Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

(overbezorgde)moeder

(overbezorgde)moeder

05-01-2009 om 19:46

Opeenvolgende weken vakantie?

Afgelopen vakantie voor het eerst na scheiding beide weggeweest met kind.

Ik zou dit jaar wel naar het buitenland willen. Kwam ter sprake en ex stelde voor om niet allebei naar het buitenland te gaan met kind; zou te veel zijn. Waarop ik opperde misschien de vakanties te laten aansluiten (zeg hij 8 dgn en ik dan weer 8 dgn op dezelfde locatie) zodat 't kind niet zo heen/weer hoeft te reizen.

Heeft iemand dit ooit gedaan? Stond in een boek over co-ouderschap. Bij nader inzien weet ik niet of ik hier nog achter sta; omdat ik dan alles met hem moet gaan afstemmen; maar ja, alles om en voor 't kind (doe ik met plezier hoor!).

Wat jullie?
Groets!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vriend van mij

Vziw deed een vriend van mij zoiets. Moeder zat met kinderen op een camping, vader reed aan het eind van 'haar' vakantie ook die kant op, en nou weet ik niet meer of hij op diezelfde camping bleef en zij wegging, of dat hij met de kinderen even verder reisde. Maar de grap was inderdaad dat de kinderen niet twee keer van Nederland naar Frankrijk en weer terug hoefden.

Ik vond het wel slim bedacht.

Bijkomend voordeel: beide ouders hebben een deel van de reis zonder gejengel op de achterbank

Groeten,

Temet

Vic

Vic

07-01-2009 om 13:45

Gebeurt wel eens

Ik heb (bij Cirkel-vakanties) wel ouders gezien die halverwege de vakantie afwisselden, terwijl de kinderen op de camping bleven. Mijn eigen kinderen gaan al een paar jaar zowel met mij als met hun vader op vakantie naar het buitenland. We stemmen het zo af dat ze tussendoor nog wel een week thuis zijn. Ook bij vriendjes met gescheiden ouders zie ik dat die twee keer met vakantie gaan. Ik heb me wel eens afgevraagd of het niet te belastend is, maar mijn kinderen hebben nergens last van.

Tinus_p

Tinus_p

07-01-2009 om 14:43

Teveel?

"Kwam ter sprake en ex stelde voor om niet allebei naar het buitenland te gaan met kind; zou te veel zijn."
Wat een kul, dat het 'teveel zou zijn'. Als je ex dat vindt, gaat hij toch lekker thuiszitten?

Risama

Risama

08-01-2009 om 09:08

Hier....

....is ex eens naar Zuid-Frankrijk gegaan en anderhalve week later reed ik in mijn eentje naar Midden Frankrijk, waar hij ze op de terugweg bij mij afzette. Ik vond het wel lekker, heerlijk rustig in mijn eentje rijden, op mijn gemakje de tent opzetten, boodschapjes doen en toen de kinderen ontvangen. Ik moest alleen even wat kleding van ze ter plaatse wassen.

En als kind hebben mijn ouders eens geruild, halverwege de vakantie nam mijn vader mjn moeders plaats over. Ze deelden hierdoor zelfs de tent en alle kampeerspullen. En ik heb het idd ook op alleenstaande ouder kampeervakanties gezien. Kinderen leken het prima te vinden.

Inmiddels gaan mijn kinderen niet meer met hun vader op vakantie, maar die dubbele vakanties vonden ze altijd wel cool geloof ik. Want ze zijn ook eens met hem op vliegvakantie naar Turkije geweest en in dezelfde vakantieperiode met mij gaan kamperen in Frankrijk. Voor de kinderen maakt het allemaal niet veel uit denk ik. Vakanties laten aansluiten kan voor de ouders echter wel praktisch en ontlastend zijn, mits je in staat bent goede afspraken te maken.

Risama

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.