Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
08-08-2014 om 04:59
Beste mensen,
Ik zit met een groot probleem.
Mijn partner en ik hebben ruim 8 jaar een lat relatie. we wonen op 2,5 uur rijden van elkaar.
Mijn 2 kinderen studeren inmiddels en zijn het huis uit.
Zijn dochter van 22 studeert ook en woont bij haar moeder. Om het andere weekend is ze bij mijn partner.
Ik heb van het begin af aan bewust die weekenden voor hun samen gelaten. Ik ging dan naar mijn eigen huis. Het begon mis te gaan toen ik te vermoeid was, gelijk na een vakantie met mijn partner om naar huis terug te kunnen en dat viel in het weekend van zijn dochter. Dochter heeft mijn partner te kennen gegeven dat ze mij niet erbij wilde hebben en dat ik weg moest. verbouwereerd heb ik dat ook gedaan. Een soortgelijke situatie is later nog een keer voorgekomen. Ik ben inmiddels echt aan samenwonen toe, mijn partner ook, maar hij kan dit niet, vanwege zijn dochter. Hij wilt haar geen verdriet doen.
Dat begrijp ik heel goed, ik snap best dat hij, onder andere door schuldgevoel over de scheiding, haar niet, op welke manier dan ook, voor het hoofd wilt stoten. Zelfs met haar spreken over mogelijk samenwonen met mij durft hij niet aan, omdat hij haar geen verdriet wilt doen. Maar ik ben ruim 8 jaar aan het heen en weer reizen, ik wil zo graag eindelijk nestelen en rust in mijn leven. Het kan op deze manier nog wel 10 jaar doorgaan. Hebben jullie advies? want ik voel me echt op dit moment depressief door de situatie.
14-05-2018 om 16:05
Ongeloofwaardige situatie ...
Ik heb zelf ook al enkele jaren een LAT-relatie omwille van kinderen langs beide kanten, dus ik ben zeer vertrouwd met de problematiek.
In principe moeten kinderen te allen tijde voorgaan, MAAR het betreft hier een volwassen vrouw met een eigen leven, die slechts één weekend op twee bij haar vader doorbrengt, en daarom zou jij niet mogen inwonen ??
Ik kan me echt niet inbeelden dat jouw vriend daaraan toegeeft, dit is toch complete waanzin ...
Misschien niet zo fijn om te horen, maar ik zou eerder denken dat jouw vriend zijn dochter als excuus gebruikt om de situatie te laten zoals het is, of toch op z'n minst geen enkel probleem heeft met jullie LAT als relatievorm en alle effort dat JIJ er moet insteken om ze gaande te houden.
Misschien moet je daar maar eens over praten met jouw vriend, dit lijkt me hoog tijd om wat druk te zetten en wel een ruzietje waard.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.