Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Op zoek naar een nieuwe partner

Hallo allemaal,

Ik ben 5 jaar geleden gescheiden en ik heb 2 kinderen waar ik voor zorg. Ik heb de afgelopen 5 jaar totaal geen zin en tijd gehad om ook maar te denken aan een nieuwe partner. Toch merk ik dat ik het alleen wonen, koken, eten, leven zat ben. Ik zit te erover na te denken om me misschien aan te melden bij een datingsite, maar ik vind het vreselijk spannend en ik heb er geen ervaring mee. Hebben jullie ervaring met datingsites? Zo ja, welke is goed voor een vrouw van boven de 60?

Miekemiek

Miekemiek

11-11-2019 om 14:04

op tv

Komen regelmatig reclames langs voor datingsitses vanaf 50 of 60, ik neem aan dat je die ook gezien hebt. Misschien iets om te proberen.
De kinderen waar je voor zorgt die zijn waarschijnlijk volwassen? Wellicht dat zij je kunnen helpen om wegwijs te worden op datingssites.

Anca

Anca

11-11-2019 om 14:12

Clubs?

Je kunt lid worden van clubjes die aansluiten bij je hobbies. Een wandelclub, een leesclub, een oldtimerclub, verzin het maar. Daar tref je sowieso gelijkgestemden, en het is een stuk minder pusherig dan een dating site.

Paasei

Paasei

11-11-2019 om 17:07

Ervaring

Je vroeg naar ervaring met datingsites. Die heb ik, ik was 40+ destijds, ca 10 jaar geleden. Das wel het pre-Tinder tijdperk, dus die ken ik niet. Ik heb toen wel diverse sites geprobeerd die nu nog bestaan. Betaalde en gratis sites, ik vond het verschil niet zo heel groot. Viezerikken, smeerlappen en engerds vind je overal. Ook IRL trouwens, in de kroeg of andere date-gelegenheden. Tis gewoon een kwestie van opletten, je hersens gebruiken en en afkappen indien nodig.

Ik heb persoonlijk goede ervaringen met sites die een chatbox aanbieden. Dat is een soort virtuele kroeg, waarin leden met elkaar praten en flirten. Ik heb er ontzettende lol mee gehad en ook een paar leuke dates aan over gehouden. Zelfs de ware gevonden, die ik op basis van zijn profiel nooit gekozen had.. we zijn al weer jaren getrouwd. Succesverhaal, dus.

schoondochter

schoondochter

11-11-2019 om 17:27

geluk hebben

Je moet denk ik gewoon een beetje geluk hebben.
Welke ik niet zo snel zou aanraden omdat je er ook vaak slechte ervaringen over hoort is Lexa
Maar mijn destijds 80 jarige schoonmoeders is daar een geweldige man tegen gekomen, met wie ze tot haar overlijden heel gelukkig is geweest

Seniorenflat?

Een vriendin van mij woont in een seniorenflat, destijds vanaf 55 jaar. Ze heeft er zoveel vriendinnen dat ze 3 tot 4 keer in de week elders eet en samen dingen onderneemt. Ze heeft een vriend, maar die woont daar niet. Als ik niet die kinderen nog had, inmiddels jongvolwassen, dan wist ik het wel.

Mannen worden steeds schaarser op deze leeftijd, de leuksten zijn al 40 jaar getrouwd en de meesten vereisen nogal huishoudelijk onderhoud. Van de pogingen van mijn andere vriendinnen wordt ik ook niet erg blij, hoewel het er inderdaad bij 1 van ze heel goed geslaagd aan toe gaat, maar ook daar draagt zij het gezin. Daar heb ik geen zin meer in.

Investeren in vriendinnen kan ook heel prettig zijn. Zeker totdat je die leuke man alsnog, voor erbij, vind.

@Emma

@Emma

11-11-2019 om 17:46

Hier ook een succesverhaal

Maar net als Pasei: wees kritisch, let goed op. Er lopen een hoop idioten rond, ook op de meest keurige datingsites.
En ook: wat je uitstraalt krijg je terug. Loop je te mopperen dat mannen alleen maar jonge vrouwen van 30 willen, dan kom je die juist overal tegen. Gewoon snel skippen. Soms heb je een gezellige avond, dat is ook leuk!
Nu ben ik al meer dan 3 jaar samen met iemand die ik ontmoette via die bekende site voor hoger opgeleiden. En realiseer je ook dat hoog opgeleid niet perse inhoudt dat je ook leuk bent
Nog een tip: blijf dicht bij jezelf. Ga niet de happy single uithangen als je dat niet bent. Soms is het gewoon rot om alleen te zijn.

