Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

NSG met tieners ervaringen

Hoi,
Wij zijn al meer dan 10 jaar een nieuw samengesteld gezin.Ik heb een zoon van 15 een dochter van 13 (die bij ons wonen) en een pluszoon van 14.Met de ex van mijn man is het,altijd wat moeilijker gegaan.We maakten afspraken maar last minute veranderde ze vaak van gedacht.Nu de pluszoon ouder is wil ze dat we met hem afspreken...We spreken dan het 1 en ander af maar ook hij belt dan vaak last minute af.Dit kan echt vervelend zijn vooral als we een feest hebben of een weekendje weg...Het is daardoor al dikwijls in het water gevallen.We gaan nu in juli een week samen met het gezin op vakantie een vliegreis deze keer dus ook duurder en moeilijker te annuleren.Zijn ex en pluszoon weten dit al maanden en zijn ook gewoon akkoord gegaan met de datum enzo maar gisteren heeft hij weer afgebelt en de stress komt bij mij nu terug naar boven dat die reis ook terug in het water zal vallen of dat we zonder hem zullen moeten vertrekken.

We hebben nu beslist om na de reis eigenlijk niets meer te plannen...En het meer los te laten,...we wringen ons al 10 jaar in bochten voor al die grillen en we zijn dat beu.Ik zou graag eens wat ervaringen lezen van andere NSG die hiermee worstelen en hoe ze ermee omgaan.Je kan ze niet met hun haar meesleuren.Zeker niet aan die leeftijd maar we willen ook niet dat de band verwaterd.Zijn vrienden zijn hier niet in de buurt maar thuis zit hij ook de meeste tijd in zijn kamer op de PlayStation en dat kan hij bij ons ook.We hebben 2 Playstations om hen zoveel mogelijk tegemoet te komen...Ik merk ook wel aan mijn eigen kinderen dat ze veranderen en meer hun eigen leven willen maar zij wonen hier.Moeten we hem dan gewoon laten kiezen wanneer dat hij komt en dan het risico lopen dat hij veel minder of niet meer komt.Dat zouden wij zeer jammer vinden.

kinderen laten kiezen

Hier een NSG met 5 kinderen; het is altijd een heel gedoe om alles ingepland te krijgen, zowel onderling als met de exen, ook omdat we verschillende dingen plannen en nergens de 5 kinderen samen meenemen. Alles wordt besproken met de kinderen, en diegenen die ergens niet mee naartoe willen, gaan niet mee. We dringen niets op. Hetzelfde met de verblijfsregelingen waar we de kinderen inspraak in geven. Dit leidt soms wel tot situaties waarin we bepaalde kinderen minder bij ons hebben dan dat we zouden willen, maar dan is dat maar zo.

Vorig jaar hadden we wel één van de jongens die de hele tijd vervelend heeft gedaan tijdens onze buitenlandse reis; nadien hebben we met hem een gesprek gehad en gesteld dat hij de volgende keer echt niet mee hoeft als hij niet wil, maar als hij wél mee wil, hij zich wel dient te gedragen. Dit jaar besliste hij om toch nog mee te willen, en over twee weken vertrekken we; ik ben benieuwd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.