Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Moiraine

Moiraine

28-10-2014 om 20:30

Scheiding en pensioen

Ruim een jaar geleden ben ik gescheiden van mijn ex-man. Nu wil ik eea goed regelen met de pensioenen, omdat hij tijdens ons huwelijk het meest gewerkt heeft en de grootste pensioenopbouw had. Ondanks meerdere verzoeken om informatie over zijn pensioen, krijg ik het maar niet los. Nu moet het binnen 2 jaar doorgegeven zijn.

Op welke wijze zou ik anders nog achter de juiste gegevens kunnen komen? Ik moet weten waar ik de formulieren heen moet sturen.

Groet,

Moiraine

Moiraine

Ik zou beginnen met je advocaat te bellen die destijds de scheiding heeft geregeld en kijken of hij/zij raad weet. Als die je niet helpen kan of wil zou je kunnen nagaan of de bedrijfstak waar hij werkt(e) een bedrijfstakpensioenfonds heeft (je kan desnoods googlen op CAO en dan vind je het daarin wel), dan kan je vervolgens dat fonds bellen. Ook kan je nog proberen de afdeling PZ van zijn werkgever of ex-werkgever te bellen en te vragen hoe het pensioen is geregeld.

kortom: achterhaal welk pensioenfonds dit regelt, en neem daarmee contact op.

Schiet het allemaal niet op, dan vermoed ik - maar ik weet het niet zeker - dat je misschien de noodzakelijke informatie moet vorderen in een kort geding. Heel vervelend, maar misschien is ermee dreigen al genoeg. Maar je wilt dit wel geregeld hebben, anders heb je daar later nog jaren nadeel van.

Succes ermee

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.