Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Sport [kan niet in papa-weekend]

Na de scheiding 3 jaar geleden (zijn initiatief) is mijn ex vertrokken en 100km verderop gaan wonen. We hebben een weekendregeling.

Op zich zijn de verhoudingen prima maar we lopen nu heel erg vast op het sporten van de kinderen. Die hebben ondertussen de leeftijd dat ze, net als al hun vriendjes en klasgenootjes heel graag willen gaan voetballen/hockeyen. Ex wil dit niet, sterker nog, wil dit verbieden aangezien het sporten zijn die ook in zijn weekend vallen. Van hem moeten ze daarom maar iets anders gaan doen.

Ik rijd al zeer regelmatig op en neer en zou in geval van sport dat voor de kinderen best vaker willen doen maar zelfs dat kan niet. Ex vindt het te onrustig en 'trekt het niet'. Ik vind dit zo ontzettend sneu voor de kinderen, zij zijn hierdoor weer rechtstreeks de dupe van de scheiding en zijn keuze van woonplaats. Ook hebben ze nog niet de leeftijd om dat zelf met hun vader uit te werken.

Hetzelfde geldt overigens voor kinderfeestjes op zaterdag. Tot groot verdriet van de kinderen mogen ze ook daar niet heen in zijn weekend.

Iemand tips, ervaring? Ik kom er nl niet uit....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

04-10-2012 om 11:43

Ik denk

dat je op moet passen dat je niet probeert alles op je nek te nemen, bijv. door aan te bieden ze extra te halen en te brengen. OP den duur trek je dat niet denk ik.
Ik kan me enerzijds voorstellen dat vader het te onrustig vindt; anderzijds bekijkt hij het allemaal wel erg eenzijdig vanuit zichzelf. Ze zijn daardoor inderdaad de dupe van de keus om ver weg te wonen van je ex, ze zijn inderdaad de dupe van de scheiding... op een manier die niet echt nodig is als allebei de ouders het belang van de kinderen voorop heeft staan. Maar jij moet het denk ik loslaten en bij man neerleggen. Je kunt proberen ervoor te pleiten, maar je moet het niet zelf op gaan lossen. En laat je niet leiden door een schuldgevoel. Het is jammer voor de kinderen, maar niet veel meer dan dat. Relativeer!

Caitlynn

Caitlynn

04-10-2012 om 13:10

Laten sporten in jouw tijd

Ik zou er geen probleem van maken naar ex toe en wel mijn kinderen laten sporten. Het gebeurt namelijk veel in geval van gescheiden ouders dat kinderen sporten in de weken dat ze bij de ene ouder zijn en niet sporten als ze bij de andere ouder zijn. Het is dus niet gek als jouw kind de ene week wel aanwezig is bij bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd en de andere week niet omdat hij/ zij bij de vader is. Bij de vereniging van mijn kinderen wordt daar met de teamindeling al rekening mee gehouden, zodat er geen te weinig kinderen zijn om een wedstrijd te spelen. Ik vind ook dat vader verantwoordelijk is voor het sporten in zijn tijd, dus als hij niet wil gaan, kan jij daar niets aan doen. Misschien dat je kinderen t.z.t. wel zelf naar hun vader toe kunnen communiceren dat ze in zijn weken ook graag willen sporten.
Bij ons is het zo geregeld dat de kinderen pas na het sporten naar hun vader toe gaan. Vader wil wel dat ze sporten, maar hij wil niet delen in hun sportvreugde. Omdat ik weiger om voor taxi te spelen in zijn weekend, blijven ze dus bij mij tot na de wedstrijden.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

04-10-2012 om 17:03

Voetbal is ook maar even

Dat voetbalseizoen is eigenlijk maar heel kort. Begint ergens in september, ligt in de winter minstens een maand stil en stopt alweer in mei. Al met al zullen ze dus niet zo gek veel wedstrijden missen.

Ik zou het als jou was dus gewoon proberen.

