Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Veronica

Veronica

22-07-2018 om 10:20

Nieuwe partner Ex

Beste,

Na 13.5 jaar heeft mijn ex partner mij verlaten voor een jonge meid. Wij hebben 2 kinderen. De oudste is 8 en de jongste is 2. onze oudste weet dat papa mama heeft verlaten voor een ander. Mijn ex heeft een uitzonderlijk beroep. Sinds vorig jaar( 1 maand nadat de affaire begon) is hij van baan verwisseld om vaker thuis te kunnen zijn( vaker bij haar helaas). maar goed dat doet er niet toe. onze kinderen zijn niet gewend dat papa voor ze zorgt. Papa is nooit thuis. Om een rechtzaak te voorkomen en om te voorkomen dat ik mijn kinderen 2 weken lang niet zie, ben ik akkoord gegaan dat ze in totaal 10 dagen in de maand bij papa zijn. De jongste zal dan wel vaker bij mij zijn.
Onze oudste wil de nieuwe partner van papa niet zien. Hij ziet haar als een indringer. Hij loopt bij een maatschappelijk werkster. Hij is een zeer gevoelige jongen die anderen niet wil kwetsen. Dus ook papa niet. Waardoor hij niets durft te zeggen en zich niet uit. Van binnen brandt hij wel van woede. De maatschappelijke werkster heeft tegen papa gezegd dat hij moet wachten met het voorstellen aan haar. En als ze gaan samenwonen, dat misschien een andere omgangsregeling verstandig zal zijn. Anders zou hij hem echt kwijtraken. Zijn vriendin woont 2.5 uur van ons vandaan en heeft al haar huis verkocht. Zij komt dus binnenkort hier wonen. Het interesseert hem niet wat de maatschappelijk werkster heeft gezegd. Hij blijft maar zeggen dat het van mij afkomt. Dat is de kinderen hersenspoelt.
Wat moet ik toch hiermee?
Wat kan ik hieraan doen?

@Emma

@Emma

22-07-2018 om 10:39

Wat een nare situatie, vooral voor je zoon. Is je ex al eens naar het maatschappelijk werk geweest? Het lijkt er niet op dat hij naar jouw argumenten luistert. Misschien kan hij samen met je zoon gaan en kan de maatschappelijk werkster hem helpen tegen je ex te zeggen hoe hij het ervaart? Dat hij zijn vader niet wil kwetsen pleit voor hem. Dat zijn vader dat niet weet maakt het extra moeilijk.

Veronica

Veronica

22-07-2018 om 11:20

Nieuwe partner ex

Beste Emma,

De maatschappelijke werkster heeft hem hierover aangesproken. Maar helaas niets. Hij blijft zeggen dat het door mij komt en dat ik slecht over zijn papa praat.
Het doet mij ook zeer dat ik hem niet kan helpen.

Beeld

'Onze oudste wil de nieuwe partner van papa niet zien. Hij ziet haar als een indringer.' Als je iets aan dit beeld zou kunnen doen zou het je zoon wellicht helpen om anders met de situatie om te gaan. Bijvoorbeeld: wellicht heeft hij een vriendje waar hij vroeger wel mee speelde, maar nu niet meer; misschien kun je het daarmee vergelijken.

Tsjor

juf Ank

juf Ank

23-07-2018 om 00:24

veronica

Simpel. Jij moet helemaal niets hiermee. Je kunt niets.
Rustig laten gebeuren, je kunt het toch niet veranderen en het is vaders verantwoordelijkheid. Het kan de relatie met zijn vader schaden. Het zij zo. Zorg jij maar dat hij op zijn moeder kan blijven vertrouwen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.