Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Ouderschapsplan niet nakomen

Hoi, mijn ex komt afspraken uit het ouderschapsplan niet na. Geen big issues maar wel elke week weer iets waardoor het aanvoelt als pesterijtjes. Denk hierbij aan niet juiste spulletjes meegeven zoals slaaptutje, kinderen zomaar 2 uur te vroeg brengen of een uur te laat halen, bij hem heel laat op laten blijven waardoor ze bij mij chagrijnig zijn... en als ik hem erop aanspreek is zijn mening dat jij er toch geen last van heeft dus dat het mijn probleem is. Wat kan ik hier nou mee?
Groetjes een machteloze mama

zelf

Neem zelf meer de regie. Zorg voor dubbelde spullen (zoals 'slaaptutjes' e.d.) en organiseer zelf het halen en brengen. Zo heb je al een heel stuk opgelost!

Phryne Fisher

Phryne Fisher

30-12-2018 om 23:45

Serieus?

Hebben jullie echt bedtijden in het ouderschapsplan? Daar zou ik nooit mee akkoord gaan, dat levert toch alleen maar gezeur op. Doet me denken aan een collega die klaagde dat zijn ex de kinderen geen fatsoenlijk ontbijt gaf. Ze kregen crackers met pindakaas en chocoladepasta, schandalig

Paddington

Paddington

31-12-2018 om 09:10

Waarde ouderschapsplan

is helaas alleen maar zo hoog als de personen die ermee te maken hebben aanhangen. Jouw ex hangt er weinig waarde aan. Dat is heel jammer, maar helaas kan je er weinig aan doen. Als het echt pesterijen zijn, dan is het beste om te zorgen dat het je niet raakt. Zorg dat je niet afhankelijk bent van je ex zoals Jippox ook aangeeft. Probeer verder op een neutrale manier te communiceren, dat wil ook nog wel eens helpen.

juf Ank

juf Ank

31-12-2018 om 11:43

he jakkes

wat jammer dat de kinderen daar dan weer de dupe van zijn. Ik zou proberen om me er zo min mogelijk druk over te maken. Je kunt 'terugpesten' maar dat maakt het erger, dat is niet handig om dat het van kwaad naar erger zal gaan. Probeer te negeren!

Jasmijn

Jasmijn

31-12-2018 om 12:03

Mexje

Heel naar dit. Probeer niet te laten merken dat het je raakt, want als het echt pesterijen zijn, dan gaat het hem daarom.
Probeer inderdaad zelf de regie te houden, maar ook dat kan in de soep lopen, heb ik gemerkt bij een vriendin. Kwam ze de kinderen om 14.00 halen (volgens afspraak) was ex niet thuis, ja wat doe je dan? Voor de deur blijven wachten tot hij er een keertje is, is dan ook geen optie, want ze had geen idee hoe laat hij dan wel terug zou komen. Idem met terugbrengen, was ex gewoon ook ‘even’ weg (en niet telefonisch bereikbaar).
Als het mogelijk is, zorg dan dat het ophalen/terugbrengen via bijv. peuterspeelzaal of school gaat (als de kinderen daar dan heen gaan) vader brengt/ moeder haalt op o.i.d.
Dat heel laat op laten blijven, gewoon niets van laten merken, op een gegeven moment is de ‘lol’ eraf.
Sterkte !

Phryne Fisher

Phryne Fisher

31-12-2018 om 12:47

Pesterijen?

Ik zie hier eigenlijk geen pesterijen in, of mijn ex pest me al jaren zonder dat ik het door heb. Op tijd komen staat niet in zijn programma, en hij is ook minimaal wekelijks iets kwijt. Dat zie ik ook terug bij onze dochter, dus ik vermoed dat hij het niet expres doet. Zou ik daar heel erg over gaan zeuren, dan gaat hij (ook) op de kast en zal hij zeggen dat hij er geen last van heeft.
Inmiddels weet ik dus wel hoe hij in elkaar steekt en spreek ik in geval van planning altijd een stuk vroeger af. Als ik hier bijv om 15.00 uur weg moet, zeg ik 14.00 uur tegen hem. Als ik niets heb maakt het me niet zoveel uit, dan zucht ik hooguit als ik om 18.00 uur hoor dat ze toch pas na het eten komt

