Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Samen de toekomst tegemoet...

Hoi hoi,

Ik ben hier al eens vaker geweest. Ik en mijn partner wonen inmiddels samen; het gaat heel goed allemaal, de kinderen onderling gaan lekker en we hebben gezamenlijk een woning gekocht, wat wij verhuren.

In het begin van het samenwonen heeft mijn partner de notaris gevraagd of ik eveneens op het huis bijgeschreven kon worden, maar dat kan niet zomaar 123 en er komt hoop financiƫle rompslomp van aldus de notaris.

Het gaat nu in principe om het huis waar we nu gezamenlijk in wonen en wat dan alleen op zijn naam staat. We sparen samen, onze lonen komen op 1 rekening binnen en ja, op deze manier draag je ook bij aan de aflossing etc.
Ik heb al eens aangekaart dat we nu toch echt eens naar een notaris moeten, want ja... mocht er wel iets gebeuren met mij dan wel hem, dan sta je dan. Hij heeft dan zijn huis uiteraard, maar er gaat dan geen deel van pensioen van mijn kant naar hem toe. Wat als hij overlijdt, de kinderen minderjarig zijn, wij ons spaargeld hebben en dan zijn ex kan bepalen wat er gaat gebeuren omdat de kinderen minderjarig zijn. Moet ik er dan uit? nee, dat zal ze echt niet doen.... ik ga goed met haar, maar denk dan wel... vastleggen die hap...
We willen trouwen en dan gaat alles geregeld worden, aldus mijn partner...
Tja, ik kan morgen wel uit het leven storten of hij... en daar sta je dan.

Verder hebben we dan ook de woning die we nog verhuren. Wat als ik kom te overlijden of hij.. ik denk dat het echt het beste is om de notaris alles vast te laten leggen.

Mijn partner zou niet erg vinden, wanneer er ook wat naar zijn ex zou gaan. Heel nobel en het siert hem, maar hij heeft haar een x-bedrag meegegeven vanuit de echtscheiding, dus ik zie dat als afgerond. en als hij dat echt perse zou willen, dan ben ik wel van mening dat dat dan is over het bedrag wat op zijn rekening stond ten tijde van uitspreken echtscheiding. Ik ga niet sparen voor een ander. De kinderen vind ik een ander verhaal...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.