Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Problemen met ex

mijn ex is een tijd geleden zonder overleg opeens verhuisd naar het andere kant van het land.
We hadden co ouderschap. 
Nu komt hij ze 1 x in de 2 weken halen in het weekend.
Maar het komt best vaak voor dat hij opeens niet kan of een dag later de kinderen pas komt halen.
Ik kan niks meer plannen, heb al paar keer een weekend weg moeten cancelen of afspraken moeten verzetten.
In de vakanties kan hij ook nooit en in de zomervakantie heeft hij ook elke keer weer een excuus. 
Net een nieuwe baan, kan geen vrij krijgen.
Ze zijn nu al 3 jaar met kerst en oud en nieuw bij ons en vond het wel een keer tijd dat ze daar zouden zijn dit jaar ( begrijp me niet verkeerd, ik vind het heerlijk als ze bij me zijn)
Wij gaan met oud en nieuw weg een weekend.
Maar mijn ex zegt dus dat het niet gaat omdat hij gewoon moet werken en met oud en nieuw bij de paarden moet gaan zitten.
Ik word er soms zo knettergek van en merk aan mijn kinderen dat ze het ook niet leuk vinden.

Jeetje, ik zou woest zijn.
Hoe oud zijn de kinderen?
Red je het wel met werk?
Stond er in het ouderschapsplan niks over verhuizen?

Ik zou me zeker beraden op rechterlijke stappen. 

Lsal

Lsal

04-12-2023 om 22:30 Topicstarter

de kinderen zijn 9 en 15.
Ik ben ook best woest moet ik zeggen.. vreet zoveel energie elke keer.
Er stond in dat een eventuele verhuizing in overleg moest. 
Maar meneer ging van de een op de andere dag. Zelfs de kinderen wisten het niet van te voren, pas een paar dagen ervoor.
Ik heb het geluk dat ik schoolvakanties vrij ben, dus ik ben er dan voor ze. 

Maak een nieuw voorstel voor je ouderschapsplan, waarbij de kinderen in principe bij jou zijn, er een andere berekening komt voor de kinderalimentatie en eventueel iets over niet nagekomen afspraken en wat je dan gaat doen. Je kunt het eerst voor jezelf maken, daarna eventueel met behulp van een advocaat indienen bij de rechtbank.
9 en 15 zijn gelukkig al leeftijden waarop kinderen niet meer 24/7 bij de hand hoeven worden genomen.

Tsjor

tsjor schreef op 05-12-2023 om 10:15:

 
9 en 15 zijn gelukkig al leeftijden waarop kinderen niet meer 24/7 bij de hand hoeven worden genomen.


Maar wel leeftijden waarop het er gegarandeerd hard in hakt als papa opeens geen tijd meer heeft voor ze...

Of beide ouders geen tijd voor ze hebben met oud en nieuw. Hoe goed de motieven ook kunnen zijn.
Tsjor

tsjor schreef op 12-12-2023 om 08:28:

Of beide ouders geen tijd voor ze hebben met oud en nieuw. Hoe goed de motieven ook kunnen zijn.
Tsjor

Uit het verhaal maak ik op dat dat maar een van de voorbeelden is. 

Misschien voor jullie eigen gemoedsrust er maar vanuit gaan dat jullie de kinderen 24/7 hebben. Net zoals een gezin zonder gescheiden ouders. Dan heb je ook minder/andere opties voor weekendjes weg. 
Je zou in dit geval nog eens kunnen kijken of er neefjes of nichtjes zijn waar ze mogen logeren met oud en nieuw? Of het weekendje weg naar een ander weekend verplaatsen en de kinderen dan ergens laten logeren.
Dus eigenlijk er maar vanuit gaan dat hun eigen vader nooit kan, scheelt je hopelijk frustratie als je aan deze nieuwe situatie gewend bent. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook belachelijk dat hij zo met zijn kinderen omgaat en geen afspraak nakomt, maar je kan hem vrees ik niet veranderen 

Lsal

Lsal

16-12-2023 om 11:33 Topicstarter

ik ga er nu ook altijd vanuit dat ze altijd  hier zijn. Ik vind het ook heerlijk als ze hier zijn. 
Ben wel bezig met een advocaat om het ouderschapsplan aan te passen. ik heb geen optie om ze te laten logeren ( heb geen familie meer ) en met oud en nieuw gaan ze gewoon mee , neem 2  luchtbedden mee en komt wel goed. 
Vind het ook super leuk dat ze er bij zijn. 
Weekendje weg wat geboekt is kan ik niet zo verschuiven, dus ga ook gewoon niks meer boeken.

Als je eerst geboekt hebt en daarna je ex hebt medegedeeld dat je vindt dat hij deze keer met oud en nieuw aan de beurt is om de kinderen op te vangen, zonder te overleggen, dan vind ik het niet zo raar dat dit fout loopt. Ongeacht het gedrag van je ex verder.  

Lsal

Lsal

16-12-2023 om 21:34 Topicstarter

Nee ik heb hem al na vorig oud en nieuw gezegd dat ze bij hem zouden zijn dit jaar en meerdere keren herhaald.
Was ook eerst goed en nu opeens niet meer. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.