Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Problemen met ex

tsjor schreef op 13-10-2025 om 07:42:

'Het traject is nu verlengd tot juli 2026.' Dat iemand het financiert, terwijl er zo weinig vooruitgang geboekt is. Ze moet dan toch ergens een motivatie hebben ingestuurd, waarom die verlenging zinnig is en welk perspectief ze dan ziet.

Tja, zoals het spreekwoord zegt: papier is geduldig. Ze kan zeggen dat er enige vooruitgang is geboekt; ze heeft waarschijnlijk gevraagd aan ouders 'willen jullie hiermee doorgaan?' - Catwoman durft (terecht) geen nee te zeggen, ex van Catwoman blijft van zichzelf vinden dat hij zijn best doet dus die zegt ook ja, en de hulpverlener vult op de automatische piloot een verlengingsverzoek in: "ouders zijn gemotiveerd voor voortzetting van het traject, in het komende half jaar zal eraan worden gewerkt de omgang verder uit te bouwen en te borgen" . Of zoiets. 

Nou ja, ik vermoed dat er zoiets is gebeurd. 

Catwoman, ik ben het op zich eens met je advocaat. Maar ergens is een grens. Als na de evaluatie besloten wordt om nog een half jaar door te gaan - en die kans is groot - dan zou ik inderdaad een dossier opbouwen door alles goed schriftelijk vast te leggen. Afspraken bevestigen per mail is daarvoor een effectieve methode. Zo leg je niet alleen dingen voor jezelf vast, maar ook voor de begeleidster - als die jouw mails niet corrigeert, dan heb je het kennelijk goed gezien (als ze jouw mails wel corrigeert moet je dus op dat moment je koers iets herzien). Als dan over een half jaar blijkt dat er nog altijd niet echt iets is veranderd en je ex zich nog altijd niet aan afspraken houdt, dan hou je er alsnog mee op. 

ik zou dan wel duidelijk willen hebben op schrift wat de go-no go criteria zijn.
Dus niet iets vaags maar: vader komt de afgesproken regeling van x y z na gedurende deze 6 maanden. Zegt hij meer dan x (3) aantal keer binnen 72 uur voor de afspraak af of komt niet opdagen dan stoppen we de regeling. 

Catwoman

Catwoman

14-10-2025 om 01:50 Topicstarter

Temet schreef op 13-10-2025 om 08:14:

[..]

Tja, zoals het spreekwoord zegt: papier is geduldig. Ze kan zeggen dat er enige vooruitgang is geboekt; ze heeft waarschijnlijk gevraagd aan ouders 'willen jullie hiermee doorgaan?' - Catwoman durft (terecht) geen nee te zeggen, ex van Catwoman blijft van zichzelf vinden dat hij zijn best doet dus die zegt ook ja, en de hulpverlener vult op de automatische piloot een verlengingsverzoek in: "ouders zijn gemotiveerd voor voortzetting van het traject, in het komende half jaar zal eraan worden gewerkt de omgang verder uit te bouwen en te borgen" . Of zoiets.

Nou ja, ik vermoed dat er zoiets is gebeurd.

Catwoman, ik ben het op zich eens met je advocaat. Maar ergens is een grens. Als na de evaluatie besloten wordt om nog een half jaar door te gaan - en die kans is groot - dan zou ik inderdaad een dossier opbouwen door alles goed schriftelijk vast te leggen. Afspraken bevestigen per mail is daarvoor een effectieve methode. Zo leg je niet alleen dingen voor jezelf vast, maar ook voor de begeleidster - als die jouw mails niet corrigeert, dan heb je het kennelijk goed gezien (als ze jouw mails wel corrigeert moet je dus op dat moment je koers iets herzien). Als dan over een half jaar blijkt dat er nog altijd niet echt iets is veranderd en je ex zich nog altijd niet aan afspraken houdt, dan hou je er alsnog mee op.

Die verlenging is een tijdje geleden (ergens in mei) al aangevraagd. Het traject zou namelijk in juli gaan stoppen. Die vrouw had toen plan 1 en plan 2 bedacht en we zouden dat dan tot eind van dit jaar proberen. Ze zou een verlenging aanvragen van een half jaar. Uiteindelijk is er een verlenging gekomen tot juli 2026. Die verlenging was dus al geregeld voordat mijn ex 3x omgang en 1x evaluatie heeft afgezegd.  

Catwoman

Catwoman

14-10-2025 om 01:58 Topicstarter

Ysenda schreef op 13-10-2025 om 08:21:

ik zou dan wel duidelijk willen hebben op schrift wat de go-no go criteria zijn.
Dus niet iets vaags maar: vader komt de afgesproken regeling van x y z na gedurende deze 6 maanden. Zegt hij meer dan x (3) aantal keer binnen 72 uur voor de afspraak af of komt niet opdagen dan stoppen we de regeling.

