Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Nieuwe relatie

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen en onduidelijk er wat mee moet doen,

mijn ex en ik zijn 2 jaar geleden gescheiden en hebben samen een dochter van inmiddels 4,5 jaar oud. Tijdens onze scheiding kwam ik in een burn-out een goede gezamenlijke vriend hielp mij ontzettend met de zorg van mijn dochter inmiddels wonen wij samen. Mijn ex man heeft sinds kort een scharrel en verteld het heel rustig aan te doen nou is het verder niet mijn zaak maar mijn dochter noemt die scharrel het vriendinnetje van papa maar mag verder niks zeggen ook neemt hij mijn dochter iedere keer als zij bij hem is mee naar de scharrel moet ik dit gewoon laten gebeuren of juist het gesprek aangaan? Zijn leven gaat mij verder niks aan maar het geeft mij een beetje het gevoel dat hij mijn dochter gebruikt om zichzelf beter voor te doen.

hoe zijn jullie hiermee omgegaan? Mijn vriend zegt laat het gewoon los maar dat lukt me niet 

Jij woont al  weer samen en je doet moeilijk over een nieuwe relatie van je expartner?

Dat respectloze “scharrel” zeg je hopelijk niet tegen je ex of je dochter? Verder woon je zelf al samen, dus jouw vriend mag zonder problemen tijd met je dochter doorbrengen. Maar als het gaat om de nieuwe vriendin van je ex is het opeens een probleem? Of gaat het erom dat je dochter er niks over mag zeggen en zij dus in een lastige positie wordt gebracht? Dat is me niet helemaal duidelijk. In het laatste geval: je kunt tegen je ex zeggen dat je weet van zijn nieuwe vriendin en ook dat je dochter daar komt, en dat er geen reden is om jullie dochter dat te laten verbergen. 

MRI

MRI

11-09-2021 om 14:33

Maar hoe zou hij jullie dochter dan gebruiken om zich beter voor te doen?

Imi

Imi

11-09-2021 om 14:36

Als je gescheiden bent, heb je niets meer te zeggen over hoe je ex jullie dochter opvoedt, tenzij er sprake is van verwaarlozing of mishandeling. Dat laatste is hier niet aan de orde, dus je kunt en hoeft niets te doen.  Dit is een typisch geval van: laat losss. 

Leene

Leene

11-09-2021 om 15:22

Ik snap je hele vraag niet. Wat is nu het probleem? Dat hij een nieuwe vriendin heeft dat dit misschien nog niet zo'n hele vaste relatie is en je het niet goed vindt dat je dochter vaak met andere vriendinnen wordt geconfronteerd? 
Wat bedoel je met ' hij gebruikt mijn dochter om zich beter voor te doen?" Ik snap er geen jota van. Je hebt misschien een terecht punt als je je nader verklaard nu komt het nogal over als een hoop gemeut..

Je bent twee jaar gescheiden. Dan kunnen kinderen wel voorgesteld worden aan een nieuwe partner, mits dat een serieuze relatie is, anders hebben ze geen zaken met de kinderen en omgekeerd. 

Kinderen verbieden er iets over te zeggen, lijkt me niet juist. Dat ze hem vriendinnetje noemt lijkt me ook logischer dan "scharrel", zoals jij het zegt.

Ik snap je probleem eigenlijk niet zo. Jullie zijn twee jaar uit elkaar. Ieder is z'n eigen weg op gegaan. Jij hebt iemand anders, hij ook. 

Het is verder aan elke ouder om te bepalen aan wie hij/zij de kinderen voorstelt en aan wie niet. Je kunt er m.i. pas iets van zeggen als er sprake is van elke week 'n andere vriendin, een vriendin die niet aardig is tegen je dochter, etc. Zolang dat niet het geval is, is het niet echt jouw zaak. 

precies zoals je zegt niet jou zaak. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.