Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Doenja

Doenja

06-08-2016 om 17:15

Teveel ellende en denk aan zelfmoord

Ik zie t niet meer zitten. Ben alles kwijt, mag de kinderen nog maar zelden zien, hoop schulden. Alles wat maar fout kon gaan is fout gegaan. Hoe kom ik uit deze ellende. Ik denk te vaak aan zelfmoord. Iemand ervaring hoe je uit t diepste dal klimt?

Moedeloos/hoopvol

Moedeloos/hoopvol

12-08-2016 om 14:26

Eddeped

Ik kan eddeped t volgen.

Mijn ene zus had jarenlang de gewoonte om miin ouders van onware informatie te voorzien. De andere fam inclusief ouders geloofde haar blindelings.

Totdat ik , na jaren geslikt, te hebben de groep ging informeren hoe de vork aan de steel zat.
Eerst verbijstering, ongeloof.
Nu heeft die zus ruzie met alle fam doordat zij kritischer wordt benaderd.

Dus t helpt vaak wel om mensen over beide kanten van een verhaal te informeren

Belanghebbenden

Ander verhaal moedeloos, dan ben je betrokken bij hetzelfde, namelijk je familie. Maar als je gescheiden bent ben je gescheiden en dus niet meer op hetzelfde betrokken. Het is zeker niet normaal om omstanders via emails te gaan bestoken, zodat zij druk op de ex gaan uitoefenen om te doen wat jij wil. Dat is over de band spelen en niet accepteren dat het over is na een scheiding.

Tsjor

Doenja

Doenja

12-08-2016 om 14:47

toch...

Toch Tsjor, dat is wel wat er gebeurt bij mij. Mijn ex-schoonmoeder en een voormalig bevriend stel bestoken mijn kinderen met het verhaal dat ik alles gelogen zou hebben en vader zo maar in de gevangenis gegooid te hebben. Die voormalige vrienden hebben zelfs Veilig Thuis gebeld om te klagen over hoe slecht ik was. Hierdoor verplicht een soort kindertherapeut op mn dak gehad en daarvan mocht ik me niet verdedigen. T was de waarheid vd kinderen en dat moest ik bij hen laten. Ow ja en of ik ff de rekening a 360 euro wilde betalen....Hoe vind je dat; iemand anders stuurt je naar een ' therapeut' (6 weken cursus gehad) en dan kan IK de rekening betalen.
Ik zou zo graag willen dat er iemand tegen mijn kinderen zegt; je moeder heeft niet gelogen, het is echt gebeurt.

Tops

Tops

12-08-2016 om 14:58

dat snap ik wel

Van Doenja en van Ed.
Het is verschrikkelijk om alles op je dak te krijgen wat je niet gedaan of veroorzaakt hebt, iemand anders zijn/haar puin op te ruimen, slachtoffer zijn (het is geen vies woord) van een ander die liegt en jij krijgt het niet voor elkaar de waarheid te laten zien, dus je draait ook nog eens voor alle gevolgen op.
Dat is een verstikkend en verstrikkend net dat zich om je heen draait.
Zeker als de mensen of instanties die over beslissingen gaan je niet geloven omdat de ander manipulatief genoeg zijn de omgeving zout in de ogen te strooien.
En de kinderen? Och och, die worden ook slachtoffer. Zij hebben hier niet voor gekozen en krijgen onterecht de andere ouder veel te weinig te zien. Ook nog worden zij gehersenspoeld over hoe slecht de andere ouder is, waardoor het opbouwen van een band in de evt. toekomst alleen nog maar moeilijker wordt.

