaten met echt alles wat ze doet. Ze mag geen fouten maken anders krijgt ze straf of commentaar
4 met geen 1 waarschuwing krijgt ze al straf.
5. Ze moet gehoorzamen naar hem( ja en nee ligt eraan wat ze doet en hoe hij dingen zegt tegen haar)
6. Hij is niet eens met de opvoeding. 
7. Hij zegt dat mijn dochter stookt en dingen doet. Als ze een jeer van zich afbijt naar hem dat mag niet van hem, mijn dochter Zegt dat hou oo dit vind ik niet leuk, dat is dat al eem grote mond.
8. Hij stormt zo haar kamer op. Dat vind ze niet prettig.
9. Hij wil een knuffel van mijn dochter maar dat wil zei niet en dat doet ze ook niet. Maar hij zegt wel jou dochter kan wel een hallo knuffel geven aan opa, en mijn neef. Maar niet bij mij zegt mijn mijn man. 
Ik denk dat het een stukje vertrouwen is en mijn dochter zegt ook dat mijn man nooit enthousiast is als ze iets gemaakt heeft of nieuwe kleren heeft ect.. gewoon heel droog zegt hij dan, je mag geem nieuwe kleren hebben je hebt zat. Mijn dochter andwoord erop ik groei en de kleren worden te klein. 
Ik reageer daar ook op dat hij eens moet ophouden met dat soort opmerkingen.
Ook heb ik tegen hem gezegd dat mijn dochter er niets aan kan doen dat hij zijn dochter ziet. Dat had ik misschien niet moeten zeggen tegen hem. Omdat het pijnlijk kan zijn. 
Zo lastig dit wat ik hier mee moet. En een ander huis heb je ook niet zomaar. Hij is de hele week weg voor zijn werk. Dat geeft mij en mijn dochter wel rust. Ik zeg er wel wat van als hij wat tegen mijn dochter zegt wat niet kan en anders soms ook. Ik voel me net een 👮 agent.
Ik denk echt steeds vaker waarom ben ik getrouwd met hem. Ook is er echt wel een rede dat hij zijn dochter niet ziet. Hij is niet eerlijk. Wat is hij? Er is iets niet goed bij hem en zijn gedrag? 

Ja nu ga je weer een hele lijst opnoemen van wat hij allemaal fout doet en dat zal ook best en is ook heel verwerpelijk. Daar zijn we allemaal over eens. Maar ga nou eens in op wat iedereen hier zegt: dit is beschadigend voor je dochter, is hij aanspreekbaar, waarom ben je eigenlijk nog met hem?

Wat is er in vredesnaam wél leuk aan deze man? Ik lees het nergens.
Hij beschadigt je dochter en jij moet haar daartegen beschermen. Als hij ook zo tegen zijn eigen dochter zou doen, snap ik wel dat die hem niet meer wil zien.
Zijn gedrag is gewoon niet normaal, niet gezond en zeker niet leuk. Niet voor jou, maar zeker niet voor je dochter. 

Een inwonende stiefouder mag een kind zeker wel aanspreken op ongewenst gedrag, maar dan denk ik aan troep achterlaten of op de bank springen of eigen grenzen aangeven. Maar als een ander grenzen aangeeft dat brutaal noemen...nou nee.
Nee zeggen als jij ja zegt. Huiswerk op de pc verbieden. Straf geven zonder waarschuwing zodra hem iets niet zint.

Een ander huis vinden is niet makkelijk, maar wel nodig. Is je dochter ook wel eens bij haar vader? Zijn er opties tot uitbreiding van die omgang?

