Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Problemen met ex

Hoe gaat het Catwoman? Heb je nog van iemand iets gehoord?

Catwoman

Catwoman

30-03-2026 om 22:10 Topicstarter

Stresskipje schreef op 27-03-2026 om 13:54:

Hoe gaat het Catwoman? Heb je nog van iemand iets gehoord?

Het gaat wel redelijk. Ik heb vorige week een mail gekregen van een gezinscoach. Zij heeft onze zaak gekregen en ze wil langskomen om kennis te maken. De wachtlijst was dus niet zo lang. Ze komt volgende week bij mij thuis. Ik ben heel benieuwd wat voor vrouw het is en hoe het gesprek zal gaan. Wel spannend.

Ik ben ook heel benieuwd!  
Laat je niet gek maken. Hopelijk heb je een fijne klik.
Ik denk aan je. 

Catwoman

Catwoman

09-04-2026 om 20:43 Topicstarter

Stresskipje schreef op 31-03-2026 om 07:13:

Ik ben ook heel benieuwd!
Laat je niet gek maken. Hopelijk heb je een fijne klik.
Ik denk aan je.

Het gesprek is op zich goed gegaan. Ik was wel erg zenuwachtig. Het was gelukkig een aardige mevrouw. Ik hoop dat ik de goede dingen heb gezegd. Ze heeft volgende week een gesprek met mijn ex. Daarna gaat ze met het team een plan maken wat ze kunnen bieden aan hulp. Ze heeft gezegd dat ze omgang onder begeleiding wil regelen. Maar dan kunnen ze wel strengere eisen en consequenties stellen. Ik heb gezegd dat ik daar wel voor open sta maar dat bij mij het vertrouwen weg is omdat ik al jaren bezig ben en er nog niets is opgebouwd en dat dat vertrouwen wel eerst terug moet komen. Dus ik wil dan beginnen met een lage frequentie om te kijken hoe dat gaat en dan kan mijn ex laten zien dat hij wel zijn best doet. Dat begreep ze gelukkig wel. Ik heb ook gezegd dat ik eerst het plan wil zien wat zij opstellen om te kijken of ik me daar in kan vinden en of ik dat zie zitten. Ook dat was goed zei ze. Nu is het dus eigenlijk wachten op hun voorstel.

Dat klinkt alvast goed. Fijn dat je haar aardig vond, en ze begrip heeft voor je terughoudendheid. 
Je hebt het heel goed gedaan vind ik. Je staat nog steeds open voor omgang, maar legt de verantwoordelijkheid voor het slagen ervan bij vader. Heel goed. Nu is hij weer aan de beurt om er iets voor te doen.
Ik ben benieuwd of ze je ex in 1 keer te pakken krijgt voor een gesprek.  Volgens mij heeft hijzelf tot nu toe nog nergens op gereageerd, alleen zn advocaat toch?

Catwoman

Catwoman

09-04-2026 om 23:25 Topicstarter

Stresskipje schreef op 09-04-2026 om 22:07:

Dat klinkt alvast goed. Fijn dat je haar aardig vond, en ze begrip heeft voor je terughoudendheid.
Je hebt het heel goed gedaan vind ik. Je staat nog steeds open voor omgang, maar legt de verantwoordelijkheid voor het slagen ervan bij vader. Heel goed. Nu is hij weer aan de beurt om er iets voor te doen.
Ik ben benieuwd of ze je ex in 1 keer te pakken krijgt voor een gesprek. Volgens mij heeft hijzelf tot nu toe nog nergens op gereageerd, alleen zn advocaat toch?