En nee, de vreedzaamste weg is die zonder oorlog, ik denk dat iedereen dat wel snapt. Maar als je onterecht in een oorlog moet vechten als ongetrainde soldaat zonder uitrusting, dan sta je niet sterk.
En die machteloosheid moet voor deze ouders verschrikkelijk zijn. Daar kun je alle (eigen)wijsheid op los laten, maar ik denk dat het niet veel oplost.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

12-08-2016 om 15:38

Andere kant

Ik denk dat het in de meeste gevallen van de andere kant geen boosaardige opzet is. Ook de tegenpartij denkt het meest gelijk te hebben en lijdt onder de situatie. Met als kind van de rekening de kinderen die ertussen zitten. Als nu maar eens een van de partijen de moed heeft om te stoppen met strijden, dan verandert de hele situatie. Maar nee, ze zitten vastgebeten in hun eigen gelijk ('als hij in de gevangenis komt wordt het beter'), terwijl iedereen vanaf de buitenzijde kan zien dat de waarheid ergens in het midden ligt.
Ik heb meerdere vechtscheidingen zien gebeuren, en in alle gevallen was er niet een partij die 100% gelijk had. En altijd lopen hakken op details, en bijv moeilijk doen over een paar duizend euro, maandenlang.

Pennestreek

Pennestreek

12-08-2016 om 15:40

Tops, daar proberen we Doenja nu juist bij te helpen

Om daar boven te gaan staan, hoe moeilijk ook. Om door te gaan met haar leven, haar geluk niet (nog steeds!) afhankelijk te laten zijn van de grillen en nukken en valsigheden van haar ex. Natuurlijk, dat is verschrikkelijk allemaal en het is vreselijk moeilijk om je daar niet door in de put te laten duwen. Maar Doenja is niet machteloos als het erom gaat ervoor zorgen dat ze zelf overeind blijft, ondanks alle ellende. Nee, blijven leven en doorgaan en niet bij de pakken neer gaan zitten lost het probleem niet op, maar ze is dan niet langer slachtoffer van haar ex. Daar gaat het nu om!

Sarah

Sarah

12-08-2016 om 15:57

Maar Doenja

Was jij niet degene die een draadje startte, toen je twijfelde over in gaan wonen bij je nieuwe liefde?
Ik kan me goed voorstellen dat alles erg lastig is.
Toch heb je zelf hierin toch ook keuzes gemaakt?
Door in een andere regio te gaan wonen heb je co-ouderschap wel heel lastig gemaakt.
Waarom dan zo'n moeite, met de gevolgen hiervan?

Doenja

Doenja

12-08-2016 om 16:01

ik wil juist NIET dat hij de gevangenis in gaat

Want dan is t leed helemaal niet meer te overzien. Ik vraag om minimaal 50% van de tijd met de kinderen. Mijn ex in de gevangenis, betekent geen inkomen. Ik ben blij dat mijn ex nu t meeste betaald. Anders had ik in mijn situatie echt n probleem gehad. Want wie betaald dan wat de kinderen nodig hebben?
En Vesper, t gaat om in totaliteit 130.000 + 70.000 + 12.500. Voor, huis onder marktwaarde verkopen, t geld wat ik hem elke maand heb gegeven gedurende de scheiding omdat ik anders per direct op straat stond, en de waarde vd auto die ik 6 jaar geleden zelf heb afgerekend en die hij wil hebben, of op z'n minst dat geld. Ik krijg niets van mijn ex. Geen (kinder)allimentatie. Echt helemaal niks. Hij vraagt mij om allimentatie, maar hij heeft dat verzoek nooit ingediend bij de rechter......
T gaat niet om luxer kunnen leven, maar om minimaal op bijstand niveau een inkomen te hebben. Dat heb ik nu niet door aflossing vd schulden. En Tjsor merkte terrecht op dat ik naar de schuldhulpverlening moet. Ben ik geweest, maar met een eigen bedrijf kun je pas je inkomen aantonen als je je jaarcijfers laat opmaken. Doet mijn boekhouder niet, want ik kan zijn rekening niet betalen. Heb pas net die van 2013 binnen. In het afgelopen half jaar heb ik al zo'n 100.000 euro aan achterstallige betalingen weggewerkt, daarom is het niet zo zinvol Tsjor als ik een baan accepteer met netto 1100,- in de maand. Ik verdien met mn bedrijf veel meer, en kan mijn aflossingen vd schuld ten laste van mijn bedrijfsresultaat doen (gedeelte). Ingewikkels verhaal voor als je alleen maar loondienstverband kent. Een auto heb ik, maar de alleraller zuinigste auto kost per km meer dan een werkgever ooit aan je gaat vergoeden. Ook Greenwheels is duurder dan je km-vergoeding.