Merel

Merel

05-10-2012 om 11:24

En het omdraaien?

Als je nou eens de kinderen bij papa in het dorp/stad op voetbal doet (voor je het weet hebben ze daar nieuwe vriendjes, is nog leuk ook) en dan breng jij ze in jouw weekenden daar naar sport? Zou papa het dan wel goed vinden, dan is het in zijn weekend in ieder geval dichtbij huis (en als ze wat ouder zijn kunnen ze dan zelfs alleen gaan)

Maylise

Maylise

05-10-2012 om 12:15

Om de twee weken

Waar mijn zoon vroeger op voetbal zat waren er meerdere kinderen van gescheiden ouders die maar 1x in de twee weken een wedstrijd kwamen spelen. Zolang de club dit wist was het geen probleem. Het ging trouwens niet om een heel hoog niveau, Ftjes en Etjes dus de jongste kinderen. Ik kan me voorstellen dat dit in hogere teams meer speelt.

Je kan anders ook proberen ze richting een sport te sturen met minder regelmatige wedstrijden zoals de meeste individuele sporten.

Ik kan me het wel een beetje voorstellen van je ex trouwens. 100 km verderop en het weekend is al niet zo lang dus als je dan ook nog de halve zaterdag kwijt bent aan wedstrijden en op en neer rijden wordt het inderdaad wel erg onrustig. Voor de kinderen is het natuurlijk wel sneu. Die hebben er niet voor gekozen dat papa en mama zo ver van elkaar wonen en niet meer samen zijn. Maar daar kan je weinig aan doen verder.

Ik zou dus gewoon eens gaan bellen met de sportclub naar keuze om te zien wat er mogelijk is.

Merel

Merel

05-10-2012 om 17:07

Ja

Oh jee, ja die trainingen was ik dus vergeten
Misschien dan een sport waarbij dat niet hoeft (weet niet of dat bestaat hoor) maar in ieder geval iets wat dan geen trainingen doordeweeks behoeft, bijv. alleen paardrijden op zaterdag. Of een sport verzinnen die alleen doordeweeks is. Mijn dochter heeft ooit een blauwe maandag op volleybal gezeten en dat was voornamelijk doordeweeks, ook de wedstrijdjes (die waren in de middag/vroege avond doordeweeks, tenminste ik kan me daar geen weekenden bij herinneren) bij voetbal wel ja.

Nou ja, ik snap vader ook wel. Ik denk dat ik voor sporten zou gaan die doordeweeks gedaan worden of desnoods iets anders leuks, gitaarles, pianoles, tekenles. Er is genoeg wat wel kan, dus zou ik daar dan maar naar zoeken.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

05-10-2012 om 20:58

Precies p

Ongeveer een half jaar dus. En daar dan weer de helft van. Om er daar nou om helemaal niet te beginnen???

Gewoon eens even navragen dus. Hier, andere sport, wordt daar wel rekening meegehouden en worden soms spelers uit een lager team geronseld als er echt te weinig spelers zijn. In overleg kan bijna alles. En onderhand speelt dit natuurlijk bij best veel kinderen.

Tihama

Tihama

06-10-2012 om 14:24

Sport

Ik vind dat sport gedoe nogal overgewaardeerd. Hier geen scheiding, maar wij hebben geen zin in volgeplande weekenden. Kinderen mogen best hobbies hebben, maar dat moet wel passen in een relaxed leven. Dat is gewoon een kwestie van creatief zoeken naar sporten die beter passen.

Ik kan je ex dus wel een beetje begrijpen. Hij heeft ze maar 1 weekend in de 2 weken en dan ligt daar dus ook nog een agenda op.

Voor die kinderfeestjes op zaterdag ( hoeveel per jaar zijn dat er?) zou ik de oplossing van Knurf aanbieden. Ruilen van weekend.

Moet je je eens voorstellen dat jij je kinderen zo weinig zou zien.

Tihama

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.