Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Gewoon ik

Gewoon ik

01-04-2019 om 03:53

Stiefdochter

Mijn stiefdochter heeft tegen haar vader gezegd dat ze het gevoel heeft dat hij meer om mij en mijn kinderen geeft dan om haar en haar broertje. De kinderen van mijn vriend wonen bij hun moeder en zijn om de week het weekend bij hem. Mijn kinderen wonen bij mij en als hij zijn kinderen niet heeft is mijn vriend bij ons. In zijn weekenden met de kinderen is hij met hun in zijn eigen huis. Meestal ben ik er dan niet of zeker niet de hele dag . Juist om hun de tijd met hun vader te gunnen. Iemand die dit gevoel herkent bij hun eigen of stiefkind? Oh ja, ze is 15 jaar.

vlinder72

vlinder72

01-04-2019 om 09:04

Reactie

Wat was zijn reactie daarop?

Ik kan mij voorstellen dat het voor een 15 jarige niet leuk is om je vader maar een keer in de twee weken te zien en dat vader dan de rest van de tijd bij zijn nieuwe gezin is.

Kan hij niet wat vaker met zijn eigen kinderen afspreken?

Onderneemt vader vaak dingen met alleen zijn kinderen? Denk hierbij aan vakantie in de zomer?

Als ik de vader zou zijn, zou ik de opmerking zeker serieus nemen en met dochter gaan praten hoe zij het ziet en wat zij dan graag anders zou willen zien.

Anton

Anton

01-04-2019 om 09:12

Serieus nemen

Ja het meisje serieus nemen als vader vragen waarom, wanneer, wat zou ik kunnen doen?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zie dat vele van mijn mannelijke vrienden inderdaad meer opgaan in hun nieuwe relatie/gezin dan in het oude na een scheiding. Dat wordt natuurlijk ook veroorzaakt door de verdeling in tijd tussen vader en moeder. Als dat 50/50% zou zijn, geeft dat la meteen een andere dynamiek. En ja, voor kinderen lastig te begrijpen waarom vader wel 12 van de 14 dagen met kinderen van zijn nieuwe vriendin kan zijn, en met hen maar 2 van de 14 dagen.

Wat vindt hij er eigenlijk van? Wat vind jij er eigenlijk zelf van?

Flavia

Flavia

01-04-2019 om 10:38

tussendoor?

Zeker serieus nemen en ook aan de kinderen laten vragen wat hij zou kunnen doen om dat gevoel weg te nemen.

Neemt hij tussendoor ook wel eens contact met ze op of gaat op de dagen dat ze niet bij hen zijn ook wat doen, bv kijken bij een training van hun sport.

Het kan iets heel simpels zijn wat de trigger is. Bij mijn dochter laatst de constatering dat er meer foto's op vaders telefoon staan van zijn andere dochters dan van haar. (in ons geval zijn het haar halfzusjes) Daar heb ik haar vader een app over gestuurd en hij gaat daar wat meer op letten. (contact tussen mij en ex is heel goed) Maar het gevoel is er al is het niet helemaal terecht.

Gewoonik

Gewoonik

01-04-2019 om 10:52

Hij zelf

Hij zelf vindt het heel vervelend dat ze het zo voelt. En ik ook. Tussendoor neemt hij wel af en toe contact met haar op maar als hij voorstelt iets met haar te gaan doen dan heeft ze daar geen zin in. Als zij hem belt dat ze naar de ortho moet (10km verderop, moeder heeft geen auto) gaat hij altijd met haar mee of als ze naar het ziekenhuis moet oid. Ze sport niet dus kijken bij een training zit er niet in. Ze heeft nog niet gezegd waardoor ze het zo voelt en wat haar vader kan doen om haar gevoel te veranderen. Vandaag gaat hij het gesprek met haar aan.

Stiefmoeder

Dat je dat vervelend vind, snap ik. Maar het is iets tussen vader en dochter. Zij moeten een modus vinden in hun contact, tijd etc. En zelfs al zou ze in jullie ogen onredelijk zijn of jaloers zijn op de tijd die haar papa met jou en jouw kinderen door brengt. Ze is een puber van 15 die onzeker is van haar plekje in het geheel en zich wellicht bedreigt voelt door vreemden. Hij kan in ieder geval voorzichtig zijn met social media en geen gezellige kiekjes met jou en jouw kinderen plaatsen als jullie wat ondernemen waar zij niet bij kunnen/mogen zijn.

Misschien kan vader, in overleg met moeder en zijn kinderen, een andere regeling bedenken. Dat hij bijvoorbeeld in het weekend dat ze niet komt, op vrijdagavond frietjes gaan eten in de woonplaats van moeder en zo even een uur of twee bijpraten. En ze zit niet op sport, maar heeft wellicht andere hobby's of interesses waar hij kan komen kijken. Misschien dat broertje sport en hij met zijn dochter een keer broertje kan aanmoedigen. Of dat hij iets met haar en haar broertje samen kan gaan doen, bijvoorbeeld een keer samen naar de bioscoop, pretpark, concert, evenement etc. buiten zijn weekend om.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.