Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-08-2026 om 20:25
hallo,
Ik ben moeder van 2 kids, mijn partner heeft met zijn ex ook 2 kids.
We zijn beide geschieden ten tijde van het bij elkaar komen.
In deze periode heb ik met mijn ex partner een goede verstandhouding opgebouwd. We hebben goed contact maar niet overbodig hij komt binnen op de koffie zegt hallo en als we de verjaardag van 1 van de kids vieren komt hij op de verjaardag en af en toe een leuke foto van wat de kids meemaken naar elkaar.
Mijn partner en zijn ex..zij hebben vanaf dag 1 te veel contact. ( vind ik)
In het begin legde ze nog alles wat haar dwars zat en bezighield bij hem neer.
Na meerder keren aangeven dat ik dit niet oke vond omdat dit zijn rol niet meer was..is hij een tweetal keer het gesprek aan gegaan.
Inmiddels is dat contact dan ook nagenoeg niet meer aanwezig. Op wat regeldingen( die ze prima zelf kan) na.
Echter er is wel nagenoeg dagelijks contact. Soms meerdere keren per dag..
Technisch gezien gaat dit over de kinderen..maar nodig is het niet. Het kan prima tot een overdacht moment wachten of hoeft helemaal niet besproken te worden.
Mijn ex vind het contact echter normaal.
Hij wil normaal blijven doen tegen haar en vind dat er onder vallen..
Ik weet niet wat ik er mee moet..
Moet ik het maar accepteren dat dat de manier is waarop zij het doen? Of mag ik er wat vinden?
20-08-2026 om 08:39
Izza schreef op 19-08-2026 om 15:19:
Zo stellig dat ze gezien hebben dat overspel geen reden is voor beëindigen. En dat alles weer goed komt als je maar hard werkt. En dat het huwelijk bij elkaar houden heel erg belangrijk is. Heel fijn dat het voor jullie heeft gewerkt. Maar dat staat los van je kinderen. Die krijgen of hebben hun eigen relaties. En mogen daarin eigen keuzes maken. Het zou niet goed zijn dat ze een slechte relatie niet mogen of kunnen beëindigen omdat doorgaan en maar blijven investeren de les is. Dat ze daarin zichzelf te kort doen bijvoorbeeld. En maar blijven geloven in doorzetten want de ander zal wel veranderen.
Nou dit. Nu geef je als reden van het bedrog ook de moeilijke jeugd van je man. Je geeft aan dat er bij jullie beide nog trauma zit maar ls iemand aangeeft dat jullie dus niet in staat geweest zijn die cyclus te doorbreken voor jullie kinderen en ook geen stabiele basis hebben kunnen bieden dan hebben jullie nu de laatste 2 jaar zo'n geweldig huwelijk dat de ellende en trauma's het allemaal waard zijn geweest. Hun vader is letterlijk fysiek aangevallen...en daarna door veel vrienden verstoten en schrijf je zelf regelmatig over hoe het je soms dagelijks nog beïnvloed, hoe veel herinneringen besmeurd zijn etc. Ben je nog steeds bezig met het huwelijk van zijn minares. Jullie nieuwe relatie duurt pas 2 jaar. Je reageerde zelf in dit topic negatief over contact houden met je ex omwille van de kinderen. Dan vraag je je af waarom ze niet bij elkaar zijn gebleven.. waarom ze niet harder hebben gewerkt zoals jullie.