Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Itsme78

Itsme78

30-03-2019 om 23:46

Tijd voor jezelf,uitgaan e.d.

Waar ik vaak tegenaan loop is dat ik weinig tijd heb voor quality time met mijzelf.

Ik heb 2 kinderen die ik best vaak zie,omdat ik continuedienst loop.

De dagen dat ik vrij ben zijn ze altijd bij mij wat dus inhoud dat ik nooit eens lekker kan gaan stappen oid met mijn vriendin of vrienden.

Mijn ex heeft die luxe wel..en niet dat ik daar mijzelf dood op staar....dan toch wil ik dat ook graag.

Vaak krijg ik belletjes met de vraag of ik mee ga wat drinken of dat ik eens mee moet gaan.

Ik moet dan altijd nee zeggen.

Ik vind t erg fijn als míjn kinderen bij mij zijn.

Vaak doen wij ook altijd iets leuks.

Wat zo jammer is is als ik vraag aan mijn ex of ze bv een zaterdag als ik vrij ben ben haar kunnen zijn.

Ik krijg dan naar mijn hoofd...dat is mijn vrije weekend,ik heb dan al iets.
Dan gaat ze iets doen met haar vriend..prima geen probleem.

Maar als ze mij vraagt of de kids bij haar kunnen zijn ivm een verjaardag in de familie of van haar zelf dan breng ik ze naar hun moeder.

De relatie tussen mijn ex en ik is best redelijk
Goed overleg ivm kids qua school en dergelijke.

Maar klinkt t raar als ik ook eens lekker wil gaan stappen met mijn vriendin en ik vaak nee krijg?

Ik kan t ook niet altijd aan mijn ouders blijven vragen.

Mijn vriendin snapt t ,maar vind t erg jammer als ik weer niet kan.

Weekendje weg kunnen wij ook nooit.

😐

@Emma

@Emma

31-03-2019 om 04:44

Oppas

Waarom neem je geen oppas? Je hoeft je ex en je ouders dsn niet te belasten.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-03-2019 om 11:24

Idd oppas

Ondanks je redelijke toon, vermoed ik dat er toch een flinke portie irritatie opgebouwd is in je hoofd. En dat snap ik best. Wil je de sfeer met je ex goed houden, dan zou ik zelf een oplossing zoeken. Met een oppas krijg je meer vrijheid. Als je het idee van een 'vreemde in huis' niet prettig vindt, zou je via via kunnen vragen of iemand een betrouwbare oppas kent. Of in je eigen straat. Wij hadden een meisje in de straat die bijvoorbeeld op de hond paste en mijn dochter heeft zelf ook op kinderen in de eigen straat gepast. Ik vind dat een oppas 14+ moet zijn, als je het later wilt maken, tot een uur of 12, is 16+ verstandig, als je het echt laat wilt maken, moet de oppas 18+ zijn. Vind ik . Ik heb vroeger weleens met een vriendin bij een gezin opgepast, waarvan de ouders het ook laat gingen maken en toen hebben we daar geslapen. Ik ben daar door mijn vriendin bij gevraagd, zodat ze er niet alleen was. Toen ik zelf 20 was heb ik ook zo opgepast, toen alleen. Dat kan ook natuurlijk, maar dan moet je wel écht vertrouwen hebben dat dat goed gaat.

Watervrouw

Watervrouw

31-03-2019 om 13:52

Toch minder uit gaan

Bedenk dat als je niet gescheiden zou zijn de kinderen er elk weekend zouden zijn en dat als je met je partner uit zou willen gaan je ook wat zou moeten regelen.
Ik begrijp dat je het ene weekend werkt en het andere weekend de kinderen hebt? Als je ex een weekend extra neemt, dan betekent dat dat je de kinderen 3 weekenden niet ziet en dat lijkt me ook niet fijn.
Als ik jou was zou ik accepteren dat je in een andere levensfase zit waarbij je veel minder uit gaat. Voor een weekend weg zou ik vakantiedagen opnemen. Verder zou ik meer investeren in gezelligheid thuis met vriendin en kinderen. Uitgaan af en toe en dan oppas of ouders of schoonouders vragen. Ex zou ik vragen bij heel bijzondere gelegenheden en dan ruilen.

Sja

Sja

31-03-2019 om 19:28

Weetje

Ik kan ook nooit zomaar de deur uit lopen en iets voor mezelf gaan doen. Ik heb nl niet alleen een stiefkind dat hier 60% van de tijd woont maar ook eigen nazaten en die wonen fulltime bij mij. De moeder van mijn stief kan dat wel en het grappige is dat ze vaak tegen mijn stiefkind zegt dat ze geen tijd voor zichzelf heeft. Terwijl meer dan de helft van de tijd ze alleen woont, ook in de weekenden. Wat ik daaruit opmaak is dat het toch ook een beetje mindset is, in je hoofd zit.
Ik heb ook ruimte voor mezelf nodig hoor, ik geniet enorm van alleen thuis zijn bijvoorbeeld. Maar ook uitgaan of een feestje doe ik graag. Maar daar moet ik gewoon wat creatiever in zijn, oppas, logeerpartijen, kamp, thuiswerken als kinderen op school zitten, etc
Helaas zijn er geen opa’s en oma’s om op te passen hier, dat lijkt me heel luxe...

Alleenstaande ouder

Zeker als alleenstaande ouder kan het best ingewikkeld zijn. Je kunt elkaar nooit eens vervangen of vrijhouden. Alles komt op jezelf neer.
Maar, het is een fase. Je kunt er ook het beste van maken. Veel samen doen met de kinderen en inderdaad echte alleentijd zorgvuldig plannen.
Je hebt ook een beetje het manco dat je als vader weinig 'lotgenoten' hebt die het met je willen of kunnen delen. Ik denk dat vrouwen daar vaker wat socialer in zijn.
Maar wie weet? Misschien heb je wel een andere ouder in je omgeving die weleens wederzijds een dienst wil verlenen als kinderen opvangen voor een avond of een nacht?
Soms is er meer mogelijk dan je denkt.

Itsme78

Itsme78

03-04-2019 om 16:38

Een fase?

Ik hoop t maar dan.

En ja...t is ook een mindset hoor.

Maar zit echt al zo lang thuis in mijn vrije weekenden🤔

Wilgenkatje

Wilgenkatje

03-04-2019 om 16:53

Oppas vragen

Dat doen niet-alleenstaande ouders ook als ze uit willen.
Als samenwonende ouders moet je het ook plannen als een van de twee met vrienden uit wil. Dat doe je dan ook niet.zo heel vaak, want vrije tijd is schaars. En als samenwonenden wil je ook weleens wat samen zonder kinderen doen.

Echt stappen tot diep in de nacht - tja, die tijd is voorbij volgens mij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.