Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Houtplank

Houtplank

19-11-2019 om 21:16

Tips voor de komende weken/maanden

Dag allemaal
Ja en nu ben ik dus weer alleenstaande. Wat ik prima vindt, maar ben het eigenlijk niet zo gewend. Na mijn scheiding 7 jaar geleden had ik snel een lat relatie, en enkele maanden na het uitgaan van de lat relatie leerde ik mijn huidige vriend kennen. Nu gaan we uit elkaar, en ondanks het grote verdriet merk ik ook opluchting.
Alleen... hoe ga ik het aanpakkrn de komende maanden om niet, tijdens de donkere dagen en de feestdagen, compleet in te storten.

Houtpkank

Houtpkank

19-11-2019 om 21:20

Oeps te snel verzonden

Ik vraag me af hie de komende weken maanden aan te pakken. De dagen zijn goed gevuld met werk en studie. De avonden dat zoon hier is zijn huiselijk, ook al is hij boven op zijn kamer is de reuring gezllig. Ik ben eerder bang voor de avonden en weekenden dat ik alleen zal zijn. Hond moet elke dag een 1 wandelen dus mijn neus naar buiten zal lukken, maar dan? Leesclub, sportschool, vrijwilligerswerk? Ik vind alleen zijn eigenlijk heerlijk maar ik heb de neiging om me dan op te sluiten in eigen wereldje en daar ben ik toch een beetje jong voor. Wir heeft tips...
Houtplank

Ik ook

Ik ook

19-11-2019 om 21:27

Balans

Tussen afspreken met vriendinnen en familie, een leuke hobby (een avond per week ofzo) en heerlijk alleen genieten in je huis is toch prima. Er zijn genoeg mensen die zichzelf niet kunnen vermaken en zo te lezen kan jij dat prima. Bijkomen van je relatie kost ook tijd.

Tensy

Tensy

19-11-2019 om 21:29

Blije dingen

Wat bij mij erg hielp is dingen bedenken die ik voorheen deed en waar ik blij van werd. Kostuumdrama’s kijken, in bad of lang onder de douche en dan in je badjas lekker op de bank daarna, wierrook branden, kaarsen branden, luisterboek, gaan dansen, familie en vrienden bezoeken, handwerken (breien of kleding naaien, patchwork), schilderen of tekenen, liefdadigheid (bijv. een buddyproject), koken en dan ook n portie afgeven, etc etc. Kortom doe iets waar je zelf blij van wordt! Het is jouw moment, waarop je even moet doen wat goed voor jou is.

Tops

Tops

20-11-2019 om 01:26

Eigenlijk weinig bijzonders

Ik was moe van het huwelijk en scheidingsjaar en had weinig trek om het vol te plannen.
Ik wilde de afleiding of het ontvluchten niet, omdat ik wist dat het me dan in zou halen t.z.t.
Natuurlijk is alles wat ontspant goed, maar probeer ook de rust in jezelf te vinden en gewend te raken aan vrede met het alleen zijn door het niet uit de weg te gaan. Huilen mag, alle emoties mogen en zijn goed, maar vrijwillig plat op je bxk gaan niet en dat is ook niet nodig. 👍

Miekemieke

Miekemieke

20-11-2019 om 09:39

volgens mij heb je zelf al het antwoord gegeven

Een zin uit #2
'Ik vind alleen zijn eigenlijk heerlijk maar ik heb de neiging om me dan op te sluiten in eigen wereldje en daar ben ik toch een beetje jong voor. '

Als je 18 bent, en dat denk ik eigenlijk niet, dan ben je daar inderdaad te jong voor. Het is prima om jezelf op te sluiten in je eigen wereldje zolang je dat nodig hebt, desnoods jaren, niets verkeerd mee. Het kan een mooie periode van rust en reflectie zijn waarin creativiteit kan groeien.

Marga

Marga

20-11-2019 om 10:44

vooral

zorgen dat je het goed met jezelf kunt vinden en het juist heerlijk vindt om alleen te zijn. Heeft niets met leeftijd te maken. Wel met minder ontvankelijk zijn voor relaties die jaren voortslepen terwijl je het maar half ziet zitten. Tensy geeft mooie tips daarvoor

mijk

mijk

20-11-2019 om 11:18

Deze tijd leent zich daar ook voor.

Veel mensen trekken zich van nature deze maanden een beetje terug. Als straks de dagen langer worden kruip jij je huisje wel weer uit. Het lijkt me eigenlijk wel goed om te ervaren dat je het prima met jezelf kan vinden.

In december

Is in een bejaardencetrum zoveel te doen; begeleiding kerstconcert, gangen en zaal versieren met decoratie, trapjes naar tuincentra etc. Werknemers en/of vrijwilligers die wegens familieactiviteiten verhinderd zijn.

In ieder geval een dankbare afleiding-tip voor de komende weken.

film

Je hebt in jouw woonplaats een leuk filmhuis. Ga gewoon geregeld naar de film. Dan zie je andere mensen, maar je hoeft er verder niet mee te praten. En ik geef je gelijk een tip voor een film die er nu draait "Mi vida" (omscrhrijving: "Loes Luca schittert in een film over het realiseren van je dromen, ongeacht je leeftijd")
In periodes in mijn leven dat ik daar tijd voor had (nu weer met een ontspannen LAT relatie en kinderen die niet meer veel aandacht vergen) ga ik ongeveer elke week naar de film, soort date met mijzelf

Mijntje

Mijntje

05-12-2019 om 08:30

filmtip

Ga naar Parasite! Dat is nou echt zo'n film die je goed (ook) in je eentje kan zien, je gedachten hebben geen tijd om af te dwalen.
Vraag vrienden/familie/collega's te eten bij jou thuis. Ga op bezoek bij oude tantes die je anders veel te weinig ziet. Ga met een neefje/nichtje/buurkind als je die hebt naar de Efteling oid.
Maar ga ook in je eentje op de bank zitten, met mooie muziek en huil even. Dat lucht op.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

05-12-2019 om 09:47

lees Saar

de column van Els Rozenbroek (ooit de 'baas' van maandblad Kinderen). Ze is weliswaar ouder dan jij, Houtplankje, maar zit in hetzelfde schuitje.

Goede tips

Het filmhuis in mijn woonplaats is inderdaad een goede, daar ga ik al een keertje per maand ongeveer, met een vriendin en collega die ook gescheiden is.
Parasite heb ik trouwens daar gezien met haar, is inderdaad hilarisch.
Saar ken ik niet, ga ik uitzoeken.
En ik heb mijn naaimachine weer geïnstalleerd in de logeerkamer, ga weer beginnen aan dingen maken. Vond ik altijd leuk maar door tijdgebrek al jaren niet gedaan. Ik ga beginnen door nieuwe gordijnen voor mijn slaapkamer. Waren al jaren blauw en saai, ik heb nog op zolder geweldige donkerrode gordijnen met pioenrozen, nog uit Estland, nooit meer gebruikt.

Sini

Marijn

Marijn

05-12-2019 om 15:23

of ...

gewoon de pijn er laten zijn, verwelkomen, voelen en doorademen. Dan krijgt hij het snelst een plek en kan het integreren in je leven zodat je je weer met jezelf verder kan

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.