Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Francesca

Francesca

27-09-2019 om 18:12

Ouderschapsplan en dan?


Francesca

Francesca

01-10-2019 om 11:14

Paddington

Hoi Paddington,

Dat bepaalde advocaten hun tarief aanpassen wist ik niet.
Op afbetaling....Ik moet nu schuiven en doen om net rond te komen.
Dan nog een kostenpost op afbetaling....
Nu al moet er niets mis gaan, niets stuk gaan etc. Ik kan er echt niets bij hebben.

Wat betreft je opmerking over de vakantie en week op en af. Daar heb je een duidelijk punt!
Tijdens de grote vakantie doen we dit idd wel.
Weer iets om bij stil te staan, dank je!!

Even voor de duidelijkheid:
Zaken die co-ouderschap aangaan worden NIET met de kinderen besproken.
Echter mijn zoon, niet slim maar wat ze noemen hoog begaafd, wilt als het HEMZELF treft ook echt gehoord worden.
Maar dat wil niet zeggen dat hij beslist. Natuurlijk zijn wij de ouders en beslissen wij. Kinderen hebben weinig lange termijn inzicht omdat ze veel meer in het nu leven itt volwassenen. Maar inzichten van kinderen kunnen zeer verhelderend zijn, denk aan kinderen die betrokken worden bij ziekenhuizen om zaken kindvriendelijker te maken. Of de klimaattop zoals laatst.
Maar dat moet in vrijheid en zoveel mogelijk onbelast, absoluut. Maar niet jij bent kind DUS heb je niks te zeggen. Of erger je mag je wel uitspreken maar naar jou wordt niet geluisterd want je bent nog maar kind. Dan voelt een kind zich niet serieus genomen, zich niet gezien en gehoord.

Maar ja, iig hebben we in het verleden daardoor de wisseltijd aangepast. Deze hebben we 1-1,5 uur naar achter geschoven zodat het beter aansluit aan hun "puber" behoeftes.

En ja met 12 jaar krijgen ze de mogelijkheid om gehoord te worden door de rechter als ze dat zelf willen. Mijn zoon is een kind die dan ook zeker van deze mogelijkheid gebruik zou maken om zijn voorkeuren uit te spreken, zijn mening te geven.
Dan moet ik, vind ik, zeker als ouder hem ook die mogelijkheid geven.
Maar dat wil niet zeggen dat "grote mensen" zaken onderling besproken worden. Dat zeker niet!!
Hij is kind en moet ook kind kunnen zijn/blijven. En dus lekker kunnen spelen en zich kunnen richten op school en gewoon kunnen relaxen.

Dank voor je verhelderende inzichten/opmerkingen.

Francesca

Pennestreek

Pennestreek

01-10-2019 om 11:50

Allemaal leuk en aardig

hoe je wel of niet je kinderen wil betrekken, maar gezien je financiële situatie heb je maar 1 prioriteit en dat is de alimentatie.
Ga dat nou eerst eens regelen. Daar hoor ik je niet meer over. Maar als jij financiële problemen hebt, hebben de kinderen daar ook last van. Lijkt mij.

Francesca

Francesca

01-10-2019 om 11:59

Tsjor

Hoi Tsjor,

Helemaal eens met je opmerking.

Je begrijpt de ruil helemaal goed. Mar ach, was een groot huis 600m3, dus kon ook veel spul in 😊.

Wel voor de volledigheid moet gezegd worden dat hij nog een spaarrekening had. Voordat hij mij leerde kennen had hij deze rekening al en tijdens ons huwelijk is hier ook geen saldo aan toegevoegd. Dus de spaarrekening die hij had bleef een saldo houden van ca. €20.000,-
Ik vond het niet fair, tja ik weet ik ben niet zakelijk genoeg geweest, de helft hiervan op te eisen gezien hij deze al had. De mediator vond dat ook, dus deze is buiten de verdeling gebleven.
Achteraf een heel slechte mediator en destijds overmand door verdriet, geen familie om me bij te staan.
Mijn enige familie, mijn broer, overleed nl. ook precies in die periode. Moeilijke tijd toen....

Net nadat we gescheiden waren wilde mijn ex het huis verkopen. Ik kon er met mijn uitkering niet blijven wonen. Dus ik heb bij de bank een lening kunnen krijgen van € 17.500,-
Deze kwam op de e/o rekening terecht en mijn ex heeft dit geld direct naar zijn rekening doorgesluisd en heeft er de hypotheek mee verlaagd. Ook hij heeft direct eenzelfde bedrag betaald om de hypotheek verder te verlagen.
Je snapt dat ik hier heel boos om geworden ben gezien hij dit geld gewoon gestolen heeft, we waren NL al gescheiden. Het was mijn geld, lening die ik apart wilde zetten om als het zover zou komen dat het huis AAN DERDEN VERKOCHT werd dat ik dan iig een deel van mijn schuld kon inlossen .Maar achteraf wilde hij het helemaal niet verkopen en had hij dit zo gepland om zo zelf in het huis te kunnen blijven wonen gezien hij zo de hypotheek kon overnemen.
Ik had misschien beter moeten weten gezien hij anders niet zo dicht bij zijn ouders zou kunnen blijven wonen.

Tja, natuurlijk zou ik nu dingen anders doen. Alleen destijds overmand door verdriet, mijn broer in die tijd overleden, en zelf emotioneel nog niet toe aan een scheiding maar zag geen andere uitweg uit een ongelukkig leven, zorgde ervoor dat ik verre van optimaal beslagen ten ijs kwam.
Achteraf ben ik heel blij dat ik de stap genomen heb want 2 mensen kunnen amper meer van elkaar verschillen dan wij doen.
Een uitspraak van een goede vriend, coach en ondernemer wijlen Peter L. "F, vertel me eens waarom zijn jullie eigenlijk getrouwd?" ten tijde van ons huwelijk galmt nog regelmatig door het hoofd. En ik kon hem destijds ook geen fatsoenlijk antwoord geven behalve dat het de volgende stap was....

Dus was het een goede ruil?

Francesca

Sorry voor mijn uitweidingen. Kort houden blijkt moeilijk voor mij 😄

Eva70

Eva70

01-10-2019 om 12:00

Alimentatie

Helemaal eens met Pennestreek.

Heb je het LBIO al gebeld?

Zo nee, heb je een reden om dat niet te doen?

Bel ze anders nu even!

Dan weet je meteen een hoop meer!

Je hebt gewoon recht op achterstallige KA (daar gaat het toch om?) en als jij zo krap in je financiën zit, dan zou ik daar maar als de wiedeweerga achterheen gaan!

Laat even weten wat het LBIO zegt? Ik ben benieuwd!

V@@s

V@@s

01-10-2019 om 17:18

en qua alimentatie

Bedenk goed of de bestaande situatie wel zo ongunstig is voor jou. Je ex stort niet op de kinderrekening, maar mijn indruk is wel dat hij de verblijfsoverstijgende kosten van de kinderen betaald. Of heb ik dat helemaal mis? Zeker als de kinderen straks op het VO zitten wordt dat een steeds groter deel van het budget.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.