Dank je wel! Ik denk ook wel dat ik het goed heb gedaan maar ik ga dan toch daarna weer denken van heb ik dat wel goed gezegd en had ik dat wel moeten zeggen enz. Ik heb mijn best gedaan om vooral uit te spreken dat ik het beste wil voor onze zoon en dat ik hem zijn vader gun. Maar ook dat een kind een ouder nodig heeft die stabiel is en dat ik het belangrijk vind dat er een vaste structuur in de omgang komt qua frequentie. En dat de omgang veilig moet zijn dus daarom de begeleiding. Ik heb geen slechte dingen over mijn ex gezegd, alleen de feiten benoemd. Die vrouw heeft mij nog complimenten gegeven over het feit dat ik alles zo goed op orde heb voor onze zoon. Ik zeg nou ja dat hoort toch ook. Ze zegt ja zeker, maar als ik ergens kom dan zijn er vaak dingen niet op orde. 

Ze heeft al een afspraak staan met mijn ex. Ze hebben op kantoor afgesproken dus niet bij hem thuis. Ik ben heel benieuwd hoe hij het gesprek in gaat. 

Ik hoop dat die mevrouw een goed plan maakt. Natuurlijk moet je het plan eerst inzien voordat je ermee akkoord gaat. Je ex ook neem ik aan. 
Verder formuleer je een paar 'eisen' die op heel verschillende wijze ingevuld kunnen worden, zoals 'stabiel' en 'veilig'. Ik neem aan dat de mevrouw ook het beste wil voor het kind. En zelfs de vader, op zijn manier wellicht. Maar iedereen kan daar andere ideeën over hebben. Soms is het schipperen tussen alles wat wenselijk is in. 
Ik vroeg me wel af, je had toch al iemand die moest zorgen voor begeleidde omgang? En die zou toch een eindrapportage maken? Heb je daar nog iets van gehoord? Want het klinkt bijna alsof het een herhaling wordt. 

Catwoman

Catwoman

10-04-2026 om 08:48 Topicstarter

tsjor schreef op 10-04-2026 om 08:20:

Ik hoop dat die mevrouw een goed plan maakt. Natuurlijk moet je het plan eerst inzien voordat je ermee akkoord gaat. Je ex ook neem ik aan.
Verder formuleer je een paar 'eisen' die op heel verschillende wijze ingevuld kunnen worden, zoals 'stabiel' en 'veilig'. Ik neem aan dat de mevrouw ook het beste wil voor het kind. En zelfs de vader, op zijn manier wellicht. Maar iedereen kan daar andere ideeën over hebben. Soms is het schipperen tussen alles wat wenselijk is in.
Ik vroeg me wel af, je had toch al iemand die moest zorgen voor begeleidde omgang? En die zou toch een eindrapportage maken? Heb je daar nog iets van gehoord? Want het klinkt bijna alsof het een herhaling wordt.

Ja we zaten bij een ander traject en daar hadden we ook een omgangsbegeleider. Dat traject loopt binnenkort af. Ik zal haar wel weer even vragen of we het nu wel kunnen afronden. De vorige keer zei ze dat ze nog wilde wachten tot er een nieuwe instantie in beeld was. Het lijkt er inderdaad wel op dat we straks een zelfde soort omgang gaan krijgen als dat wij hadden. Ik heb wel tegen die vrouw gezegd dat ik niet wil dat we een herhaling krijgen. Ze zegt dat zij wel meer eisen en consequenties kunnen stellen aan de omgang. Dus dan word er bijvoorbeeld afgesproken dat we het een half jaar gaan proberen en als vader zich dan niet aan de afspraken houd het dan ook stopt. Maar ik ga dat plan wel eerst grondig bekijken om te zien of dat daar in staat. 

Ja, dat het na een x periode stopt als vader geen inzet toont zou ik zeker eisen dat dat in het plan staat. En een eindrapport van de vorige is ook een must. Mocht het weer in de soep lopen heb je echt genoeg reden om het stop te zetten en niet meer te willen hoor. Kan hij naar de rechter stappen, maar als jij de mislukte pogingen op papier hebt sta je echt wel sterk. Dan kun je nog coulant zijn en zeggen: kom over 5 jaar, of als kind erom vraagt maar terug. Misschien kan ex met een ouder kind beter uit de voeten en kunnen ze elkaar alsnog leren kennen en uitzoeken hoe ze kunnen bonden. Als kind het wil tenminste. 

