Echtscheiding en erna
Catwoman
23-01-2023 om 10:56
Problemen met ex
Hallo allemaal,
Een aantal van jullie kennen mijn verhaal wel van eerdere berichten hier. Mijn ex en ik zijn sinds een aantal maanden uit elkaar. We hebben samen een zoontje. Mijn ex is verslaafd en daarom wil ik dat hij ons zoontje alleen onder toezicht ziet. Veilig thuis heeft onderzoek gedaan en we zijn doorverwezen naar een bor traject, hiervoor staan we op de wachtlijst. In de tussentijd heeft mijn ex een advocaat ingeschakeld en geprobeerd omgang te krijgen maar helaas is dit niet gelukt omdat hij niet akkoord gaat met de voorwaarden en daardoor is de omgang nu opgeschort. Ik vind het heel erg moeilijk om met mijn ex om te gaan, hij is erg manipulatief. Heeft iemand ervaring met zo'n zelfde situatie en tips voor mij?
Catwoman
15-02-2026 om 22:01
Vaaas schreef op 15-02-2026 om 17:54:
[..]
Des te kwalijker dus. Waarschijnlijk heb je dit emailadres dan gebruikt in andere contacten met de gemeente. Maar je mag ervan uitgaan dat een gemeente zorgvuldig omgaat met de gegevens die ze van jou hebben (en die niet zomaar elders terecht laten komen, bij wie dan ook).
Wat voor andere contacten met de gemeente bedoel je dan?
Catwoman
15-02-2026 om 22:26
Ik heb die mevrouw van de gemeente een mail terug gestuurd. Ik heb erin gezet dat ik wel open sta voor een gesprek met de gezinscoach. En dat als zij daarna met een voorstel komt dat ik dan kijk of ik daarmee instem of niet. En dat ik op dit moment geen akkoord geef voor een onderzoek omdat ik niet weet wat dat inhoudt.
Ook heb ik erin gezet dat het niet de bedoeling is dat mijn ex mijn mailadres heeft en dat als ik had geweten dat ze ons tegelijkertijd zou mailen dat ik dat dan ook wel gemeld had.
Nu maar even afwachten of ze hier op gaat reageren.
Vaaas
16-02-2026 om 07:39
Catwoman schreef op 15-02-2026 om 22:01:
[..]
Wat voor andere contacten met de gemeente bedoel je dan?
Bijvoorbeeld het aanvragen van een ID-kaart, daar heeft de gemeente in elk geval mijn mailadres van, zodat ze me een bevestigingsmail van de afspraak kunnen sturen.
Catwoman
16-02-2026 om 08:43
Vaaas schreef op 16-02-2026 om 07:39:
[..]
Bijvoorbeeld het aanvragen van een ID-kaart, daar heeft de gemeente in elk geval mijn mailadres van, zodat ze me een bevestigingsmail van de afspraak kunnen sturen.
Oh ja dat zou heel goed kunnen. Ik heb vorig jaar een nieuwe id kaart en een nieuw rijbewijs aangevraagd. Wel raar eigenlijk dat je emailadres dan in hun systeem bewaard word en voor dit soort dingen gebruikt wordt.
Vaaas
16-02-2026 om 09:20
Catwoman schreef op 16-02-2026 om 08:43:
[..]
Oh ja dat zou heel goed kunnen. Ik heb vorig jaar een nieuwe id kaart en een nieuw rijbewijs aangevraagd. Wel raar eigenlijk dat je emailadres dan in hun systeem bewaard word en voor dit soort dingen gebruikt wordt.
En dat mag dus niet, want dat is een heel ander doel dan waarvoor ze je mailadres hebben gekregen.
Temet
16-02-2026 om 10:27
Ik vermoed eerder dat er contact is geweest met die omgangsbegeleidingsmevrouw (of althans haar organisatie) en dat ze daar het mailadres vandaan hebben.
GinnyTwijfelvuur
16-02-2026 om 10:30
[..]
