Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Omgangsregeling

Goedeavond ,

Om het even kort te houden. Heb 2 aangiftes gedaan tegen de vader van mijn dochtertje heb haar ondanks dat nooit weggehouden bij haar.
De band tussen ons is dus slecht maar probeer in haar belang te denken. Hij mocht haar een tijd alleen onder toezicht zien nu gewoon weer alleen.
Ze gaat iedere dinsdag naar hem en om het weekend vrijdag t/m zondag.
Als ze bij hem is geweest moet ze altijd bijslapen en is ze erg onhandelbaar.

Over een tijdje gaat ze naar de basisschool, er ligt nog geen ouderschapsplan omdat vader nooit akkoord ging. Nu ga ik procederen met mijn advocaat. Ik wil de doordeweekse dag weg en dat hij haar dan om het weekend ziet bijv van vrijdag t/m maandag. En dan maandag naar school brengen zodat hij erbij betrokken word.

Hier is hij het niet mee eens. Ik maak me grote zorgen dat de rechter het hier ook niet mee eens is.. hoewel ze die wisseling niet kan gebruiken als ze naar school gaat.

Als ze nu bij hem is geweest slaapt ze tot 10.00 en om 12.00 en 15.00. Bij mij slaapt ze tot 07.00 en doet alleen een middagdutje als het nodig is. Dat is ook de reden van mijn zorgen voor als ze naar school gaat.

Iemand hier ervaring mee?
Procederen is ook voor de alimentatie maar dat vind ik nog het minst belangrijk.. wil gewoon duidelijkheid dat er rust is.

Ben zo bang dat de rechter die dagen aan hem toewijst en ze het zo zwaar gaat krijgen dan op dinsdagen op school.

Liefs

Rust

Als je rust wil moet je stoppen met procederen op basis van bange vermoedens voor de toekomst.

Tsjor

Paddington

Paddington

06-02-2020 om 08:07

Rust

krijg je zeker niet met procederen. Wees je bewust dat de vader een steeds belangrijkere rol gaat spelen in het leven van je kind. Als ze haar vader maar 1 weekend per 2 weken ziet doe je haar te kort.

Indien ze het zwaar krijgt op school zal een leerkracht het echt wel tegen vader zeggen. Op die manier leert hij wat belangrijk is voor jullie dochter. Iedere ouder maakt fouten, hij maakt alleen andere fouten dan jij. Dat maakt hem nog geen slechte ouder.

Beaudemy

Beaudemy

06-02-2020 om 09:34 Topicstarter

Reactie

Ja maar vader stelt ook onmogelijke eisen in het ouderschapsplan waar ik niet akkoord mee kan gaan.
Vader heeft psygische problemen dus denk dat het een beetje een ander verhaal is als bij andere vaders. Vaak als ze daar is word ik ook gebelt kom haar maar halen dan " kan hij het niet meer aan " laat staan haar goed verzorgd en optijd met fruit en drinken op school zetten. Haar optijd naar bed doen zodat ze fit is. Kind slaapt daar vaak pas om 10/11 uur s avonds.

En zonder ouderschapsplan gaat het ook niet.. dus ik heb het gevoel dat ik wel moet procederen.

Paddington

Paddington

06-02-2020 om 10:29

Ja maar

betekend Nee....

De psychische problemen van vader zijn die officieel vastgesteld? Mijn ex roept ook al jaren dat ik instabiel ben, psychische problemen heb en niet goed voor mijn kind zorg.

Feit is dat ik anders met mijn kind omga dan hij deed en doet.

Zonder ouderschapsplan gaat prima. Ik leef nu al 8 jaar gescheiden en de officiele scheiding is bijna 6 jaar geleden geweest. We hebben geen ouderschapsplan gehad. Zaken als omgang stonden vast: de ene week bij mij de andere week bij hem, vastgelegd in een beschikking. Vakanties werden na heel veel heen en weer gemail wel geregeld. We wilde beide op vakantie en dan besef je ook dat als je niet een stap naar elkaar doet dat een vakantie niet langer kan duren dan 1 week.

