Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Anoniem

Anoniem

01-03-2018 om 10:04

partneralimentatie en bijzondere inkomsten

Hallo

Heeft iemand ervaring hoe er met 'variabele' inkomsten en leaseauto wordt omgegaan?
Als er maandelijks een bonus wordt uitgekeerd die afhankelijk is van de variabele maandomzet, hoe wordt dat dan berekend in de PA?
En hoe wordt de 'waarde' van de leaseauto meegerekend als er een maandelijkse tegemoedkoming voor een leaseauto is?

Ik weet dat er normen voor zijn. Maar weet niet exact hoe dit nu berekend wordt.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

01-03-2018 om 10:39

Lesse-auto

De precieze regels ken ik niet, maar er wordt uitgegaan van inkomen in geld. Van een lease-auto of extra vakantiedagen kun je geen brood kopen, dus dit kan ook niet meetellen in de draagkrachtberekening. Vaste bonussen of een gemiddelde van de afgelopen periode zouden wel kunnen meetellen.

Diana

Diana

01-03-2018 om 10:53

Vergoeding reiskosten telde bij mij niet als inkomsten

Dat was een vergoeding van daadwerkelijk werkgebonden kosten.

Hier vind je een antwoord over de lease-auto

http://www.tonvanmil.nl/nl/alles-over-scheiden/partneralimentatie/draagkracht-bij-partneralimentatie/hoe-wordt-het-inkomen-bij-de-alimentatieberekening-draagkrachtberekening-bepaald/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.