Catwoman

Catwoman

14-04-2026 om 11:30 Topicstarter

Ik heb een mail gekregen van de gezinscoach. Ze heeft inmiddels contact gehad met de vorige omgangsbegeleider en ze zegt dat zij het met haar ook heeft gehad over de brief die ik van de advocaat van mijn ex had gehad. Ze vraagt nu aan mij of ik haar de brief van de advocaat wil mailen. Ik wil hem best wel sturen naar haar maar er staan wel allemaal dingen in die niet kloppen. Moet ik dat er nog bij zetten?

Catwoman schreef op 14-04-2026 om 11:30:

Ik heb een mail gekregen van de gezinscoach. Ze heeft inmiddels contact gehad met de vorige omgangsbegeleider en ze zegt dat zij het met haar ook heeft gehad over de brief die ik van de advocaat van mijn ex had gehad. Ze vraagt nu aan mij of ik haar de brief van de advocaat wil mailen. Ik wil hem best wel sturen naar haar maar er staan wel allemaal dingen in die niet kloppen. Moet ik dat er nog bij zetten?

Waarom zou je die uberhaupt sturen? Als ze die wil hebben dan kan ze dat toch aan ex vragen? 

Als je hem al stuurt, dan zou ik dat inderdaad met correcties doen. Maar aangeven dat je de meerwaarde niet ziet van het delen aangezien de brief grotendeels niet klopt lijkt me ook prima. 

Ik zou dat zeker aankaarten ja. Ik snap dat je ex niet wil afvallen, maar je hoeft je ook niet te laten doen. Het rapport van de vorige omgangsbegeleiding bevestigd de onwaarheden,daar kun je naar verwijzen.

Gewoon die brief doorsturen en in de begeleidende mail/brief zeggen "u zult begrijpen dat ik het met de inhoud van deze brief totaal niet eens ben, maar ik ga er nu even niet verder op in'
Die brief laat volgens mij zien dat jouw ex zijn advocaat niet goed heeft ingelicht over de situatie, en daarmee een verkeerde voorstelling van zaken probeerde te geven.

Catwoman

Catwoman

14-04-2026 om 23:02 Topicstarter

Vaaas schreef op 14-04-2026 om 13:31:

[..]

Waarom zou je die uberhaupt sturen? Als ze die wil hebben dan kan ze dat toch aan ex vragen?

Als je hem al stuurt, dan zou ik dat inderdaad met correcties doen. Maar aangeven dat je de meerwaarde niet ziet van het delen aangezien de brief grotendeels niet klopt lijkt me ook prima.

Ja ik vind het ook een beetje vreemd. Tijdens dat gesprek vorige week vroeg zij mij ook al een aantal dingen over mijn ex terwijl ik dan denk waarom vraagt ze dat aan mij? Dat kan ze toch ook aan hem zelf vragen als ze hem ziet. Ze wilde bijv weten of hij een baan heeft en of hij een hulpverlener heeft. 

Catwoman

Catwoman

14-04-2026 om 23:04 Topicstarter

Temet schreef op 14-04-2026 om 13:45:

Gewoon die brief doorsturen en in de begeleidende mail/brief zeggen "u zult begrijpen dat ik het met de inhoud van deze brief totaal niet eens ben, maar ik ga er nu even niet verder op in'
Die brief laat volgens mij zien dat jouw ex zijn advocaat niet goed heeft ingelicht over de situatie, en daarmee een verkeerde voorstelling van zaken probeerde te geven.

Ja ik hoop dat zij dat ook zo ziet maar ik ben wel bang dat zij door die brief gaat twijfelen aan mijn verhaal. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.