Wees blij dat vader jou belt om haar op te halen. Misschien moet je aan hem vragen hoe jij kunt helpen om het voor hem makkelijker te maken om voor kind te zorgen. Op die manier veroordeel je niet en geef je aan dat je het belangrijk vind dat dochter contact heeft met vader.

Ik heb verder nog steeds niets gelezen wat jou het recht geeft om kind maar zo weinig haar vader te laten zien.

Beaudemy

Beaudemy

06-02-2020 om 10:32 Topicstarter

Reactie

Ja dit is wel degelijk vastgesteld heeft in gesloten klinieken gezeten, tbs etc.

praktisch

Heeft de school misschien nog een rooster met een vrije woensdagmiddag? Dan is het misschien een optie om de weekdag van de dinsdag naar de woensdag te verplaatsen. Dochter heeft dan maar een half dagje school en als ze moe is, kan ze bij vader in slaap vallen. En vader heeft in dat scenario meer tijd met dochter dan hij zou hebben op een gewone schooldag.

Als de school een continurooster heeft met 5 gelijke dagen dan zou ik de regeling vooralsnog maar houden zoals die is, als het echt fout zou gaan kan je altijd nog bijsturen. Maar om nu al moord en brand te roepen op basis van verwachtingen, dat maakt waarschijnlijk meer kapot dan je lief is.

Ik neem aan dat als je de regeling houdt zoals die is, dat betekent dat jij naar school brengt op dinsdag, en vader op dinsdag uit school haalt en haar 's avonds terugbrengt zodat ze weer bij jou slaapt.

Wat jij voorstelt - weekdag eruit en vader eens in de twee weken op maandagochtend naar school laten brengen - heeft ook zijn nadelen, nog los van het mindere contact met vader. Je krijgt de indruk dat ze slaap tekort komt bij vader, misschien gaat ze daar wel later naar bed. In de huidige regeling komt ze op zondag al thuis en slaapt ze bij jou. In de door jou voorgestelde regeling slaapt ze zondagavond bij vader. Als ze echt zo moe wordt van een verblijf bij vader, betekent dit volgens mij dat ze minder uitgerust aan de schoolweek begint dan als je de huidige regeling overeind houdt.

Groeten,

Temet

Beaudemy

Beaudemy

06-02-2020 om 11:45 Topicstarter

Vader wilt haar elke week van maandag op dinsdag met slapen erbij en dan om het weekend van vrijdag t/m zondag. Wat moet ik dan hij gaat miet akkoord met 1 middag elke week en om het weekend. Dus zit ik vast ?

Vast

Het lijkt me het handigste dat je een gebruikelijke regeling vraagt. Inderdaad om het weekend, maar niet tot maandag, maar tot zondagavond.

En verder dan een middag in de week dat hij haar kan ophalen, dat ze bij hem kan eten en dat hij haar dan naar huis brengt.

Stel dat gewoon voor. Dan heb je later een uitspraak van de rechter, maar daar moet hij zich wel aan houden, maar jij ook.

Ik lees ook dat het hem teveel kan worden maar dat hij dan een beroep op jou doet. Dat zou ik vooral zo goed houden. En zorg dat je altijd beschikbaar bent als je kind bij vader is en geef aan dat hij haar altijd kan terugbrengen.

Als vader kind een middag uit school haalt heeft hij ook al contact met school. Tenminste niet anders dan dat hij haar in de ochtend zou brengen.

Het blijft een moeilijke situatie en ik wens je heel veel sterkte.

Beaudemy

Beaudemy

06-02-2020 om 12:07 Topicstarter

Bedankt voor je berichtje.
Ja wat ik me nu dus afvraag is kiest de rechter 1 van de 2 kanten dus of vaders regeling of moeder? Of kijkt de rechter wat het beste is voor het kind bijv om het weekend en dan nog 2 middagen of 4 middagen per maand erbij?

