Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Te veel om op te noemen.

Hey. Ik  doe hier maar mijn verhaal omdat  ik na lang zoeken geen Belgisch forum vind waar men actief op is.

Bijna een jaar geleden kwam er toevallig iemands naam ter sprake. Mijn oudste dochter van toen 7 vertelde me  hoe leuk het was op de kinderboerderij van X. Ik ga geen echte namen gebruiken natuurlijk. Ik kende die naam van social media die mijn toenmalige vriendin en mama van mijn  kindjes toen gebruikte. 

Ik wist eigenlijk direct dat daar iets gaande was en heb het toen rechtuit gevraagd. Na lang ontkennen vertelde ze me dat ze al bijna 3 maanden een affaire had met hem. Er waren zelfs nachten waarop ze zogezegd ging werken maar in werkelijkheid bij hem ging slapen. Mijn kindjes gingen tijdens haar nachten naar hun grootmoeder omdat ik te vroeg moet beginnen met werken, wat alles nog bitterder maakt.

In 1 klap stortte mijn hele wereld in. De relatie was al lang op maar er zijn geen woorden om uit te leggen wat dat met mij deed. Ik reageerde daar nogal slecht op en ben beginnen drinken. De volgende dag kon ik uiteraard niet gaan werken en werd duidelijk dat ze vanaf toen bij hem zou blijven. Mijn kindjes en ik bleven thuis terwijl zij dan naar  hem  ging en s'morgens terug kwam om ze naar de opvang te brengen. Dat heeft een paar maanden geduurd. 

Ze legde de kinderen in bed en als ze sliepen vertrok ze. Ik  lag dan op de zetel, proberen  te slapen. Ik slaap daar nog altijd want om in ons bed te gaan liggen is zelfs nu nog te moeilijk. Weken aan een stuk vertrok zij en ik was dan aant denken over wat ze daar deed. Het is duidelijk wat daar gebeurde natuurlijk maar ik verzon dan allerhande scenarios, van het slechts mogelijke tot het  "beste". 

Dat is nu grotendeels verwerkt maar nu, zondag, zijn mijn kindjes weer weg en dat is elke week weer hetzelfde gevoel als toen mijn ex ze de eerste keer mee naar hem nam om daar te slapen. (mijn kindjes komen bijna elk weekend naar mij. Op vrijdag ga ik ze aant shool ophalen en  hun mama komt ze hier dan halen op zondag) 

Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik dit uitgebreid vertel dus sorry als het wat onsamenhangend is.

Dat is ook een hele heftige gebeurtenis in je leven geweest. Het is makkelijk om te zeggen, dat je beter verdient en haar moet vergeten. Zelf heb ik 21 jaar hetzelfdr meegemaakt. Mijn ex ging tijdens mijn zwangerschap opeens sporten, tja☹️. Het doet ontzettend veel pijn om te zien dat de andere doorgaat en je kinderen van de een op andere dag niet meer altijd bij je zijn. Wat mij hielp was op deze ‘ophaal’ dagen iets te plannen als ze weg waren. Even huilen mocht, maar daarna ging ik bij mijn ouders of een vriendin langs. 
Je kan t je niet voorstellen ws, maar het krijgt op een gegeven moment een plekje. Zorg dat je betrokken blijft bij je kinderen en zorg voor fijne dagen als ze er zijn. 
Sterkte!

J-84

J-84

21-04-2022 om 19:43 Topicstarter

Chantalle74 schreef op 17-04-2022 om 18:16:

Dat is ook een hele heftige gebeurtenis in je leven geweest. Het is makkelijk om te zeggen, dat je beter verdient en haar moet vergeten. Zelf heb ik 21 jaar hetzelfdr meegemaakt. Mijn ex ging tijdens mijn zwangerschap opeens sporten, tja☹️. Het doet ontzettend veel pijn om te zien dat de andere doorgaat en je kinderen van de een op andere dag niet meer altijd bij je zijn. Wat mij hielp was op deze ‘ophaal’ dagen iets te plannen als ze weg waren. Even huilen mocht, maar daarna ging ik bij mijn ouders of een vriendin langs.
Je kan t je niet voorstellen ws, maar het krijgt op een gegeven moment een plekje. Zorg dat je betrokken blijft bij je kinderen en zorg voor fijne dagen als ze er zijn.
Sterkte!

Bedankt voor je reactie en sorry voor het late antwoord. Het was, en is eigenlijk, heel heftig inderdaad. Ik begrijp mijn ex hoor voor alle duidelijkheid maar de manier waarop kwam hard aan. En begrijpen en accepteren zijn blijkbaar twee verschillende dingen. Ik besef dat het misschien raar is om te zeggen dat ik haar begrijp maar er zijn twee kanten aan elk verhaal en als je niet gelukkig bent moet je daar iets aan doen he. Een ander kwetsen is dan niet de juiste manier natuurlijkik. Spijtig om te horen dat je hetzelfde hebt meegemaakt Chantalle.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.