Afleiding tot nu toe

Ik ben 60+ en heb een aantal dates via tinder gehad. Niet lang appen maar snel afspreken. Vond 't ook doodeng de eerste keren maar ik ben er nu' zo ervaren' in dat ik er gewoon een leuke date van maak. En niet meer m'n best doe om vooral die állerleukste te zijn. Heeft me tot nu toe nog geen nwe lover opgeleverd behalve eentje die direct wilde samenwonen. Wat ik erg jammer vond want we klikte verder erg leuk. Ook via Parship een paar dates gehad maar geen klik. En de meeste mannen willen een jong ding, maar ja, dat wil ik ook. Ik heb nog lang geen zin om mantelzorgen te zijn . Vriendinnen zijn ook leuk natuurlijk, maar ik zou het ook wel fijn vinden om iemand te hebben om mee te vrijen, dat doe ik toch echt niet met vriendinnen 😀.
Wel grappig om te lezen dat anderen juist weer via de chat box hun ware vinden. Dat vind ik weer vreselijk moeilijk; de paar keer dat ik daar verdwaalde ging 't toch snel over sex. Niks mis mee als ik iemand ken en leuk vind maar zo hoeft 't voor mij niet.

Paasei

Paasei

11-11-2019 om 19:42

Chatbox

Ik heb me avonden lang geamuseerd met/in die chatbox.. alleen op de bank met mijn laptop terwijl mijn kinderen boven achter hun computers zaten. Kwinkslagen over en weer, dubbelzinnige opmerkingen.. tja dat is onderdeel van flirten. Snel en gevat kunnen reageren helpt en daar was ik best goed in. Mijn nu-inmiddels-man trouwens ook. Daarom viel hij me op. Zoals ik al schreef; op zijn profiel was ik niet gevallen. Hij voldeed niet aan mijn zoekcriteria.. Zo zie je maar weer!

Als ik in die chatbox was, gebeurde het wel eens dat een of andere kerel een prive chat probeerde te openen, met expliciete seksistische opmerkingen. Maar die kon ik gelijk afkappen. Kan dat niet meer?

Paasei

Zitje dan met meerderen in zo'n chatbox?

datingsite

Zelf ook al meer dan drie jaar samen met iemand die ik via een dating site voor 'hoger opgeleiden' heb gevonden; let wel, 'hoog opgeleid' blijkt in praktijk een heel relatief en rekbaar begrip te zijn.
Zelf zocht ik geen vriendin om mee te 'showen', maar iemand van gelijkaardige leeftijd; mijn vriendin is zelfs een jaar ouder, geen probleem.
Voor ik haar heb leren kennen, heb ik ongeveer een jaar gedate; door de band genomen was het een leuke, spannende en leerrijke periode.

@Emma

@Emma

12-11-2019 om 08:51

Klopt William

Ik zocht ook iemand van ongeveer mijn leeftijd, kind(eren) van dezelfde leeftijd als de mijne, niet te ver weg wonend, middeninkomen. Uiteindelijk gaf dat een betere match dan een lijst met hobby's of een bucketlist. De verschillen zijn zo ook al groot genoeg.

Paasei

Paasei

12-11-2019 om 12:59

Reactie

@Elledoris Ja, dat is juist de bedoeling van zo'n chatbox! Ik schreef al; een soort van virtuele kroeg. Dat was trouwens bij Relatieklik. Volgens mij bestaat die nog.

@Emma Ik zocht ook naar iemand van ongeveer mijn leeftijd en gelijk opleidingsniveau.. da's niet helemaal gelukt.. Maar we zijn al weer jaren gelukkig samen. Het zegt allemaal niks. Dat vond ik het voordeel van die chatbox. Ik ontmoette er iemand die niet aan die criteria voldeed maar waarmee het toch klikte.

Hier ook goede ervaringen

Ik heb ook goede ervaringen met internetdaten. Ik chatte niet, maar schreef de leukste reacties gewoon terug - op die manier filter je de niet-serieuzen en de dorpsgekken er best al snel uit. Ik ging niet al te lang mailen; een ontmoeting zegt meer dan letters op papier. Ik zag vervolgens die ontmoetingen niet als een date, maar meer als een kennismaking om te zien of een date erin zat. Vaak was dat niet het geval, maar vervelende ervaringen heb ik nauwelijks gehad.

Ik ben het erg eens met mijn voorgangers: wensenlijstjes zeggen niks. Foto's ook niet echt, trouwens. Ik vond mijn huidige vriend enorm leuk schrijven maar zijn foto's vond ik niet heel erg leuk. Toch heb ik met hem afgesproken om kennis te maken, en tijdens die ontmoeting sprong de vonk van mijn kant niet over, maar vond ik hem wel een enorm leuke, stabiele, grappige, intelligente en ook nog wat jongensachtige man. Dus toen hij een date voorstelde, dacht ik: waarom niet? Die vonk sprong later alsnog over, ook al is hij qua uiterlijk mijn type niet, en nu vind ik hem de leukste man van Europa en omstreken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.