Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Plichten vader betreft oppas kinderen

Twee dagen vrij

'Ik vind dat vader evenredig moet bijdragen en dat is op zn minst meedenken hoe we die dag gaan oplossen en daar ook zijn aandeel in willen nemen en dat niet per se altijd aan moeder overlaten.'
'Evenredig' zou zijn als vader ook twee dagen vrij kan nemen en daarvoor financieel gecompenseerd wordt door haar. Of beiden strepen de wederzijdse compensatie weg en dan vervalt de alimentatie. Dan kan hij twee dagen op de kinderen passen en zij twee dagen, opa en oma één dag en dan is het ook opgelost.

Tsjor

Yeti

Yeti

24-05-2015 om 16:58

de vraag is feitelijk

Of de oppasoma deel uitmaakt van de zorgregeling, financieel (een stukje kinderalimentatie in natura) of praktisch (de donderdag maakt deel uit van de zorg dagen van paps). Als dat zo is, dan moet paps het wegvallen compenseren of oplossen. Financieel (de kosten van de nieuwe oppas) of praktisch (misschien kan de nieuwe vriendin van paps oppassen, als die er is?). Zo niet, dan is het echt aan mams om een alternatief te vinden voor de oppasdag.

Carla

Carla

24-05-2015 om 19:45

tsja

Meedenken over een oplossing kost vader helemaal niets. Als je merkt dat de ander er niet uitkomt ga je samen om de tafel. Het gaat om je kinderen, niet om je voorbije huwelijk.
Helemaal niet erg als je daar soms/om beurten eens wat harder voor loopt.
Ik laat het hier verder bij, mijn na-huwelijk is beter dan mijn huwelijk was, ik weet hoe het werkt en soms is een overtuiging ietwat verstikkend.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.