RozeVeertje

RozeVeertje

08-04-2024 om 09:49 Topicstarter

Ik hoor alleen dingen van hem wat zijn ex gedaan heeft maar(hij legt de schuld bij haar neer) hij zegt geslagen te zijn door zijn ex. En zo zijn er meer dingen (Dat kan) Maar ik geloof het niet zo meer echt. Omdat hij zijn eigen de veer in de kont steekt. En hij kijkt soms echt zo gemeen naar mijn dochter. En zegt tegen mij dat mijn dochter van 10 dingen doet bv hem uitlachen. Bv als hij thuis komt en mijn man zeg dat mijn dochter MOET helpen met boodschappen, als ze dat niet doen krijgt ze gelijk straf, ik zat buiten en mijn man zeg dat hij het vroeg aan ons om hem te helpen, ik had niet door dat hij thuis was. En hij kwam gelijk boos gezicht naar buiten en zei niets. Mijn dochter zei, hij heeft mij niets gevraagd om te helpen. Ik dacht wat is dit nu weer....

Maar ik krijg wel steeds meer mijn vragen of het bij zijn ex ook zo is gegaan. Zijn dochter ziet hij al nu 6 a 7 jaar niet meer. Ik vind het wel heel erg dat hij zegt dat mijn dochter stookt en dat zij aan mij hangt. Als ik er bij bent zit hij geel erg op mijn dochter te letten. En te kijken  wat ze doet. En dan zegt hij ineens bv als ze op de pc huiswerk zit te maken beneden, dat ze dat niet mag van hem. Ik zeg dan doe even normaal tegen mijn dochter. Ze heeft huiswerk, maar dat vind hij niet kunnen dat kinderen leren op pc of dergelijk het moet allemaal op papier. 

1. Hij zet haar voor schut
2. Hij zit haar te treiteren 
3. Hij hou haar in de gaten met echt alles wat ze doet. Ze mag geen fouten maken anders krijgt ze straf of commentaar
4 met geen 1 waarschuwing krijgt ze al straf.
5. Ze moet gehoorzamen naar hem( ja en nee ligt eraan wat ze doet en hoe hij dingen zegt tegen haar)
6. Hij is niet eens met de opvoeding. 
7. Hij zegt dat mijn dochter stookt en dingen doet. Als ze een jeer van zich afbijt naar hem dat mag niet van hem, mijn dochter Zegt dat hou oo dit vind ik niet leuk, dat is dat al eem grote mond.
8. Hij stormt zo haar kamer op. Dat vind ze niet prettig.
9. Hij wil een knuffel van mijn dochter maar dat wil zei niet en dat doet ze ook niet. Maar hij zegt wel jou dochter kan wel een hallo knuffel geven aan opa, en mijn neef. Maar niet bij mij zegt mijn mijn man. 
Ik denk dat het een stukje vertrouwen is en mijn dochter zegt ook dat mijn man nooit enthousiast is als ze iets gemaakt heeft of nieuwe kleren heeft ect.. gewoon heel droog zegt hij dan, je mag geem nieuwe kleren hebben je hebt zat. Mijn dochter andwoord erop ik groei en de kleren worden te klein. 
Ik reageer daar ook op dat hij eens moet ophouden met dat soort opmerkingen.
Ook heb ik tegen hem gezegd dat mijn dochter er niets aan kan doen dat hij zijn dochter ziet. Dat had ik misschien niet moeten zeggen tegen hem. Omdat het pijnlijk kan zijn. 
Zo lastig dit wat ik hier mee moet. En een ander huis heb je ook niet zomaar. Hij is de hele week weg voor zijn werk. Dat geeft mij en mijn dochter wel rust. Ik zeg er wel wat van als hij wat tegen mijn dochter zegt wat niet kan en anders soms ook. Ik voel me net een 👮 agent.
Ik denk echt steeds vaker waarom ben ik getrouwd met hem. Ook is er echt wel een rede dat hij zijn dochter niet ziet. Hij is niet eerlijk. Wat is hij? Er is iets niet goed bij hem en zijn gedrag? 

Max88 schreef op 08-04-2024 om 09:08:

Wat heeft je tot nu toe tegengehouden om weg te gaan en niet meer om te kijken?

Max88 schreef op 08-04-2024 om 09:08:

Wat heeft je tot nu toe tegengehouden om weg te gaan en niet meer om te kijken?

