Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
23-01-2023 om 10:56
Hallo allemaal,
Een aantal van jullie kennen mijn verhaal wel van eerdere berichten hier. Mijn ex en ik zijn sinds een aantal maanden uit elkaar. We hebben samen een zoontje. Mijn ex is verslaafd en daarom wil ik dat hij ons zoontje alleen onder toezicht ziet. Veilig thuis heeft onderzoek gedaan en we zijn doorverwezen naar een bor traject, hiervoor staan we op de wachtlijst. In de tussentijd heeft mijn ex een advocaat ingeschakeld en geprobeerd omgang te krijgen maar helaas is dit niet gelukt omdat hij niet akkoord gaat met de voorwaarden en daardoor is de omgang nu opgeschort. Ik vind het heel erg moeilijk om met mijn ex om te gaan, hij is erg manipulatief. Heeft iemand ervaring met zo'n zelfde situatie en tips voor mij?
29-05-2025 om 11:12
Anoniemvoornu schreef op 25-05-2025 om 08:55:
[..]
Dat dat voor jou zo voelde hoeft niet te betekenen dat dat voor alle kinderen met een afwezige vader zo is , mijn halfsiblings gaan/gingen er allebei ook anders mee om, ieder mens is anders de een zal er juist over willen praten de ander helemaal niet. Dat jouw moeders emotie erover zoveel invloed op jou had is heel verdrietig.
Hoe dan ook kan niemand iets aan de keuzes van de vader veranderen, alleen hijzelf. En moeder kan het kind steunen met waar het kind behoefte aan heeft, zonder te dramatiseren of het dood te zwijgen. Maar uiteindelijk is het geen ideale situatie, alleen is het wel zoals het is.
Het lijkt mij voor een kind ook niet ideaal om steeds noodgedwongen op stap te moeten met een man die dan een uur op zijn telefoon kijkt tot hij weer weg mag. Maar dat ervaren veel kinderen van niet gescheiden ouders tegenwoordig ook, als ik zo rondkijk buiten. Dus daar hebben ze allemaal mee te maken. Hoe dat uit gaat pakken later zullen we gaan zien.