Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Spijt

Spijt

08-11-2018 om 22:32

Terugkomen op formeel scheidingsverzoek

We zijn al meer dan twee jaar uit elkaar en ook al heel lang bezig om de zaak te regelen. Door een niet uitgevoerd jaarlijks verrekenbeding, een bv die op moment van einde fiscaal partnerschap meer waard was dan nu en een hebberige fiscus, is het onmogelijk om te verdelen zoals we het willen. Eigenlijk is het handiger om ons fiscaal partnerschap te laten herleven, BV af te wikkelen en dan met een financieel veel overzichtelijker plaatje alsnog te scheiden. Iemand zoiets wel eens aan de hand gehad?

Spijt

niet bij de hand gehad, maar ik weet er beroepshalve wel iets van. Ik begrijp dat je nu even geen echtscheiding wilt, en die in de toekomst dan alsnog wilt doorzetten.

Ik kan uit je bericht niet afleiden wat de situatie nu precies is. In de titel heb je het over terugkomen op een echtscheidingsverzoek. Als er nog een lopend verzoek is, en de echtscheiding is nog niet uitgesproken, dan kan je het verzoek intrekken. Overleg met je advocaat. Is de echtscheiding wel uitgesproken, maar nog niet ingeschreven, dan kan je ook nog terug: gewoon de beslissing niet inschrijven en dan komt er geen echtscheiding. De beslissing is 3 of 6 (weet ik even niet meer) maanden houdbaar, is de echtscheiding dan nog niet ingeschreven dan vervalt de beslissing en moet er voor een echtscheiding opnieuw een procedure worden gestart. Bedenk dat elk van de partijen de echtscheidingsbeslissing kan inschrijven, dus als je ervoor kiest om de scheiding die al is uitgesproken toch niet door te zetten, moet je dat wel in overleg doen

Is de echtscheiding wel al uitgesproken èn ingeschreven, dan ben je officieel gescheiden en is er niets meer aan te doen.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Groeten,

Temet

Spijt

Spijt

09-11-2018 om 15:32

Temet

Bedankt voor je antwoord.
Het is een lopend verzoek.
De eerste indruk was dat het heel simpel kon, maar dat was een verkeerde indruk. Zonder de fiscus waren "ex" en ik er wel uitgekomen, wel na de nodige discussie.
Maar wij hebben niet de liquide middelen voor een enorme belastingaanslag.

Aanhouding

Als de procedure loopt en je denkt de fiscale perikelen op afzienbare termijn te kunnen oplossen, dan kan je advocaat misschien ook een aanhouding van de procedure vragen ipv het verzoek in te trekken. Je moet even met de advocaat overleggen.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.