Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Davy1979

Davy1979

21-01-2020 om 22:47

Stiefdochter wil niet meer naar Papa

Bij deze zoeken ik en mijn vriendin hier raad .
Sinds een jaar of 4 zijn wij een nieuw samengesteld gezin .
Ik heb 2 stiefkinderen een zoon en een dochter .
Zelf hebben wij samen een zoontje van 2.5 jaar .
Mijn stiefzoon woont al sinds we samen zijn bij ons , hij heeft weinig of geen contact met zijn vader , ook omdat hij daar zelf voor kiest .Hij is 19 jaar en studeert hoge school .
Mijn Stiefdochter gaat week om week bij haar vader .
De laatste tijd heeft ze het echter moeilijk , aangezien haar vader dikwijls dronken is en ze nog moeilijk omkan met de partner van haar vader .
In een gesprek met haar broer gaf ze te kennen dat ze haar papa zeker niet kwijt wil maar ze liever permanent bij ons zou willen wonen .Maar ze heeft schrik van haar vader voor zijn reactie .
Ze zou haar papa nog willen zien , en nog dingen met hem willen doen maar dan zonder zijn partner .
Ze is echter nog maar 10 jaar en wij weten niet goed wat we moeten doen .
Een advocaat inscha

Paddington

Paddington

22-01-2020 om 07:25

Laat je vriendin

een gesprek aangaan met vader.

In een open gesprek de zorgen die er zijn voor dochter uitleggen. Misschien met de oudste erbij, maar zeker niet met jou erbij als stiefvader.
Het lijkt erop dat dochter een goede reden heeft om niet langdurig bij vader te verblijven. Misschien dat de bezoeken korter en vaak kunnen. Het is vooral heel belangrijk om te laten merken dat dochter heel graag bij haar vader is, maar dat als hij gedronken heeft zij hem niet leuk vind. Dus zoeken naar mogelijkheden dat vader veel met dochter kan doen als hij nuchter is. Wellicht ziet vader in dat het drankgebruik moet stoppen, waarna de omgangsregeling weer terug kan naar hoe het was.

Zeker niet beginnen met het inschakelen van een advocaat. Een goede mediator met psychologische achtergrond is dan een veel betere keuze.

België?

Je zegt dat stiefdochter "schrik heeft van" haar vader. Dat klinkt mij Vlaams in de oren, speelt dit in België? Want als adviezen juridisch zouden gaan worden, maakt het wel uit over welk land je het hebt.

Groeten,

Temet

België

Wel, wanneer het over België gaat … een kind kan in principe pas gehoord worden door de familierechter vanaf de leeftijd van 12j. En tot dan moet het zich schikken naar hetgeen afgesproken is.
Tracht met jouw ex te praten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.