Dat is wel een goed idee! Bij plan 1 wat ze dus de afgelopen maanden hebben geprobeerd staat ook het een en ander op papier. Bijv dat vader 2 weken van te voren moet aangeven of de omgang doorgaat en zo ja, hoelang en of hij een activiteit wilde. Zou hij dat niet doen dan zou de omgang niet doorgaan. Er stond ook in dat we na 3x omgang zouden gaan evalueren.  

hoe meer je schrijft over wat er allemaal niet gebeurd hoe meer ik denk geef het tot 1 januari volgens stricte criteria en trek dan de stekker er uit.

Niet alleen je ex moet zich aan de gemaakte afspraken houden ook de organisatie.

Zet dit op papier, stuur het naar de organisatie en je advocaat. Laat die het ook naar de advocaat van je ex sturen (Temet?) Dan is duidelijk dat het na 2,5 jaar klaar is voor jou.

Ex heeft op dit moment geloof ik geen advocaat, nadat hij de vorige keer zo stom was geweest om een advocaat te benaderen die bij hetzelfde kantoor werkt als de advocaat van Catwoman. 

Je kan de advocaten er nu nog wel buiten laten lijkt me, pas als ex een advocaat inschakelt is het voor Catwoman tijd om hetzelfde te doen. 

Catwoman

Catwoman

16-10-2025 om 17:32 Topicstarter

Temet schreef op 14-10-2025 om 08:46:

Ex heeft op dit moment geloof ik geen advocaat, nadat hij de vorige keer zo stom was geweest om een advocaat te benaderen die bij hetzelfde kantoor werkt als de advocaat van Catwoman.

Je kan de advocaten er nu nog wel buiten laten lijkt me, pas als ex een advocaat inschakelt is het voor Catwoman tijd om hetzelfde te doen.

Ja dat klopt!

Ik heb nog even een vraag. In mei was de vorige evaluatie en daar was ik niet bij. Mijn ex was er met zijn hulpverlener en de omgangsbegeleider. Zij heeft alleen geen verslag gemaakt van dat gesprek. Zij heeft mij daarna wel gebeld en verteld wat er is besproken. Maar ze heeft mij dus niet verteld dat ze met mijn ex plan 1 heeft afgesproken. Ik heb al een aantal keren gevraagd om een verslag maar nog steeds niet gekregen. Zal ik daar nog een keer om vragen of dat Maar laten? Ik weet niet hoe belangrijk dat is voor mijn dossier. Ook heb ik al 5x gevraagd om een aanpassing van het verslag wat ik voor die evaltie in mei heb ontvangen. Daar staat in dat er 2x omgang niet is door gegaan terwijl het 2x is verplaatst. Maar ook dat heeft die vrouw nog steeds niet gedaan. Moet ik hier ook nog een keer om gaan zeuren of kan ik het beter zo laten? Ik word er echt moe van dat zij haar werk niet doet en ik steeds overal achteraan moet 

Als je die vragen zwart op wit hebt staan (email?) is dat voldoende voor je dossier. Je kunt het ook herhalen als je een andere email stuurt en dan onderaan een pm. plaatsen: pro memorie: ik krijg nog een herzien verslag.... etc. 

tsjor schreef op 17-10-2025 om 09:25:

Als je die vragen zwart op wit hebt staan (email?) is dat voldoende voor je dossier. Je kunt het ook herhalen als je een andere email stuurt en dan onderaan een pm. plaatsen: pro memorie: ik krijg nog een herzien verslag.... etc.

Idd bij elke mail eindigen met het lijstje nog openstaande vragen en acties van hun kant. 

Catwoman

Catwoman

17-10-2025 om 11:56 Topicstarter

tsjor schreef op 17-10-2025 om 09:25:

Ik heb dat van dat verslag dat aangepast moet worden meerdere malen telefonisch en op de app gevraagd. Is dat op de app ook genoeg?

En ik heb aan de telefoon gevraagd om een gespreksverslag van de vorige evaluatie. Ik denk dat ze dat niet eens heeft gemaakt eerlijk gezegd. Maar dat is wel goed om te hebben denk ik. Moet ik daar nog een keer om vragen?

Catwoman schreef op 17-10-2025 om 11:56:

[..]

Ik heb dat van dat verslag dat aangepast moet worden meerdere malen telefonisch en op de app gevraagd. Is dat op de app ook genoeg?

En ik heb aan de telefoon gevraagd om een gespreksverslag van de vorige evaluatie. Ik denk dat ze dat niet eens heeft gemaakt eerlijk gezegd. Maar dat is wel goed om te hebben denk ik. Moet ik daar nog een keer om vragen?

App moet je goed opslaan.

Maak gewoon een lijstje en communiceer dit soort dingen alleen per mail.

Vanaf nu dus aan elke mail hetzelfde lijstje openstaande punten.

Wordt er 1 afgesloten zet je dat er achter. (Afgerond)

Alleen op het laatste verslag nog opmerkingen plaatsen. Het eerdere verslag als je dat krijgt zeg je alleen "bevestiging ontvangst, niet voor accoord" Dan heb je dat ook duidelijk gemaakt en vastgelegd.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.