Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Problemen met ex


Catwoman schreef op 05-02-2023 om 20:58:

[..]

Ik neem de laatste tijd al meer de tijd voordat ik reageer. Ik heb nu ook tegen mijn advocaat gezegd dat ik er dit weekend nog over na wilde denken. Hij vroeg waarom en toen zei ik dat ik nogal de neiging heb te doen wat een ander wil of voorstelt en later spijt te hebben daarvan. Mijn advocaat heeft volgens mij niet veel cliënten want zodra ik hem mail krijg ik bijna gelijk daarna al reactie van hem. Van mij had het allemaal wel wat trager gemogen maar de advocaat van mijn ex zet de druk er ook gewoon heel hoog op en mijn advocaat is daar blijkbaar gevoelig voor.

Geloof maar niet dat een advocaat daar gevoelig voor is. Die gaat echt niet mee in de emotie, maar in het rationele. Ik zou juist erg blij zijn met een advocaat die er bovenop zit. Ik maak het beroepsmatig wel eens anders mee. 

Je mag altijd je eigen gesprek opnemen. 

Catwoman

Catwoman

06-02-2023 om 09:46 Topicstarter

Ik heb mijn advocaat instructies gegeven om een mail op te stellen. Dit is het concept. Wat vinden jullie ervan?

Cliënte heeft aangeven dat de voorstellen van uw cliënt vooralsnog geen optie zijn. Ze heeft navraag gedaan bij de genoemde vriend...., en die gaf aan nergens van op de hoogte te zijn. Ze heeft hem daarom gevraagd of hij eventueel zou willen optreden als tussenpersoon, maar dat is geen optie.

Aangezien een viergesprek geen mogelijkheid is, heeft cliënte nog het idee geopperd om een gesprek te houden op kantoor met cliënte en uw cliënt. Uw cliënt mag desgewenst iemand meenemen (uiteraard in eerste instantie uzelf).

Daarbij wenst cliënte op te merken dat ze zich degelijk bewust is van het feit dat uw cliënt kind thans zo’n 6 weken niet heeft gezien, maar dat hij daaraan (mede) debet is, omdat hij kind kan zien in aanwezigheid van zijn vader/broer of in aanwezigheid van de vader/broer van cliënte. Dit voorstel heeft zij enkele maanden geleden al gedaan en dat geldt nog steeds.

Als bovenstaande geen mogelijkheid is, dan staat het u vrij een kort geding aan te vragen, in welk verband ik mij vrij acht onze correspondentie te overleggen. Immers is duidelijk dat partijen zich dienen te wenden tot een BOR en de afgelopen weken heeft cliënte daarop ingezet.

Catwoman schreef op 06-02-2023 om 09:46:

Ik heb mijn advocaat instructies gegeven om een mail op te stellen. Dit is het concept. Wat vinden jullie ervan?

Cliënte heeft aangeven dat de voorstellen van uw cliënt vooralsnog geen optie zijn. Ze heeft navraag gedaan bij de genoemde vriend...., en die gaf aan nergens van op de hoogte te zijn. Ze heeft hem daarom gevraagd of hij eventueel zou willen optreden als tussenpersoon, maar dat is geen optie.

Aangezien een viergesprek geen mogelijkheid is, heeft cliënte nog het idee geopperd om een gesprek te houden op kantoor met cliënte en uw cliënt. Uw cliënt mag desgewenst iemand meenemen (uiteraard in eerste instantie uzelf).

Daarbij wenst cliënte op te merken dat ze zich degelijk bewust is van het feit dat uw cliënt kind thans zo’n 6 weken niet heeft gezien, maar dat hij daaraan (mede) debet is, omdat hij kind kan zien in aanwezigheid van zijn vader/broer of in aanwezigheid van de vader/broer van cliënte. Dit voorstel heeft zij enkele maanden geleden al gedaan en dat geldt nog steeds.

Als bovenstaande geen mogelijkheid is, dan staat het u vrij een kort geding aan te vragen, in welk verband ik mij vrij acht onze correspondentie te overleggen. Immers is duidelijk dat partijen zich dienen te wenden tot een BOR en de afgelopen weken heeft cliënte daarop ingezet.

Prachtig. 
Ik zag lange lappen tekst in de reacties (ik ben zelf ook zo langdradig en wil ook altijd alles uitleggen als het me emotioneel treft) maar ik denk je moet niet zoveel woorden gebruiken. Zo kort en bondig mogelijk. 

Ik denk dat de advocaat het nog vrij ruim en mooi heeft opgeschreven. Ik zeg niets meer en niets minder. Niets meer aan doen. 

Wacht nog even op de reacties van de juristen onder ons.

