Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-11-2017 om 17:43
Poeh, heb even een steuntje in mijn rug nodig. Een paar weken geleden verhuisd naar mijn nieuwe huis. Weg uit het huis waar ik zo van hield, weg uit de straat die zo vertrouwd was en waar ik alle buren goed kende. Ik zit niet bepaald drie hoog achter. Ik zit tussen allemaal nieuwe spullen. Het is echt mooi geworden. Maar ik voel me vreselijk. Compleet ontworteld. Vrienden en collega's komen langs, prijzen mijn huis de hemel in en roepen dat ik het goed voor elkaar heb. Maar help, zo voelt het helemaal niet. Ik zit op de bank en kan alleen maar denken " dit is het dan nu ......" Ik ben gewoon vreselijk verdrietig. Ik kan heus wel bedenken dat het tijd nodig heeft. Ik zal echt wel wennen. Ooit. Help me even. Hoe zijn jullie deze periode doorgekomen? Ik ben vast niet de enige. Thnx alvast, Juul.
01-12-2017 om 17:21
Alle begin is moeilijk
Volgend jaar, als je een beetje gewend bent aan je nieuwe leven, en een en ander een beetje meer hebt verwerkt, gaat het vast beter.
Ik kan het niet leuker voor je maken, ik snap helemaal dat dit allemaal niet is wat je wilt, en dus is het ook lastig om er de mooie kanten aan te zien, ervan te genieten. Maar dat komt heus wel. Alleen duurt het nog even.
Goed dat je vorig weekend zoveel leuke dingen hebt gedaan, al voelde het niet zoals zou moeten, of zoals je zou willen. Hou vol, dat komt echt wel weer.
En je hebt nogal wat op je bord (gehad en nog). Logisch dat je weinig energie hebt, en niet zoveel zin in van alles. Heel normaal. Maar ja, dat accepteren is ook niet zo gemakkelijk.
Volgens mij doe je het goed. En als het wat minder goed gaat kom je gewoon hier even 'uithuilen'.
04-12-2017 om 13:08
Zoek je vrienden op
In dit soort tijden is het belangrijk om mensen om je heen te hebben. Juist tijdens de feestdagen. Ik neem aan dat je vrienden de situatie kennen en een beetje rekening met je houden door hun deur wat vaker open te zetten? Ik had destijd een lieve vriendin waar ik 's middags na het werk regelmatig even ging koffiedrinken en die dan soms spontaan zei: blijf je eten? Dat was zo heerlijk!
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.