Dat is ook niet zo.
Dat zijn compleet gescheiden systemen.
Stresskipje
16-02-2026 om 11:20
Ik vind dat je heel goed gereageerd hebt op de mevrouw. Waak er alleen wel voor dat jij er niet weer drukker mee bent dan ex. Zijn advocaat heeft dit aangezwengeld, jij gaat het gesprek (wéér) aan, en waar is hij? Weer onbereikbaar? Dan zou ik zeggen:ik plan pas een volgend gesprek als je hem gesproken hebt.
linn19
16-02-2026 om 11:41
Die mevr. had gewoon tijdens telefonisch contact de contactgegevens moeten controleren met zoiets als:
Wij hebben dit..... emailadres van U klopt dat nog? of
Kunnen wij U mailen op dit..... emailadres? of
Heeft U een emailadres?
Zo ook met telefoonnummer. Bent U op dit ......telefoonnummer te bereiken?
Labyrinth
16-02-2026 om 13:09
[..]
De gemeenten werken via Mijnoverheid.nl en gebruiken het emailadres wat daar staat
Catwoman
16-02-2026 om 13:22
Temet schreef op 16-02-2026 om 10:27:
Ik vermoed eerder dat er contact is geweest met die omgangsbegeleidingsmevrouw (of althans haar organisatie) en dat ze daar het mailadres vandaan hebben.
De omgangsbegeleider van het traject heeft alleen mijn oude emailadres. En ze heeft haar pas gebeld nadat ze mij had gebeld en gemaild. Dus via haar hebben ze het niet gekregen.
Catwoman
16-02-2026 om 14:09
linn19 schreef op 16-02-2026 om 11:41:
Die mevr. had gewoon tijdens telefonisch contact de contactgegevens moeten controleren met zoiets als:
Wij hebben dit..... emailadres van U klopt dat nog? of
Kunnen wij U mailen op dit..... emailadres? of
Heeft U een emailadres?
Zo ook met telefoonnummer. Bent U op dit ......telefoonnummer te bereiken?
Ja dat vindt ik dus ook! Dat heeft ze niet gedaan...
Catwoman
16-02-2026 om 14:10
Labyrinth schreef op 16-02-2026 om 13:09:
[..]
De gemeenten werken via Mijnoverheid.nl en gebruiken het emailadres wat daar staat
Mijn overheid staat nog gekoppeld aan mijn oude emailadres zag ik net
Catwoman
17-02-2026 om 10:50
Nou die mevrouw van de gemeente heeft mij net gebeld. Ze heeft mij uitgelegd wat het onderzoek precies inhoudt. Het stelt eigenlijk niet zoveel voor. Die gezinscoach komt 1x bij mij thuis om met mij te praten en ze gaat 1x naar mijn ex toe om met hem te praten. Ook gaat ze de verslagen bekijken van het vorige traject (deze hebben ze nu wel eindelijk ontvangen van de omgangsbegeleider) en aan de hand daarvan komen ze met een advies. Ik kan dan alsnog zeggen of ik daar wel of niet mee instem. Het is op vrijwillige basis. Ze zei ook dat het kan zijn dat ze vader adviseren om hulp aan te nemen en (nog) geen omgang willen opstarten omdat ze niet willen dat we hetzelfde krijgen als de afgelopen jaren. Daarom had zij ook nog niets gezegd over of begeleide omgang mogelijk is. Ze hebben een wachtlijst dus als ik nu akkoord geef voor dat onderzoek dan duurt het nog een aantal maanden voordat dat opgestart gaat worden. Ik denk dat ik hier wel akkoord mee ga.
Ze heeft ook haar excuses aangeboden over het feit dat ze mijn nieuwe emailadres gebruikt heeft, ze had geen toestemming gevraagd en had dat wel moeten doen. Ze heeft nu in haar systeem het nieuwe emailadres vervangen door het oude emailadres zodat er via daar gecommuniceerd wordt. Wel netjes dat ze hier even op terug komt.