Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Problemen ouderschapsplan.

Hoi

Bijna 8 maanden geleden uit elkaar gegaan nu net een 2e afspraak gehad bij de mediator. Ex is alcoholist en heeft narcistische trekken. Hij zit met de kinderen in de kroeg en drinkt maar 2 drankjes naar eigen zeggen. Nou zullen we ongerwijfelt meer zijn.vervolgens stapt hij met de kinderen in de auto.
Daar maak ik me enorme zorgen over. Zeg niet dat hij ladderzat is steeds waarschijnlijk zal hij zo ver niet gaan. Maar je weet nooit met een alcoholist. Ik weet zeker dat er zat momenten zijn dat hij echt wel beinvloed is door de alcohol. Dit zorgt ervoor dat hij naar mijn mening niet voldoende zorg kan dragen voor de kinderen. Zijn grenzen liggen nog lager als hij deze al heeft in de opvoeding. Hij wilt een pretouder zijn want hij ziet de kinderen al zo weinig dua bedtijden wilt hij ook geen afspraken over maken. Hij neemt beslissingen in zijn eentje zonder het met mij te overleggen.

Voorbeeld jongste dochter 3 belt hem op en hij begint na hallo opeens met zal ik jou morgen ophalen mwt de vrachtwagen ga je dan mee met papa. Nee ik wil niet mee. Daar reageerde hij eigenlijk niet op en zei meteen aan de oudste dat hij haat morgenochtend naar achool brengt. Afapraak was dat hij de jongste in de loop van de ochtend op zou halen en als hij nog aan het wwek was zou zijn moeder de jongste ophalen rond 12 uur.
Dus zonder enig over leg heeft hij de kinderen al een leukerrtje toe gezegd.
Hij houd zich dus nu al niet aan de afspraak. Ik moet nu de oudste (8jaar) morgen ovhtend waarom haar papa niet komt. En heb ook angst voor wat hij gaat zeggen ovee mij dit weekend .dat ik niet wilde dat hij ze kwam ophalen. Gevolg de oudste boos op mij.

Heb hem gezegd dat niet gaat gebeuren omdat dat niet de afapraak was. Gevolg een dikkw ruzie over de tel. Waarin hij blijft zeggen dat ik onredelijk ben enz. Hij gooit allwrlei verwijten naar me hoofd en dreigt met er voor te gaan zorgen dat mijn nieuwe partner niet bij de kinderen in de buurt mag komen omdat hij volgens hem slecht is voor de kinderen. Nou ik wens elk kind ewn vader zoals mijn nieuw parrner toe.

Maar nu dus waar ik tips voor zou willen krijgen. Ik wil bedtijden niet hele dag lees ook echt lettwelijk heledag dus vanaf het opstaan cola en chips vast hebben oo papier weet dat 2 huizen 2 verachillende regels mogen hanteren maat dit is slecht voor de kinderen en past niet bij een gwzonde verzorging.

Hij wilt dat allemaal niet vast laten leggen en mijn vertrouwen in hem dat ie zich aan het plan haat houden ia dus nu al beachadigd. Hij gaat dat niet willen ik wel.

Wat kan ik doen?

Als ik onrdelijke dingen eis hoor ik dat ook graag.

Onredelijk

Natuurlijk klinkt dat best redelijk, echter, je gaat er niet over als de kinderen bij je ex zijn.
En met twee drankjes op heb je kans dat je ex ook nog glansrijk door de alcoholtest komt of er nauwelijks boven zit mocht er al gecontroleerd worden.

Ik vind het echt heel naar voor je, maar zo gaat het als je gescheiden bent. Je gaat er niet over. Of je het nou wel vertrouwt of niet.

Dingen in een plan zetten waar iemand zich toch niet aan houdt heeft geen zin.

Je kunt je wel zo goed mogelijk aan de afgesproken tijden houden. Maak daar goede afspraken over en wees blij dat oma ook in beeld is.

Flavia

Flavia

13-03-2020 om 00:00

niks

je hebt helemaal niks aan een ouderschapsplan als 1 van beiden of beiden niet van plan zijn zich er aan te houden.
Er valt niks af te dwingen als iemand zich er niet aan houd.

Het leven gaat verder de kinderen worden ouder, jij gaat verder en dan past dat hele plan niet meer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.