Echtscheiding en erna

Jeannette1979
17-06-2014 om 18:28
Samenwonen met nieuwe partner
Hallo,
Ik ben al weer vijf jaar gescheiden. K heb sinds 1,5 jaar een nieuwe partner. Nu willen wij binnen twee jaar wel gaan samenwonen. Mn kids vinden het bij hem heel leuk maar willen de huidige regeling blijven hanteren enxmn ex zei je kan wel gaan verhuizen maar dan heb je de kids elk weekend en vervalt het fo ouderschap. Mn vriend woont hier 30 min vandaan dus heen en weer gaan is geen optie. Mn vriend heeft een koophuis en woont vlakbij en wil liever niet zn huis opgeven maar k wil mn kids graag wel om de week hebben zoals het nu gaat. Mn kids alleen in het weekend zien vind ik nogal wat. Heb eigenlijk een keuze of latten of weekendrelatie met kids. K wil heel graag samenwonen maar wel met mn kids. Ben benieuwd naar ervaring of mening.
Gr jeannette

Jippox
17-06-2014 om 19:03
tja
Co ouderschap werkt alleen als je bij elkaar in de buurt woont. Wat wil jij dan? Dan je ex dan maar naar een weekendregeling gaat omdat jij ergens anders wilt gaan wonen? Bovendien geef je aan dat je kinderen ook willen dat het co-ouderschap blijft bestaan.
Dat je nieuwe vriend 'liever niet' zijn huis op wil geven lijkt mij dan toch minder zwaarwegend dan dat co-ouderschap. Je kunt dus best gaan samenwonen, maar dan in je huidige woning of in een woning niet ver van je ex vandaan.

Ely
17-06-2014 om 20:28
Tja II
Volgens mij is het redelijk overzichtelijk, zoals je zelf schrijft; je moet kiezen. Ik begrijp niet zo goed wat je wilt vragen: ik zie grofweg een aantal mogelijkheden;
1) je gaat samenwonen in huis van je vriend en breekt de Co ouderschap open (tegen de wens van kinderen en ex in)
2) je gaat samenwonen in huis van je vriend en verwacht van je ex dat hij meeverhuist zodat huidige regeling kan bestaan. Moeten wel je kinderen van school en weg bij evt huidige vrienden uit de buurt.
3) je gaat samenwonen maar in je huidige woonplaats (jouw huis of anders). Vriend verkoopt of verhuurt zijn huis. Huidige regeling blijft bestaan, kinderen blijven in eigen omgeving.
4) je gaat niet samenwonen, huidige regeling blijft bestaan en kinderen blijven in eigen omgeving.
Persoonlijk zou ik kiezen voor drie of vier. Sterker nog, mijn eigen keuzes in het leven komen daar op neer. We hebben een samengesteld gezin en blijven in deze woonplaats omwille van. Ideaal? Nee niet qua woonlasten en comfort want dat kan ergens anders beter. Ook qua werk is het beperkend. Maar ik heb voor kinderen gekozen, zij niet voor mij. Dus ik doe hierin de consessies. En dit is niet voor altijd, als ze uitgevlogen zijn en alles is wel kunnen wij ook meer onze gang gaan.
Optie twee lijkt mij geen optie maar wie weet .
Optie een lijkt mij dus persoonlijk niet de best voor je (band met) je kinderen. Ik zou bang zijn dat ik er spijt van krijg.
Misschien raar om te zeggen maar ik hoop dat je voor drie of vier kiest. Veel geluk en wijsheid!

Mussie
17-06-2014 om 20:31
Hoe oud
Hoe oud zijn je kinderen dan? Ze kunnen toch niet naar school als jij bij je vriend gaat wonen 30 min verderop en ze om de week bij jullie zijn? Hoe had je je dat voorgesteld?

Johannatroel
17-06-2014 om 22:57
wat is nu 30 min?
wat is nu 30 min? jij kan samen wonen met je vriend MITS je de kinderen elke dag naar en van school haalt (dan kunnen ze gewoon op hun eigen school blijven zitten met hun vriendjes en vriendinnen)
als ik boodschappen moet doen ben ik al 30 minuten kwijt aan erheen rijden. parkeren. en toch heb ik het daar voor over omdat ik anders geen eten heb (woon in een zeer kleine plaats en moet ver rijden voor winkels en de school van mijn kinderen zitten zit ook 15 min van huis.
jij wil jou "geluk"voor laten gaan voor een andere man.
hij wil in zijn huis blijven denk je dan wel na als het weer mis zou gaan dat JIJ dan op straat staat met je kinderen?
beter is nadenken over ingeschreven blijven staan voor een woning.
om een samenlevingscontract nog voor je daar gaat wonen.
afspraken maken wat je wel en wat je niet mee krijgt als het fout gaat..
wat neem je mee en wat gooi/geef je weg??
je gooit het leven van je kinderen en je ex overhoop. je haalt ze weg uit hun vertrouwde omgeving. voor een man die in zijn koophuis wil blijven (mag en kan jij heb ook recht op een beetje geluk)
MAAR wat is nu 30 min?? maak duidelijke afspraken voor als het fout gaat. want hij kan je er zo uit zetten immers zijn woning!!
Tenzij je er 1 jaar woont en dat ook kan aantonen MAAR dan nog zijn woning!! en dan sta je alsnog op straat met je kinderen die je weg heb gehaald!!
vraag is ben je bereid om elke schooldag 2 uur van je tijd te besteden om ze te halen en brengen van school??

Egel
23-07-2014 om 19:31
Jeannette, wil je reageren?
Hoi Jeannette,
Nu weet ik waarom je in je vorige draadje niet meer vertelde wat de afloop was
http://www.ouders.nl/forum/gezondheid/manisch-depressief
Ondanks alle alarmreacties wil je toch met je moeilijke, jaloerse partner gaan samenwonen. En het co-ouderschap opgeven.
Er komen hier ook wat reacties maar jij bent weer stil.
Ik denk dat je de reacties niet zo leuk vond en het is natuurlijk ook moeilijk om dan nog iets te laten weten. Maar nou ja, je kent de mensen die reageren toch niet echt en misschien heb je er wel wat aan. Het is niet erg als je denkt en schrijft: er zit wel wat in ja. Ik zou het leven van mijn kinderen teveel overhoop halen (en als ik je andere draadje lees, ga je ook vrijwillig een beperkt, gecontroleerd leven in met een negatieve man - dat moet je zelf weten natuurlijk, maar wel pijnlijk voor je kinderen).
Sterkte en echt, ik hoop dat je gewoon toch nog reageert.

Anne
24-07-2014 om 00:23
Wil je het echt
Oei, Jeanette, weet je het zeker? Wil je echt met je vriend gaan samenwonen?
Waarom?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.