Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Scheiden met kids, hoe te doen met woning

Ik wil gaan scheiden. We hebben samen 2 kids. Ik wil afstand gaan nemen door apart te gaan wonen van elkaar, maar ik maak me zorgen hoe we dit met de kids moeten aanpakken. Tot dat het huis verkocht is, lijkt het mij het beste dat de kids in het huis blijven wonen en wij elkaar gaan afwisselen door omstebeurt in huis te zijn. Iemand hier ervaring mee, of wie heeft er tips en trucs? 

Weet je zeker dat de ellende waar je straks in terecht komt niet groter is dan de ellende waar je nu in zit? 
Heb je al met je partner gesproken? Zorg dat je het eens eens bent over de procedure. De kinderen zijn niet alleen jouw zorg, ook de zorg van je partner. Eerste vraag: twee advocaten of 1 advocaat-mediator?
Wat je beschrijft is 'bird-nesting', de kinderen blijven in het huis en de ouders wisselen af, hebben daarnaast ieder een eigen woonplek. Dat is een vorm. Er zijn dan wel veel gemeenschappelijke kosten waar je goede afspraken over moet maken.

Tsjor

Jij wil scheiden toch dan lijkt het mij normaal dat jij vertrekt (voorlopig) tenzij er sprake is van geweld,vreemd is gegaan of je man ziet geen mogelijkheid voor de kinderen te zorgen. Een chalet huren een optie??

Ga met je man om de tafel zitten, want hij moet ook achter de oplossing staan. 
Birdnesting is vaak wel even vol te houden, maar niet jarenlang. 
Jullie moeten heel goede afspraken maken over bv financiën, huizen opruimen en schoonmaken voor de wissel, wat als iemand dat niet doet (hulp inhuren?) en wat doe je als iemand een nieuwe vriend/vriendin krijgt. Want wil jij/hij nog slapen in een bed waar hij/jij met een ander ligt te rollebollen? Denk daar ook over na.

Als je toch apart wil gaan wonen zou ik het daar in je nieuwe huisje fijn en gezellig maken voor jou en de kinderen. Een nieuwe plekje voor jullie drie. Scheelt een hoop gezeik, ergernissen en gesteggel over het algemene huis. Ik zou er niet aan moeten denken om mij na een relatiebreuk nog steeds groen en geel te moeten ergeren omdat meneer altijd een tieveszooi maakt en nooit schoonmaakt. Bespaar jezelf de ellende. Voor je kinderen is het ook helder mammas huis en oude huis met pappa. Anders zaai je alleen naar nog meer verwarring wanneer wie er is. 

ja ervaring mee. Voor de kinderen in de eerste fase geeft dat rust. Maar kunnen jullie elkaar nog velen?
Ik zou snel een eigen plek zoeken en een tweede thuis creëren voor de kinderen. Een chalet bijv kan soms snel. Birdnesting is ook mooi maar kost twee of drie huizen…
Voor nu toch de zorg blijven delen en ‘overleven’, want zo is het ook wel…

Ilse2023

Ilse2023

25-08-2023 om 11:59 Topicstarter

We kunnen elkaar niet echt meer velen. Dus we zullen om beurten weg moeten gaan. Ellende is alleen dat er geen budget is voor een huurwoning of challet.

Dan zal er niets anders op zitten dan dat jullie kijken wie het beste in het huis kan blijven tot het is verkocht. De ander moet dan vragen of familie/vrienden onderdak willen bieden. Zijn er, na verkoop van de woning, wel opties om beide weer een andere woning te bemachtigen? 
Is er in jullie huidige huis geen mogelijkheid om, voorlopig, min of meer apart te wonen? Jammer dat jullie elkaar niet meer kunnen verdragen, ook lastig voor de toekomst. Gescheiden of niet, de zorg voor de kinderen doe je toch samen. Sterkte de komende tijd. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.