Doenja

Maar je denkt toch niet dat je met emails je ex-schoonmoeder en het voorheen bevriende stel zodanig kunt bewerken dat ze anders gaan inzien? Het belangrijkste zijn je kinderen, maar ik hoop niet dat je ertoe overgaat om hen te bestoken met emails.
Je kunt wel alles bewaren in een map en ooit op een dag hopen dat je kinderen ernaar vragen. Zorg dat je tot die tijd je leven zodanig op orde hebben, dat zij echt kunnen geloven dat jij niet die afschuwelijke heks bent die altijd als zodanig is afgeschilderd.
Hoe erg het kwaad ook is, emails met slechte informatie over je ex rondsturen naar de omgeving van je ex is nooit een goede oplossing.

Ik weet ook niet wat je voormalige vrienden bezielt. Heb je het hen ooit gevraagd? Zijn ze gevallen voor de blauwe ogen van je ex? Als je ergens nog enige invloed uit zou willen oefenen zouden dat eventueel de mensen zijn waarmee je het gesprek aan zou kunnen gaan. Je hebt die cursus doorstaan en waarschijnlijk ook een certificaatje of iets daarvan, dus hun doel is bereikt, zou ik denken. Maar wil jij daar energie in stoppen? Zijn zij dat waard? Denk je niet dat de waarheid vanzelf wel boven komt drijven?

Begrijp ik het goed dat je ex al een keer in de gevangenis heeft gezeten op basis van een aangifte van jou? Of gaat het om de mogelijke uitkomst van de rechtszaak die nog komt?

Dat je zelf de cursus moet betalen snap ik niet, ik kan er ook geen informatie over vinden. Maar als je voor zo'n bedrag een bewijs kunt krijgen dat je een goede opvoeder bent, dan is dat mooi meegenomen. Heb je nog kontakten met iemand van Veilig Thuis?

Tsjor

Tops

Tops

12-08-2016 om 16:03

Pennestreek

Ik val ook onder "we" neem ik aan, ik heb daar al eerder op gereageerd en daar sta ik nog steeds achter. Doenja ziet dat niet als de oplossing van haar probleem, maar het is wel de start om dingen stapje voor stapje op te gaan lossen.

Nu wilde ik alleen aangeven dát het ook vreselijk moeilijk is en dat ik begrijp hoe diep je dan kunt zitten en hoe uitzichtloos alles lijkt. Een stukje erkenning kan ook opluchting geven: iemand gelooft me.

Doenja

Doenja

12-08-2016 om 16:11

Tsjor, nee joh ga ik echt niet doen

Tsjor, ik heb al eerder aangegeven dat ik mn ex niet ga bestoken met vervelende emails. Maar af en toe zeg ik tegen mn ex wat de gevolgen zijn van de situatie. Gewoon dat ie weet dat hij misschien denkt dat t halleluja is bij mij, maar dat heel anders zit.
Ik heb nooit mogen vragen wat die voormalig vrienden van me bezielt. Ze bestookten voorheen ook andere vrienden (op notabene mijn verjaardag gingen ze die verhaaltjes rondstrooien, hoorde ik later).Mijn ex was heel zielig. En zal ik eens iets heel eerlijk zeggen? Toen mijn ex vrij kwam (zaak werd geseponeerd) was hij een gebroken man. En dat was heel erg om te zien. Mn ex was een echte macho, en hij zag nu in dat hij alles vergooid had en het nooit meer werd zoals het was. Huilend zat hij in de tuin op z'n knieeen. Ik heb hem een schoffel gegeven en hij heeft de hele tuin gedaan. Hij tuinierde voorheen nooooooit.....
Veilig thuis zou me kunnen helpen met het feit dat mijn ex alles heeft opgebiecht tegen die psycholoog. Zij zouden kunnen getuigen. Maar dat doen ze niet. Ik hoop na de zomer nog een afspraak te hebben met de contacten van veilig thuis.