Ik zit ook heel erg overna te denken om weg te gaan. Mijn dochter staat uiteraard op nummer 1 en ik kom voor haar op, haar vader kan niet meer voor haar zorgen. Wat mij tegenhoud is dat ik niet zomaar een anders huis hebt. In een klein dorpje, ik wil dat mijn dochter de school afmaakt voor ze naar de middelbare school gaat, ik woon in een klein dorpje. Ik wil niet op straat staan met mijn dochter. Ik ben zeker aan het rond kijken, maar het is wel erg moeilijk. En ik weet niet hoe het allemaal gaat met wia uitkering ect..

RozeVeertje schreef op 08-04-2024 om 09:49:

 Ik wil niet op straat staan met mijn dochter. Ik ben zeker aan het rond kijken, maar het is wel erg moeilijk. En ik weet niet hoe het allemaal gaat met wia uitkering ect..

Ga dit meteen uitzoeken. Niet meer wachten. Jullie moeten weg, en snel.

Hoe wonen jullie? Huur- of koopwoning? Op wiens naam staat het huis? Het kan ook geregeld worden dat hij (tijdelijk) weg moet.

Als het je boven het hoofd groeit, ga dan met je huisarts praten. Die kent de weg naar hulpverlening.

RozeVeertje

RozeVeertje

08-04-2024 om 10:15 Topicstarter

IMI-x2 schreef op 08-04-2024 om 10:06:

Hoe wonen jullie? Huur- of koopwoning? Op wiens naam staat het huis? Het kan ook geregeld worden dat hij (tijdelijk) weg moet.

Als het je boven het hoofd groeit, ga dan met je huisarts praten. Die kent de weg naar hulpverlening.

Het is een koop en staat op zijn naam. 

RozeVeertje schreef op 08-04-2024 om 09:49:

Ik hoor alleen dingen van hem wat zijn ex gedaan heeft maar(hij legt de schuld bij haar neer) hij zegt geslagen te zijn door zijn ex. En zo zijn er meer dingen (Dat kan) Maar ik geloof het niet zo meer echt. Omdat hij zijn eigen de veer in de kont steekt. En hij kijkt soms echt zo gemeen naar mijn dochter. En zegt tegen mij dat mijn dochter van 10 dingen doet bv hem uitlachen. Bv als hij thuis komt en mijn man zeg dat mijn dochter MOET helpen met boodschappen, als ze dat niet doen krijgt ze gelijk straf, ik zat buiten en mijn man zeg dat hij het vroeg aan ons om hem te helpen, ik had niet door dat hij thuis was. En hij kwam gelijk boos gezicht naar buiten en zei niets. Mijn dochter zei, hij heeft mij niets gevraagd om te helpen. Ik dacht wat is dit nu weer....

Maar ik krijg wel steeds meer mijn vragen of het bij zijn ex ook zo is gegaan. Zijn dochter ziet hij al nu 6 a 7 jaar niet meer. Ik vind het wel heel erg dat hij zegt dat mijn dochter stookt en dat zij aan mij hangt. Als ik er bij bent zit hij geel erg op mijn dochter te letten. En te kijken wat ze doet. En dan zegt hij ineens bv als ze op de pc huiswerk zit te maken beneden, dat ze dat niet mag van hem. Ik zeg dan doe even normaal tegen mijn dochter. Ze heeft huiswerk, maar dat vind hij niet kunnen dat kinderen leren op pc of dergelijk het moet allemaal op papier.