Watervrouw

Watervrouw

31-12-2018 om 15:54

Wen er maar aan

Het gaat hier voornamelijk over de verdeling en tijden van weekenden en vakanties. Ik heb lange tijd moeten vechten om een ouderschapsplan maar vergeefse moeite. Een tijdje heeft het goed gelopen en nu is het alweer zeker anderhalf jaar zwaar pet. En als ik probeer mee te buigen dan geeft dat meer ellende. We hebben een eenvoudig ouderschapsplan waar alleen de grote lijnen in vastliggen en het is gemaakt met behulp van een mediator, echter er staat overal "of in goed overleg" achter en daar beroept mijn ex zich voortdurend op (zonder dat daadwerkelijke overleg) tevens geeft hij regelmatig aan dat hij er wegens zijn werk niet is, schoolvakantie of niet. Ik heb lange tijd geprobeerd het bij te houden zodat ex toch nog de helft van de schoolvakanties zou inhalen, ook dit werkte niet. En nu ik een aantal dingen voor de lieve vrede en meer voor mijn innerlijke rust maar slik gaat hij helemaal volledig zijn eigen gang. Ik had, denk ik wel, meer op mijn strepen moeten staan maar vond het moeilijk om daar een strakke lijn in te trekken, bijvoorbeeld hij heeft eens een vakantie geboekt in mijn week en als ik me aan de afspraken had gehouden dan waren de kinderen die week niet met hun vader op vakantie gegaan en dat is ook niets maar dat was misschien wel een goede les voor hem geweest. Bedtijden, soort eten en vergeten spulletjes daar ben ik al aan voorbij want het verandert niet en de kinderen worden groter. Nu zijn de kinderen hier maar eens per 2 weken bij hun vader dus dat is wel anders dan co-ouderschap. Ook weigert hij overleg over de kinderen of over het ouderschapsplan, als ik "iets moet" dan moet ik dat maar mailen. Ik zie het ook wel als pesterij maar meer als pure minachting naar mij toe, ik ben in zijn leven geen factor meer om rekening mee te houden. Dat ik voor meer dan 90% alleen voor de kinderen zorg, dat vergeet hij. Ik ben er behoorlijk verbitterd over en voel me echt alleen staan in het ouderschap. Dus let daar ook op; dat het je niet teveel aangrijpt.

Watervrouw

Watervrouw

31-12-2018 om 16:03

Maar het is bloedirritant

Zeker dat eerder terugbrengen hoe graag ik de kinderen ook zie! Onder het mom van "ik dacht dat je het wel fijn zou vinden om met de kinderen te eten". Kon ik maar zien dat er iets te eten was. Waarbij het niet gaat om het eerder terugbrengen maar het totale gebrek aan overleg. Hij had ook gewoon eerlijk kunnen zeggen ik moet ergens heen, schikt het als ze 2 uur eerder tergugkomen en ben je dan thuis?

Mexje

Mexje

02-01-2019 om 19:55 Topicstarter

Pffff

Dat is het idd... tuurlijk los ik het vaak wel op omdat het via of over de kinderen gaat. En ja, negeren, eromheen buigen, ik doe het maar juist dat... waarom ben ik gescheiden?? Juist omdat meneer altijd alles eist zoals het hem uitkomt.

Nu kwam hij opeens dat hij as maandag en dinsdag voor werk in buitenland zit, ik moet dus paar uur vrij nemen opeens. En hij was schooltassen vergeten, als ik het heel lief ging vragen komt hij ze brengen.... nou serieus desnoods krijgen ze het mee in een plastic tas!

En ja, zo raakt het mij wel en nee, tis nooit iets ergs maar elke keer is er iets en ik merk dat mijn grens bereikt is.

Helaas is het ouderschapsplan idd vrij breed en ruim opgezet met ruimte voor overleg en daardoor is het heel lastig. Dus sta ik met lege handen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.