Ik moet wel zeggen dat ik me een stuk opgeluchter voel. De woede en wanhoop is over. Ik ben lekker aan t werk en kom hier af en toe lezen. Ik heb mijn verhaal de afgelopen 3 jaar wel vaker gedaan, en waar ik voorheen wel eens afgebrand ben, merk ik nu dat er veel nuttige tips komen. Ook al ben ik er niet zo best aan toe, ik voel me niet aangevallen, maar vooral begrepen. En het begrip is wat voor mij nu het beste helpt. Dank jullie wel.

Alimentatie

Op de letter gekeken heeft je ex gelijk: hij kan alimentatie vragen, omdat de kinderen bijna fulltime bij hem zijn. Vaders moeten dan ook wat betalen, al is het maar 25 euro als ze in de bijstand zitten. Overigens is bijstandsniveau nog lager dan de 1100 die je zou verdienen met het baantje. Gelukkig dat je met je eigen bedrijf meer verdient dan dat. En dat je nog een auto hebt.
Ik begrijp dat de rechtszaken over de echtscheiding al geweest zijn en dat de uitspraak is dat jij alle schulden moet betalen en hij niets, dat hij geen partneralimentatie hoeft te betalen en jij geen kinderalimentatie. Zoiets?
Jammer dat je je boekhouder niet kunt betalen.

Tsjor

Niet

Nee, dat gaat veilig thuis nooit doen. Ik ken je hele verhaal niet, dus ik weet niet goed wanneer welke rechtszaak en gevangenisstraf nou waarvoor was. Een strafzaak (hij heeft mij mishandeld) zal nooit een uitspraak over omgang met kinderen opleveren (oh, dan krijg jij de kinderen voor 50%). Het ene is strafrecht, dan krijg je boetes of gevangenisstraf, het andere is civielrecht, dan wordt de beste oplossing gekozen, vaak zelfs zonder dat er sprake is van iemands schuld.
Goed dat je nog een keer een gesprek hebt met Veilig thuis. Val hen dan niet aan op het feit dat ze geen getuigen willen/kunnen zijn, maar vraag eens door hoe je nu om moet gaan met die valse beschuldigingen. Ik dnek dat ze je adviseren om de tijd eroverheen te laten gaan.
en misschien kom je dan ook nog een keer je voormalige vrienden tegen en is het toch verstandig met hen het gesprek een keer aan te gaan.
Je leven is (gelukkig) nog niet voorbij, dus je hebt tijd om te wachten tot er nieuwe ontwikkelingen zijn en nieuwe mogelijkheden.

Tsjor

Pennestreek

Pennestreek

12-08-2016 om 16:19

Fijn om te lezen Doenja

Het is nu gewoon een hele grote berg, je weet niet waar je moet beginnen om de dingen aan te pakken. Maar zoals Tsjor het schrijft, stapje voor (klein) stapje, dat is de manier. Iedere dag weer opnieuw. En op een dag merk je dan dat de put niet meer zo diep is, de wolken niet meer zo donker zijn. Dat je vooruit bent gegaan.
Ik wens je heel veel dagen waarop je voelt dat het beter gaat dan gisteren.

Moedeloos/hoopvol

Moedeloos/hoopvol

12-08-2016 om 17:36

Doelen geeft hoop

Stel ook haalbare reële doelen op als houvast. Dat geeft ook een richting aan. Al heeft jè doel betrekking op het hebben van een moestuin. Focus op iets anders naast het "gevecht" en pijn.