1. Hij zet haar voor schut
2. Hij zit haar te treiteren
3. Hij hou haar in de gaten met echt alles wat ze doet. Ze mag geen fouten maken anders krijgt ze straf of commentaar
4 met geen 1 waarschuwing krijgt ze al straf.
5. Ze moet gehoorzamen naar hem( ja en nee ligt eraan wat ze doet en hoe hij dingen zegt tegen haar)
6. Hij is niet eens met de opvoeding.
7. Hij zegt dat mijn dochter stookt en dingen doet. Als ze een jeer van zich afbijt naar hem dat mag niet van hem, mijn dochter Zegt dat hou oo dit vind ik niet leuk, dat is dat al eem grote mond.
8. Hij stormt zo haar kamer op. Dat vind ze niet prettig.
9. Hij wil een knuffel van mijn dochter maar dat wil zei niet en dat doet ze ook niet. Maar hij zegt wel jou dochter kan wel een hallo knuffel geven aan opa, en mijn neef. Maar niet bij mij zegt mijn mijn man.
Ik denk dat het een stukje vertrouwen is en mijn dochter zegt ook dat mijn man nooit enthousiast is als ze iets gemaakt heeft of nieuwe kleren heeft ect.. gewoon heel droog zegt hij dan, je mag geem nieuwe kleren hebben je hebt zat. Mijn dochter andwoord erop ik groei en de kleren worden te klein.
Ik reageer daar ook op dat hij eens moet ophouden met dat soort opmerkingen.
Ook heb ik tegen hem gezegd dat mijn dochter er niets aan kan doen dat hij zijn dochter ziet. Dat had ik misschien niet moeten zeggen tegen hem. Omdat het pijnlijk kan zijn.
Zo lastig dit wat ik hier mee moet. En een ander huis heb je ook niet zomaar. Hij is de hele week weg voor zijn werk. Dat geeft mij en mijn dochter wel rust. Ik zeg er wel wat van als hij wat tegen mijn dochter zegt wat niet kan en anders soms ook. Ik voel me net een 👮 agent.
Ik denk echt steeds vaker waarom ben ik getrouwd met hem. Ook is er echt wel een rede dat hij zijn dochter niet ziet. Hij is niet eerlijk. Wat is hij? Er is iets niet goed bij hem en zijn gedrag?

[..]

[..]

Ik zit ook heel erg overna te denken om weg te gaan. Mijn dochter staat uiteraard op nummer 1 en ik kom voor haar op, haar vader kan niet meer voor haar zorgen. Wat mij tegenhoud is dat ik niet zomaar een anders huis hebt. In een klein dorpje, ik wil dat mijn dochter de school afmaakt voor ze naar de middelbare school gaat, ik woon in een klein dorpje. Ik wil niet op straat staan met mijn dochter. Ik ben zeker aan het rond kijken, maar het is wel erg moeilijk. En ik weet niet hoe het allemaal gaat met wia uitkering ect..

1. Bel het UWV en vraag het.

2. Schrijf je in voor sociale huurwoningen in de omgeving waar ze straks naar school gaat.

3. Informeer jezelf online, alles is te vinden en als dat niet lukt, om wat voor reden ook: vraag hulp bij UWV of gemeente.

Ze is pas 10 jaar. Een verandering van school is minder beschadigend dan wat je man doet. Jij moet in actie komen en je dochter gaan beschermen. Je dochter kan het niet, je man doet het waarschijnlijk niet, dus blijf jij over. Je kunt meer dan je denkt. 

Ik zou persoonlijk een partner die in een langdurig conflict met zijn ex zit zeer onaantrekkelijk vinden. Zoiets doet namelijk wat met mensen en is ook ergens ontstaan. Partner zou dan volledig open en eerlijk moeten zijn hoe dit zo gegaan is. Met zelfinzicht om zijn aandeel toe te lichten. Wat die ex deed weet jij niet tenzij je haar gesproken hebt. Of voldoende onderbouwing van de directe omgeving of onderzoeksrapporten etc. Jij gaat alleen af op zijn partijdige verhaal. En alles buiten jezelf leggen laat een volledig gebrek aan eigen inzicht zien. 

In een samengesteld gezin gaan eigen kinderen altijd voor. Er is namelijk geen andere ouder. Jij bent haar ouder en jij moet haar beschermen. 

Neem mensen die je helpen en hun mond houden in vertrouwen. Sta jij ingeschreven bij de woningbouw? 

Je hebt gelukkig eigen inkomen! Als alleenstaande ouder heb jij recht op behoorlijk hoge bedragen aan toeslagen (huurtoeslag, zorgtoeslag, kindgebonden budget etc). Waar je nu geen recht op hebt vanwege je partner. Wellicht een toeslag op de WIA. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.