Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Suze

Suze

09-06-2018 om 13:48

Samengestelde gezinnen: gezinscontract en andere docs

Ik zit zelf niet in een situatie van een samengesteld gezin, maar kwam dit tegen in ons locale suffertje over samenlevingscontracten, gezinscontracten en testamenten. Is iets wat de landelijke notarissenorganisatie Netwerk Notarissen heeft ontwikkeld.

Misschien zijn er mensen die er hun voordeel mee kunnen doen.

http://netwerknotarissen.nl/artikelen/checklist-voor-mixgezinnen

Ik ben trouwens wel benieuwd: zijn er mensen die een gezinscontract hebben opgesteld? Ik had er nog nooit van gehoord. En wat is je ervaring daarmee?

Steef

Steef

10-06-2018 om 00:26

Een watte?

Hier een samengesteld gezin. Nog nooit van een gezinscontract gehoord. Hebben ook niks wat daar op lijkt. In onze situatie lijkt het mij ook zijn doel voorbij schieten en ik kan me voorstellen dat wij daar niet de enige in zijn.

Zag in je link dat je dan ook moet gaan vaststellen of een stief mag opvoeden. Dat wordt vaak een theoretische discussie. Terwijl in de praktijk het anders blijkt te liggen. Stel dat was vastgesteld dat ik als stief dat niet mocht. En dat mijn stiefkind als peuter dreigde de straat over te steken in gevaarlijke situatie. Mocht ik hem dan tegenhouden? En in de dakgoot klimmen? Of op de kast? Op tafel zitten? Op de bank springen? Helpen met huiswerk toen kind groter werd? Overhoren? Achter de broek aan zitten qua huiswerk? Vragen om de koelkastdeur achter zich dicht te doen? De kat niet aan zijn staart boven zijn hoofd rond te zwaaien? (Zal ik nog even doorgaan, ik vermaak me wel zo ) Wanneer ben je aan t opvoeden? Waar ligt de grens? Hoe leg je dat vast als je vers gescheiden bent en geen glazen bol hebt?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.