T helpt echt. T geeft hoop.

Mooi om te horen dat er weer ruimte is vrij gekomen in je gedachten en gevoel.

Sterkte.

Doenja

Doenja

12-08-2016 om 17:37

t voelt

T voel gewoon heel oneerlijk. Dat de dader de kinderen krijgt toegewezen. Wat voor beeld geen je dan af aan de kinderen? 'Doe maar precies wat je vader wil, anders ben je de klos' . Dat vind ik erg. De kinderen durven niet tegen vader in te gaan.
Ik kan er gewoon niet mee omgaan.
Vader zit gelukkig niet in de bijstand, hij heeft ook een huis kunnen kopen. Zonder dat de financiele kant vd echtscheiding was afgewikkeld. Dat is vreemd. Je zou toch denken dat hij ergens geld achter houdt..... Niet dat ik t hem niet gun, maar dat hij in staat is om mij dakloos te maken zodat hij iets kan kopen. Dat heb ik de rechter ook kwalijk genomen. Hij kan toch ook nog een poosje huren? Dan hadden we allebei dicht bij de kinderen kunnen wonen.
En t mooiste is dan hij niet voor de kinderen zorgt; dat laat hij z'n moeder doen elke dag. En dat mogen de kinderen niet vertellen. Daar heeft ie dus over gelogen bij de rechter. Hij beweerde dat hij elke avond thuis zou zijn, maar ik weet dat hij bijna elke avond werkt tot half tien.
Het is een hele poos heel goed gegaan, ik kon toen veel beter alle fijne dingen zien. Nu heb ik weer een periode dat al het onrecht op me af komt. T is een soort lawine van ellendige gevoelens. Hoe ik dat moet stoppen weet ik niet. Opeens realiseer ik me dat ik ergens weer om moet lachen.

Ergens

is er inderdaad iets gigantisch misgegaan, je hebt er veel aan gedaan om dat te herstellen, maar de wind staat verkeerd, het tij heeft zich tegen je gekeerd. Dat gaat allemaal wel weer veranderen, maar dat kost tijd. Iemand zei eens: als je geschoren wordt moet je stil zitten. En dat is het ook wel zo'n beetje. Even stil zitten en zorgen dat je je eigen leven op orde krijgt; en daarna weer in beweging komen.
Fijn dat je even ergens om kon lachen.

Tsjor

Doenja

Doenja

12-08-2016 om 19:26

Tsjor

Bedankt voor je visie. Je hebt me enorm geholpen. En de andere tips en adviezen ook!!!

Tsjor

Jij vind het vreemd maar ik zie effect. Het effect is dat ze minder en minder kanmanipuleren. Dat het niet jouw methode is dat kan maar ik denk dat je alles moet proberen om het resultaat te behalen wat jij wil. Ik heb hetbop de nette manier geprobeerd, meegaan met ex, exnegeren noem het maar op en het was simpel gezegd ik gaf eenvinger en m'n hele armworstelen gepakt. Ik mobiliseer niet iedereen, ik geef ex alleen niet meer de gelegenheid om haar schijnwereld in stand te houden, anders gezegd de wereld die zij graag creëert van ik de bad Guy en zij de god Guy. Ik ben nu al door 2 verschillende ex vrienden benaderd die overduidelijk partij voor haar hadden gekozen, en dat kwam niet eens door de mailtjes.
Jij zegt dat ex verleden tijd is wat natuurlijk niet zo is. De persoon wel, de partner wel, het maatje wel maar zijns nog steeds de moeder van,mik kan daar niet om heen. Het is nog steeds diegene die mij hedentendage een poot probeert uit te draaien, die het liefst zou zien dat mijn kinderen mij zouden verstoten en dat is nog steeds in het heden. Ik heb heel vaak gereageerd nav haar aktie, u bepaal ik wanneer ik reageer of aktie onderneem, en dat is het heden en de realiteit, ik zal voorlopig nog op m'n hoede moeten zijn maar ik wil het haar niet meer laten bepalen wat mij betreft en wat betreft omgang met m'n kinderen. Ze heeft nog steeds een grote macht maar da brokkelt af, net als met het huis daar gebeuren nu ontwikkelingen die ik een half jaar niet eens kon bedenken. 29 aug is hierin een belangrijke datum nu en dan eventueel nog 100 dagen en dan is datgene wat zij graag wilde, mij in n kartonnen doos zo'n beetje omgekeerd dat zij die doos kan gaan zoeken. En enkel maar door niet meer met haar kronkels mee te kronkelen.
Men kan mij nog n hoop meer vertellen, maatschappelijk werk, jeugdzorg Rvdk.advocaatje en schikken, ik heb geleerd dat iemand die schopt moet je terug schoppen.

