Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Ik

Ik

10-08-2015 om 21:05

Omgang na huiselijk geweld en vader die extreem in het geloof is

Mijn zoon van 4 jaar heeft een voorlopige omgang met zijn vader in mijn huis alleen elke zondag van 12.00 tot 18.00.
Nu is het de bedoeling dat vader en ik naar een omgangshuis moeten om met elkaar te leren communiceren.
Er is huiselijk geweld geweest, ik heb erge letsel overgehouden waarvoor ik nu bij een neuroloog loop. Ik heb pas een week geleden aangifte gedaan. Ook is vader heel extreem in het geloof de islam. Hij noemt mij een slecht moslima. En interpreteert alles van de islam helemaal verkeerd. Mijn zoon mag niks. En hij praat alleen vanuit het geloof. Vader wilt onze zoon 50% hebben plus het gezag. Hij heeft hem wel erkend. Nu vrees ik voor mijn zoon. Ik wil niet dat hij gehersenspoeld wordt met de islam en vader weer gewelddadig wordt met onze zoon erbij. Ook de familie van ex heeft mij en onze zoon meerdere keren aangevallen. ex schoonmoeder heeft kleinzoon nooit gezien. En wenste hem ziek. Nu wil ik onze zoon wel omgang laten hebben met vader maar niet bij hem en met de familie erbij.

De rechter heeft alle bewijzen gezien en luidt het op emoties en vind het niet nodig om de raad van toezicht in te schakelen.Ik heb nu wel de aangifte gedaan wat in behandeling is.
Mijn vraag is: waar kan ik terecht over de zorgen van vader bij mijn kind? Hoe voorkom ik dat onze zoon niet bij de vader thuis komt? Ze hebben wel omgang wat ik zelf wil.Al gaat dat ook niet goed.

Graag jullie advies en ervaringen.

Alvast bedankt,

mvg,

Lien

+ Brunette +

+ Brunette +

10-08-2015 om 23:19

Heb er geen woorden voor.

Jeetje, wat een rare rechter. Je ex kan zijn emoties niet in de hand houden. Dat is toch op zijn minst bedenkelijk? Als het op 50/50 co-ouderschap zou uitdraaien, dan heb jij het overwicht want de Nederlandse maatschappij zal dichter bij jouw gedachtengoed liggen dan bij dat van hem.

verhuiswagen

verhuiswagen

11-08-2015 om 16:10

heel verdrietig

Ik herken je verhaal deels alhoewel er bij mij geen extreem geloof in het spel was, maar wel moeilijkmakende familieverhoudingen en persoonlijkheids stoornissen. Uit ervaring kan ik je zeggen dat NLse rechters zelden tot nooit de vader buiten beschouwing laten, ook niet gedeeltelijk. Ik zou een heel goede advocaat inschakelen als ik jou was. Weet je iemand die ervaring heeft met echtscheidingen en extreem gelovigen? Ik zie trouwens dat t het duidelijk is of er sprake is van een echtscheiding.... Probeer aan te sturen op een omgang met vader als jij erbij bent. Ik weet van een geval van lang geleden waarbij dit gebeurde. Op een neutrale plek bijvoorbeeld zoals een kinderspeeltuin.Ik lees mee, even nadenken of ik nog meer tips kan bedenken.

Ik

Ik

12-08-2015 om 21:59

hoi dames

Bedankt voor jullie reacties.
Ik vind het inderdaad een rare rechter. Ze weten dat ik ook mijn kind denk en altijd omgang met vader heb gegeven. Ex heeft ook behoorlijk veel gelogen, dat hij onze zoon 6 maanden niet mocht zien. En er werd alleen naar hem geluisterd.

Ik heb een advocaat en hij zegt dat er niet veel aan te doen is omdat vader kind heeft erkend.
We zijn trouwens niet voor de wet getrouwd. De politie weet van ex's radicalisering af en ook de rechter maar zelfs daar doen ze niks aan.
Ik zie mijn zoon gewoon later als een jihad terugkomen als hij bij vader en familie gaat.
En ik loop met zware pijnstillers na mishandeling van ex plus krijg een operatie.
En dan moet ik kunnen communiceren voor mijn kind me hem? Zodat hij gezag krijgt.

Kan ik hem ook melden bij veilig thuis voorheen amk? of werkt dit alleen maar averechts?

groetjes,

Lies

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.