Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Ouderverstoting in ver stadium kind heeft pas

Hallo andere lieve ouders , ik heb een dochter van 15 , ze woont het merendeel bjj haar vader al 1,5 jaar loopt de omgangsregeling niet die ik steeds opnieuw op wil.starten en probeert haar vader overal onderuit te komen en de mediation om de tuin te leiden , hij manipuleert mijn kind en nu zelfs zover ze zich verzet tegen mij en mij afstoot , het is heel veel voor hier wat ik kwijt wil en ik zoek eigelijk een lotgenoot om mee aftespreken om mee koffie te drinken in de buurt van rotterdam , ik ben door het boek van joke de jong het narcistisch machtsspel heel veel wijzer geworden . Mijn advocaat gaat in januari ots aanvragen voor mijn kind maar of ik daarmee geholpen ben , maar ik kan niet anders , is nog het enige , welke ouder die ook dit meemaakt zou graag in contact komen met mij om elkaar steun te bieden ? Wens ieder veel.sterkte
Mvg Brayden10

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

OTS voor omgangsregeling

Helaas ken ik wel mensen die hetzelfde overkomt.
'Mijn advocaat gaat in januari ots aanvragen voor mijn kind maar of ik daarmee geholpen ben , maar ik kan niet anders.'
Dochter is 15. Het inzetten van de raad en de rechter om een OTS voor elkaar te krijgen zal de sfeer niet ten goede komen. als het toegewezen wordt krijgt vader een gezinsvoogd (die hij ook om de tuin kan leiden) en komt er hooguit een min of meer gedwongen omgangsregeling met jou, waarbij dochter in elk geval niet vrijwillig komt. Verder zijn de mogelijkheden om het daarna echt af te dwingen eveneens zeer beperkt.
Ik begrijp dat je je dochter heel erg mist en dat dat heel erg pijn doet.Ik hoop dat het wel goed gaat met haar. Zijn er andere manieren waarop je kontakt met haar kunt houden? Via apps, uitstapjes, vakantie, sport?

Tsjor

Brayden10

Brayden10

30-12-2018 om 19:11 Topicstarter

Kind zien

Hallo Tjor , dank voor uw reactie , iniedergeval ga ik dan wel mijn kind zien nu manipuleert mijn ex alles , zodat ik mijn kind niet zie ook al heb ikdat afgesproken met mijn dochter , gelukkig onderhoud ik zoveel mogelijk contact met whats app maar bellen wil ze niet , ik ga niet afwachten tot ze 18 is en instaat is haar eigen keuzes te maken , gelukkig heb ik een goede advocaat en precies de reden u aangeeft ben ik ook bang voor maar mijn advocaat zal alles doen ik om het weekend mijn dochter weer bij mij krijg en ik moet vertrouwen hebben in de rechter en voogd zegt zei omdat er steeds meer bekend is over ouderverstoting en de hoop houden , de rechter hier op door pakt tijdens mijn kind ondervragen. Ik wil alles doen om mijn kind te helpen en niet als moeder me schuldig voelen dat ik niet alles heb gedaan , want ik maak me ook ernstige zorgen om haar veiligheid en emotionele ontwikkeling helaas doet de politie weer eens niks totdat er eerst echt wat moet gebeuren.
Mvg Brayden10

Paddington

Paddington

31-12-2018 om 08:20

Brayden10

Je zit in een hele moeilijke positie. Helaas blijkt in de praktijk dat hulpverlenend Nederland nog steeds weigert in te zien dat ouderverstoting een zeer ernstige vorm van kindermishandeling is. Veel hulpverleners en rechters helpen zelfs de mishandelaar!

Gelukkig wordt er wel steeds meer over bekend. Het lijkt mij dan ook heel belangrijk dat jouw advocaat zich heel goed inleest in deze materie, zodat hij/zij de rechter heel goed kan uitleggen dat jullie kind geprogrammeerd wordt om te zeggen dat zij jou niet meer wil zien. Veel mensen begrijpen dat namelijk niet. Er wordt dat heel makkelijk gezegd: jouw kind wil jou niet zien, dus dan zal jij wel de dingen helemaal fout doen.

Ik hoop werkelijk dat de juridische weg jouw gaat helpen. Weet dat jouw ex-partner in principe strafrechtelijk vervolgd zou moeten worden. Het onttrekken aan gezag is namelijk strafbaar in Nederland met een gevangenisstraf van maximaal 6 jaar of een boete in de 4de categorie. Persoonlijk denk ik dat er veel minder ouderverstoting zou plaatsvinden als deze straffen gewoon opgelegd gaan worden. Twee kinderen per uur krijgen hiermee te maken. Dat betekend dat er de komende jaren heel veel mensen zijn met ernstige psychische problemen in onze maatschappij. Mensen die moeite hebben met het onderhouden van relaties, wat ook zijn weerslag heeft op werk.

Heel veel sterkte!

Anoniem

Anoniem

31-12-2018 om 12:04

Lastig dit

Persoonlijk vind ik dit erg lastig. Zelf ben ik een moeder die precies aan de andere kant zit. Ex is hier inmiddels bijna 5 jaar weg. Wij hebben geen omgangsregeling, dat wil ex niet, maar in principe hoop ik bog steeds op goed contact tussen mijn kinderen en hun vader.

Mijn ex is niet de meest gemakkelijke ex. Hij wil geen omgangsregeling omdat hij die verplichting niet aan wil en eigenlijk wil hij ook niet alle 3 de kinderen tegelijk. Vaak is het tegenwoordig zo dat hij opeens appt dat hij met een of meer kinderen iets wil doen. Of hij komt hier op visite en vraagt het dan aan de kinderen.