Moedeloos/hoopvol

Zit net jouw stukje te lezen, weet je wat ik nou zo verbijsterend vind, ik kreeg altijd, ook hier altijd te horen: ja ja maar ieder verhaal heeft twee kanten, wij horen alleen maar het verhaal van Eddeped, altijd hoor je dat, altijd en iedereen komt met dat argument, nu laat ik bepaalde mensen die andere kant ook horen is het ook weer niet goed, dat vind ik zo raar. Het lijkt wel of sommigen gewoon geen gelijk willen geven en maar kritiek willen blijven geven omdat.........???

Doenja, ik lees ergens van jou dat je graag zou willen dat je ex zou gaan denken hoe jij dat nu ervaarde. Lees dat boek wat ik eerde noemde en lees dat sommigen geen inlevingsgevoel hebben. Dan kan jij dat wel willen maar hij heeft dat waarschijnlijk gewoon niet. Als klein voorbeeld, er zijn mensen die kunnen zonder te knipperen met hun ogen 2 dagen voor kerst 500!man ontslaan in een bedrijf, doet hun niks,liggen ze geen minuut van wakker. Jij zou misschien al moeite hebben met 1 persoon te moeten ontslaan.

Ik zie je ergens een bedrag van dat huis noemen, ik heb de gedachte gehad om dat huis in de fik te steken zodat het dan in ieder geval weg was. Nu heb ik uitzicht op 11.500 overwaarde, 7000 als de koop toch niet doorgaat en gaat de koop niet door moet Iig ex woning overnemen, elke dag te laat is 200 extra. Nu ziet het er uit dat de koop (haar kopers) toch niet door gaat en zij krijgt geen hypotheek meer want ze heeft er al een op haar nieuwe huis. De grande dame heeft haar eigen graf gegraven. Zij is zielig en haar financiële problemen komen door mij, iedereen mag dat geloven en denken, op het moment dat m'n kinderen dit ook gaan verkondigen gaat iedereen mijn verhaal horen gewild of ongewild. En m'n ex weet dat nu, het is haar eigen keus als zij die zielige verhalen gaat ophangen ze weet ook wat de gevolgen daarvan kunnen zijn, duidelijkheid voor iedereen.

Moedeloos/hoopvol

Moedeloos/hoopvol

12-08-2016 om 21:31

Eddeped

Tja EddepeD. Er Zullen Meer Redenen TEn GROET slag Liggen DAT Men eenzijdig kijkt, reageert, denkt, voelt, enz...

Als je zElf midden in iets zit is t lastig om objectief te kijken naar de situatie van de ander. Of dat je getriggerd wordt door dingen die genoemd worden in je posting.

T blijft een medium waar je niet achter de persoon kunt kijken.
Soms is dat pijnlijk en lastig want je zit niet op nog meer kritiek te wachten . Tegelijk ontvang je een insteek van een vreemde die ook iets waardevol kan inbrengen.

