Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Stradie

Stradie

03-10-2018 om 20:17

Scheiden, stap voor stap. Wie heeft tips?

Okay, kinderen en familie zijn inmiddels ingelicht. We gaan in overleg uit elkaar en hebben geen ruzie.
Ik heb een baan gevonden (werkte in ons eigen bedrijf) . Een tijdelijke baan maar kan wel uitlopen in een vaste baan.
Omdat een huurhuis nog geen optie is, niet via woningbouw want sta net ingeschreven en niet via vrije sector omdat ik dan eerst drie loonstroken moet laten zien overweeg ik om een stacaravan te kopen op een park (redelijk in de buurt)waar ik kan verblijven al dan niet met kinderen (pubers)
EN dan? Wat zijn de stappen?
Mediator? Advocaat? Wat zijn de voor en tegens?

Postadres

Zorg je wel voor een postadres? Voor toeslagen en kinderbijslag heb je een adres nodig waarmee je formeel geregistreerd staat in de basisadministratie.

Stradie

Stradie

03-10-2018 om 22:58

Postadres

Ja, ik had bedacht bij een oude oom me in te schrijven. Kan dat gevolgen hebben voor een van ons beiden?

Je wordt elkaars fiscale partner. De AOW wordt gehalveerd. Als oom hulp nodig heeft wordt eerst naar jou en je gezin gekeken.
Kinderopvang wordt niet meer gefiancierd want oude oom kan oppassen.

Fraude

En bij pech kun je ook nog van fraude beticht worden en gedwongen alle inmiddels ontvangen toeslagen terug te betalen.

Doenja

Doenja

03-10-2018 om 23:11

andersom

Stradie, waarom kies je er niet voor dat je man een poosje in de stacaravan gaat wonen en het adres van zijn bedrijf als tijdelijk postadres aanvraagt bij de gemeente. Ik heb ook zo'n situatie van dichtbij gezien. Toen heeft de gemeente tijdelijk een 23a ingevoerd, en na een half jaar was t woonprobleem opgelost. Kunnen de kinderen nog even blijven wonen en straks in een keer mee naar de nieuwe woning.
Zo maar bij iemand inschrijven is dus nogal ingewikkeld.

Stradie

Stradie

04-10-2018 om 12:10

Doenja

Het is geen optie dat man eerst uit huis gaat. Het bedrijf zit hier dus kan hij niet weg.
Dus dat ik ga is zeker.
Dat postadres is dan nog wel een dingetje...
Het zou niet raar zijn als ik daar echt zou wonen..

Een beetje geduld

"Omdat een huurhuis nog geen optie is, niet via woningbouw want sta net ingeschreven en niet via vrije sector omdat ik dan eerst drie loonstroken moet laten zien overweeg ik om een stacaravan te kopen "
Dus voor drie maanden koop je een caravan. Wat een hysterische oplossing. Duur ook.
Je kunt je nu al inschrijven als woningzoekende bij de woningbouw. Die hebben trouwens ook vrije sector woningen (niet veel, maar toch). Dat gedoe met die drie loonstroken moet je niet zo nauw nemen. De woningbouw wijst toe als de woning passend is en je aan de beurt bent. In de vrije sector neemt men je als huurder als men je vertrouwt.
Schrijf je in, ook bij makelaars en zoek. Wie weet heb je eerder een woning dan een geschikte caravan.

Stradie

Stradie

04-10-2018 om 13:42

Miriam

Nee, niet alleen voor die drie maanden natuurlijk. Ik heb dan wat meer tijd om uit te kijken naar waar ik wil gaan wonen. Want een huurhuis inrichten heb je ook aardig wat kosten aan en als ik nog niet zeker weet waar ik precies wil wonen is dat niet zo handig. Op deze manier kan ik die beslissing nog even uitstellen. De caravan kan ik verhuren zodra ik er niet meer woon. Het is een populaire camping dus dat moet goed komen.
Groot voordeel voor mij is dat ik dan aan hele lage maandkosten kom te zitten zolang ik nog geen vaste baan heb.
Dus ik ben zeker niet hysterisch, dat zit niet in mijn aard..
En trouwens heb al iets gevonden, nog niet bekeken maar lijkt wel mooi voor ons.

Papa van 3

Papa van 3

10-10-2018 om 16:56

een stacaravan..

Om heel eerlijk te zijn snap ik je gedachte wel. Heb het ook gedaan. Waar je dan tegen aan loopt...
Echt heel deprimerend, met grote gevolgen voor je gezondheid en dan bedoel ik mentaal. het breekt je.
Een jaar terug zat ik ook in een caravan om met name de kinderen rust te gunnen.
Blijf kijken naar een echte woning! vooralsnog zal die toch wel betaald worden van een gemeenschappelijke rekening, tenminste als jullie huis dat ook wordt. Anders ben jij de enige die een concessie doet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.