De jongste hier is 12, die gaat zonder problemen met haar vader mee. De oudsten zijn 14 en 16 en die hebben toch duidelijk meer problemen met de situatie en vooral die van 14 weigert naar ex toe te gaan. Ex heeft na zijn vertrek hier nog een kind gekregen en die van 14 heeft dat kindje de eerste 2 jaar niet willen zien. En ook die van 16 wil absoluut niet meer als het moet. Zodra ik daar de druk wat af haal, is het meestal geen probleem, maar als het moet, vliegt ze in de weerstand. Oudste 2 nemen mijn ex ook echt kwalijk dat hij hier weg is gegaan.

Die van 14 heeft zijn vader wel eens maanden niet gezien. Ik kreeg soms de indruk dat de vader mij verweet dat ik hem weghield, maar dat was echt niet het geval. Andersom krijg ik van mijn oudste 2 het verwijt dat ik niet boos ben op hun vader. Naar hun idee zou ik boos moeten zijn omdat hij ons in de steek heeft gelaten.

In het begin heb ik echt geprobeerd om de kinderen te pushen om naar hun vader te gaan, dat had echt 0.0 effect bij de oudste 2. Ik kan me maar zo voorstellen dat de weg die jij nu in wilt slaan een averecht effect heeft op je dochter. Dit zou ook de bevestiging kunnen zijn van haar gevoel, al hoop ik voor je dat ik dit verkeerd zie.

Die van 14 hier durft vaak niet rechtstreeks tegen zijn vader te zeggen dat hij iets niet wil. Dan vraagt zijn vader hem of hij iets wil, dan zegt hij ja en vervolgens als vader weg is, krijg ik te horen dat hij helemaal niet wil en of ik die boodschap door kan geven. Ben ik weer de boeman. Bij mijn zoon omdat ik op hem in ga praten en bij mijn ex omdat ik het slechte nieuws breng.

Wat hier het meest helpt, is toch het loslaten. En het toch blijven zoeken van toenadering. Mijn kinderen verwijten mijn ex (al dan niet terecht) dat hij hen in de steek heeft gelaten. Ze hebben geen zin om er opeens voor hem te zijn als hij opeens zin heeft (hun idee). Voor hun is het heel belangrijk geweest dat mijn ex toenadering bleef zoeken. Gewoon bij ons langskomen, gewoon bij een sportwedstrijd kijken, gewoon appen, hoe hard de kinderen hem ook afwezen. Soms liet mijn ex het dan afweten, als ze hem afwezen, wees hij hen ook weer af. Dan duurde het ook opeens weer veel langer tot ze toenadering zochten. En ook bij pushen, zetten ze zich alleen maar meer af.

Natuurlijk kan het bij jou zijn dat de vader echt volledig de oorzaak is, maar het is en blijft een puber. Ik weet niet of een ots je niet verder van huis gaat helpen. Ja het is een recht, maar je kind heeft ook gevoel. Probeer daar ook aan te denken, al gaat het ten koste van jouw gevoel.

Brayden10

Brayden10

01-01-2019 om 12:37 Topicstarter

Bescherming kind

Beste Paddington en anoniem , ik.hoop ook de rechter hierin door pakt tijdens ze mijn kind ondervragen dan weet ik zeker haar eigen gevoel wel boven komt ipv alleen maar zeggen wat haar vader toegespeeld heeft , ik weet ook hoezeer ze me mist maar mij uit de weg gaat voor zelfbescherming , ze heeft het pass syndroom , mijn advocaat heeft zich al aardig in ouderverstoting verdiept en ze is familierecht advocaat , maar ik hoef mijn gelijk niet om te bewijzen haar vader een slechte vader is maar het gaat mij om de veiligheid van mijn dochter en haar ontwikkeling en zelf ontplooiing , vroeger had ze maatschappelijk werk maar die hielpen niet echt pakten niet door en zagen niet hoe het werkelijk is , ze zagen niet hoe ze dingen zei alleen maar om dat ze bang is van haar vader , en dat ze antwoorden geeft die haar vader wil dat ze geeft . Haar vader wil het liefst geen hulpverlening voor haar meerdere malen meegemaakt hij geen toestemming geeft voor verdere begeleiding van een psycholoog , zo nu kort geleden ook met school , gelukkig heb ik veel steun ook van school en houden ze haar in de gaten.Ik heb altijd alles op een goede voet willen bespreken met mijn ex man en een neutraal ouderschap willen handhaven maar hij blijft bedriegen en iedereen manipuleren en ondertussen voordoen alsof hij de perfecte papa is aan hulpverlening , hij probeert nu ook alles wat met mij temaken heeft uit haar leven te bannen . Ik kan een heel boek schrijven over mijn leven met hem , en middels ben ik los van hem en dat pikt hij niet ik gelukkig ben elders dan in Eindhoven en daar zet hij mijn dochter mee in als pion , terwijl ze inderdaad een hele lastige leeftijd heeft , maar ze blijft mijn kind en ze is nu 15 jaar en ze heeft ook een moeder nodig om zich emotioneel.te ontwikkelen

hey hoi ,Ā 

Ik zit er middenin en zou graag in contact komen met lotgenotenĀ 

Esther-Forumbeheer

Esther-Forumbeheer

12-03-2022 om 09:19

Beste Jacky, dit is een oude discussie. Start even een nieuwe op. Deze wordt gesloten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.