En wat ook opvalt. Zodra je eigen verantwoordelijkheid neemt, dit is van mij en dat van jou dan vindt men je ineens egoïstisch. Menselijk eigenschap.

Gelukkig is niet iedereen onnadenkend bezig. Ik pak wat mij ten goede komt en als iets mij stoort geef ik dat ook terug.

Maar door onrechtvaardigheid gaan mijn haren overeind staan en dan komt er altijd een reactie.

Blijf bij je zelf eddeped.

Bij jezelf blijven

Ik denk dat dat proces gaande is dat ik weer tot mijzelf kom. Ik heb altijd in dienst gestaan van, alles was ten behoeve van, beslissingen werden genomen.
En dat is veranderd.
Er is n soort van overgangsperiode geweest. Een periode waarin ik dacht dat het wel met overleg zou kunnen, niet dus en eigenlijk hebben wij nooit overlegd, ik wist wel wat ik moest zeggen om haar tevreden te stellen en dan leek het op overleg. Maar dat is het dus niet. En daar gaat dus heel veel tijd overheen.
Wat Doenja betreft, wat ik begrijp is dat ze bang is voor haar ex, laat nooit je zwakte zien, hij hakt je er zo mee onderuit, zonder de knipperen. Je bent het slachtoffer, iedereen mag dat ook weten en zien maar hij niet, hij pakt je o je zwakke punten. Al verzin je het maar maar succes is iets wat hij niet wil zien bij je omdat hij daar niks mee kan, hij verliest dan z'n grip.

Even ano nu

Even ano nu

12-08-2016 om 23:53

Doenja

ik voel me niet aangevallen, maar vooral begrepen. En het begrip is wat voor mij nu het beste helpt. ==

Fijn om te horen, dat je de reacties hier op het forum als steun ervaart.

Weet je wat trouwens helemaal mooi is?
Als je kunt bereiken dat JIJ begrip kunt tonen voor jezelf, voor jou verdriet, frustratie, moeilijkheden, wanhoop.

Het allermooiste is als jij tegen jezelf kunt zeggen "Ja, Doenja, je hebt het zwaar nu. En dat is niet gek in deze omstandigheden. Zelfs heel erg begrijpelijk. Maar weet je Doenja, er zijn meer mensen op de wereld die dit soort ellende of andersoortige ellende meemaken, die pech hebben meer mensen. Je bent niet de enige. Maar Doenja, dit gaat echt voorbij. Dus hou vol, er komen betere tijden."

Dus wees lief voor jezelf. Toon begrip voor jezelf. Dat voelt heel weldadig.

En het is heel fijn als je jezelf kunt steunen, want dan ben je niet meer van anderen (ons of zo) afhankelijk, maar kan je het zelf doen. Hoe graag hier ook mensen jou willen helpen en steunen, het is nog mooier als je het zelf kunt doen.

Misschien moet je het boek Zelfcompassie van Kristin Neff lezen. Werd hier op OO aangeraden. Dat kan je helpen om uiteindelijk jezelf te helpen.

Heel veel sterkte meid. En zolang je het nog niet helemaal alleen kunt, post hier maar als je het even te zwaar hebt. Daar zijn OO-forummers voor .

Moedeloos/hoopvol

Moedeloos/hoopvol

13-08-2016 om 00:00

Anarchistische

Zijn t anarchistische types?

Ik heb ooit een keer een borderliner meegemaakt
Na een jaar voelde ik mij "verknipt" en heb de relatie gestopt.

Dat soort mensen kunnen heel goed manipuleren. De ander de baas willen zijn, willen overheersen, de ander willen laten kruipen, vooral de ander klein maken...en gevoelige types zijn naar enorm kwetsbaar voor.

Het duurt heel lang voordat je door hebt dat je met een "idioot/ote" te maken hebt.
En je kunt van ze los komen door echt goed voor jezelf op te komen, je grenzen te bewaken

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.