Nog wat aanvulling op een zinsnede die verkeerd geïnterpreteerd kan worden: 
Aangezien een viergesprek voor u geen mogelijkheid lijkt te zijn, heeft cliënte nog het idee geopperd om een gesprek te houden in mijn aanwezigheid op mijn kantoor met cliënte en uw cliënt. 
(Tenzij je advocaat het met opzet zo onduidelijk opgeschreven had)

Haal dat woord 'vooralsnog' uit de eerste zin, dat impliceert namelijk dat de voorstellen later wel een optie zijn. Die indruk wil je niet wekken. Het is gewoon 'nee' nu. 

Als je daar over drie maanden (of weken) ineens anders over zou denken kan er altijd nog een bericht van die strekking naar je ex. Maar nu niet. 

Catwoman

Catwoman

06-02-2023 om 12:07 Topicstarter

Bedankt voor de reacties. Ik heb mijn advocaat gevraagd een paar kleine aanpassingen te doen. Daarna word hij verstuurd. Ik ben heel benieuwd naar het vervolg. Ik laat het jullie weten

Catwoman schreef op 06-02-2023 om 12:07:

Bedankt voor de reacties. Ik heb mijn advocaat gevraagd een paar kleine aanpassingen te doen. Daarna word hij verstuurd. Ik ben heel benieuwd naar het vervolg. Ik laat het jullie weten

Catwoman, ik vraag me nog steeds af hoe je ex denkt in een gesprek met jou 'de spanning' weg te nemen.

Ik heb werkelijk geen idee welke spanning hij bedoelt en hoe hij die wel wil nemen.

Heb jij daar ideeën over?

Maar goed, is toch sowieso een kansloos gesprek, het is meer een 'dansje' dat je doet om goeie wil te tonen richting de rechter. Soms moet je dat maar doen, zelfs als je het totaal nutteloos vindt.

Heb je al aan je advocaat aangegeven dat je al maandenlang opgejaagd wordt door je ex met wekelijks (of vaker) contactzoekerij door je ex en dat je graag meer rust wilt, dus of je langer kunt wachten met reageren op mails van zijn advocaat om tussendoor wat rust te pakken, wetende dat ex toch wel zal doorgaan met trekken en duwen en zieken?

bed

ArianneH schreef op 06-02-2023 om 21:59:

[..]

Catwoman, ik vraag me nog steeds af hoe je ex denkt in een gesprek met jou 'de spanning' weg te nemen.

Ik heb werkelijk geen idee welke spanning hij bedoelt en hoe hij die wel wil nemen.


Bedoelt hij niet óf 
1) spanningen bij ex zelf verlagen door in gesprek te zorgen dat zij voldoende geïntimideerd is zodat zij doet wat hij wil? Wie wordt daar niet ontspannen van? 
2) spanningen bij haar juist verhogen en dat dan verlagen noemen… 

Hij zegt het één, doet het andere. Is dat niet steeds wat hij doet? 

Philou schreef op 06-02-2023 om 22:48:

bed

[..]

Bedoelt hij niet óf
1) spanningen bij ex zelf verlagen door in gesprek te zorgen dat zij voldoende geïntimideerd is zodat zij doet wat hij wil? Wie wordt daar niet ontspannen van?
2) spanningen bij haar juist verhogen en dat dan verlagen noemen…

Hij zegt het één, doet het andere. Is dat niet steeds wat hij doet?


Hilarisch, Philou.
Ja, al brainstormend gaan wij ex van Catwoman nog wel begrijpen .

Ik ben blij, Catwoman, dat je hem inmiddels ziet voor wie hij is.
Nu alleen nog proberen het je niet zo aan te trekken en je niet meer (mentaal) door hem te laten opjutten. 

Misschien helpt het dat je mails die zijn advocate (of als hij zelf opeens mailt, hijzelf) toestuurt, met een Donald Duckstemmetje voor te lezen aan jezelf. Dan ga je hem vanzelf een stuk minder serieus nemen. Dat kan je misschien wel helpen. Echt, probeer het.

Catwoman

Catwoman

06-02-2023 om 23:35 Topicstarter

ArianneH schreef op 06-02-2023 om 21:59:

[..]

Catwoman, ik vraag me nog steeds af hoe je ex denkt in een gesprek met jou 'de spanning' weg te nemen.

Ik heb werkelijk geen idee welke spanning hij bedoelt en hoe hij die wel wil nemen.

Heb jij daar ideeën over?

Maar goed, is toch sowieso een kansloos gesprek, het is meer een 'dansje' dat je doet om goeie wil te tonen richting de rechter. Soms moet je dat maar doen, zelfs als je het totaal nutteloos vindt.

Heb je al aan je advocaat aangegeven dat je al maandenlang opgejaagd wordt door je ex met wekelijks (of vaker) contactzoekerij door je ex en dat je graag meer rust wilt, dus of je langer kunt wachten met reageren op mails van zijn advocaat om tussendoor wat rust te pakken, wetende dat ex toch wel zal doorgaan met trekken en duwen en zieken?