Weet totaal niet wat zo'n uitspraak kan zijn.. misschien dat iemand hier ervaring ermee heeft..

Niet voorspelbaar

Het is uiteindelijk niet te voorspellen wat de rechter voor uitspraak doet. Ik had het eerste jaar van de scheiding hier een geweldige omgangsregeling voor een vader met psychische problemen, regelmatig maar kortdurend. Goed voor hem, hij raakt snel overprikkeld en ook goed voor de kinderen. Alledrie hebben autisme, hoewel dat voor vader niet is vastgesteld.
Maar mijn advocaat had al gewaarschuwd, de rechter kan niets met psychische zaken. Vader ging ik beroep want wilde co ouderschap. Dat is het niet geworden, maar wel de 'normale' regeling plus de andere week zondag omdat ze met hem naar de kerk gingen.

Ik gaf mijn kinderen al vroeg een mobiel zodat ze mij konden waarschuwen en inderdaad was vader niet altijd beschikbaar voor de kinderen en dan konden ze, inclusief vader, op mij terugvallen. Of op familie, er was altijd iemand standby.

Alimentatie

Ik vroeg overigens geen alimentatie. Vader droeg bij tijdens het huwelijk door met de kinderen kleding en schoenen en dergelijke aan te schaffen. En wat hij niet aanschafte regelde ik zelf. Alimentatie had een hoop gezeur opgeleverd.
En tot nu toe, kinderen zjin nu begin twintig, gaat hij nog regelmatig met ze op stap voor van alles. Of komt zelfs met een winterjas of een setje voor mij thuis.
Het blijft spannend en voor de kinderen is het altijd heel dubbel. Hij kan nogal intimiderend en dwingend overkomen, het moet op zijn manier, maar hij houdt ook heel veel van ze en nu ze groter zijn leren ze daar steeds beter mee om te gaan.
Maar de angst voor hun vader die ze als kind ervaarden heeft ze wel veel pijn gedaan en komt nog steeds boven. Vooral op deze leeftijd zijn ze dat aan het verwerken.
Mijn dochter bij haar therapeut, zoon spreekt liever met leeftijdgenoten met vergelijkbare ervaringen. Gelukkig kan hij dat, maar hij mag ook naar een therapeut als hij dat wil. Het valt echt niet mee.
En het gaat er vooral om dat vader zelf niet goed met angst en spanning om heeft leren gaan. Hij doet er wel zijn best voor en is nu zelf weer aan de medicatie zodat het iets beter gaat.
Maar vooral toen ze jonger waren was het echt stressvol.
Zorg vooral ook goed voor jezelf om het vol te houden.

Beaudemy

Beaudemy

06-02-2020 om 12:26 Topicstarter

Regeling

En wat is bij jou de 'normale regeling' geworden als ik vragen mag? Ja het is idd lastig om ermee om te gaan..

Beaudemy

Beaudemy

06-02-2020 om 12:29 Topicstarter

Snap ik! Ja heb ook nog nooit niks gekregen ook niet nodig dus daar kan ik me bij neerleggen. Sinda ze klein is ( 10 maanden ) ben ik samen met mijn huidige vriend en we hebben samen nog een kindje. Alles zorgt vaak wel voor veel stress onderling helaas..

Normale regeling

Vader kreeg dus het weekend om de week en de andere week de zondag.
Overigens bleef hij vaker betrokken want hij ging ook met het ene kind naar muziekles en met het andere kind naar paardrijden. En ze aten nog een middag in de week samen bij hem.
En we gingen samen naar uitvoeringen of een periode naar wedstrijden van judo.

Zelf ben ik namelijk niet meer aan een andere relatie begonnen.
De onvoorspelbaarheid, nu weer met wat de rechter gaat zeggen, maar ook wat doet vader, kan voor veel stress zorgen. Help jezelf te ontspannen en te relativeren. Alles gaat voorbij. En geniet van de leuke momenten. Vergeet niet te genieten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.