Nee ik heb geen idee wat hij daarmee bedoeld. Ik denk zelf dat mijn ex met mij wil praten om te kunnen zien aan mij of hij nog controle over mij heeft, of hij me nog kan manipuleren. Hij weet nu niet hoe het met mij gaat en daar baalt hij van. Hij vraagt ook steeds aan die vriend of het wel goed met mij gaat. Ik denk dat als we gaan praten dat hij dan zielig gaat doen en in de slachtofferrol gaat zitten en mij dan een schuldgevoel gaat aanpraten. 

Mijn advocaat weet van de mails van mijn ex, die stuur ik ook altijd door naar hem. Ik krijg de laatste tijd steeds minder mails van hem, ik denk dat hij nu wel doorheeft dat ik toch niet reageer. Ik stuur hem af en toe eens een update over de kleine. Dat deed ik al en het advies van mijn advocaat was om dat evengoed af en toe te blijven doen. 

Mijn advocaat weet dat ik trager reageer omdat ik het druk heb en niet steeds tijd heb om mijn mail te beantwoorden en ik heb ook meerdere keren aangegeven dat ik over dingen wil nadenken en later terug kom op iets omdat ik geneigd ben om anders te snel ja te zeggen. 

Ik denk wel dat mijn advocaat er een beetje klaar mee is. Vandaag vroeg ik of hij de naam van die vriend nog bij het rijtje van omgang wilde zetten maar toen snapte hij het niet meer want hij wilde niet bij het gesprek zijn. Dus ik had uitgelegd dat dat 2 verschillende dingen zijn. Toen had hij het bij de eerste alinea erbij gezet dat er wel omgang kan zijn bij die vriend dus ik zei dat het dan verwarrend is omdat dat stukje over het gesprek ging en dat ik het liever bij het stukje over omgang heb. Toen vroeg hij mij om een voorstel want het koste hem teveel tijd enz. Dus ik heb zelf de tekst aangepast zoals ik wil en terug gestuurd en dat heeft hij nu naar de jurist van mijn ex gestuurd. 

Ondertussen heeft ex natuurlijk toch wat moeilijk. Hij doet zo zijn best om haar te intimid^H^H ehhh, ik bedoel, te overtuigen en de druk toe te laten nemen^H^H  ehh ik bedoel weg te nemen. En het lukt maar niet. Het went kennelijk ook moeilijk want hij is al maar druk met iets dat niet lukt. 

Catwoman

Catwoman

06-02-2023 om 23:38 Topicstarter

Philou schreef op 06-02-2023 om 22:48:

bed

[..]

Bedoelt hij niet óf
1) spanningen bij ex zelf verlagen door in gesprek te zorgen dat zij voldoende geïntimideerd is zodat zij doet wat hij wil? Wie wordt daar niet ontspannen van?
2) spanningen bij haar juist verhogen en dat dan verlagen noemen…

Hij zegt het één, doet het andere. Is dat niet steeds wat hij doet?

Ja ik denk dat het is bedoeld om bij mij de spanning juist op te voeren door vervelend te gaan doen en te manipuleren en te kijken of hij mij uit de tent kan lokken. En dan zeggen dat hij alles voor de kleine doet, ja ja, daar trappen we niet meer in

Catwoman

Catwoman

06-02-2023 om 23:41 Topicstarter

Philou schreef op 06-02-2023 om 23:37:

Ondertussen heeft ex natuurlijk toch wat moeilijk. Hij doet zo zijn best om haar te intimid^H^H ehhh, ik bedoel, te overtuigen en de druk toe te laten nemen^H^H ehh ik bedoel weg te nemen. En het lukt maar niet. Het went kennelijk ook moeilijk want hij is al maar druk met iets dat niet lukt.

Ja zolang hij bezig is met de deze strijd hoeft hij niet naar zichzelf te kijken en met zichzelf aan de slag

Catwoman schreef op 06-02-2023 om 23:35:

[..]

Nee ik heb geen idee wat hij daarmee bedoeld. Ik denk zelf dat mijn ex met mij wil praten om te kunnen zien aan mij of hij nog controle over mij heeft, of hij me nog kan manipuleren. Hij weet nu niet hoe het met mij gaat en daar baalt hij van. Hij vraagt ook steeds aan die vriend of het wel goed met mij gaat. Ik denk dat als we gaan praten dat hij dan zielig gaat doen en in de slachtofferrol gaat zitten en mij dan een schuldgevoel gaat aanpraten.

 

Dan hoop ik dat je beaamt dat hij het slachtoffer is en dat je hem een nog groter slachtoffer laat voelen dan hij is. 
Hij is niet zielig maar triest..
Hij krijgt niet zijn zin niet, hij heeft niets in te brengen..
TO is niet tegen hem, iedereen is tegen hem…

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.