Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Uit elkaar, partner werkt heel erg veel, verhuizen?


Anniejo

Anniejo

24-10-2022 om 12:39 Topicstarter

Verhuizen, 3 dagen werken, die 3 dagen crèche. 

Maar die 3 dagen werken en 3 dagen crèche kunnen toch ook in je huidige woonplaats?

Anniejo schreef op 24-10-2022 om 10:56:

Lastig. De belofte minder te werken staat al eeuwen en komt steeds terug. Ze ziet ze vaak alleen sochtends heel kort. Savonds slapen ze al tenslotte. Als ze nu ineens minder zou gaan werken zou ik me toch wel genaaid voelen, aangezien ze al jaren beloofd te verbeteren. Ze heeft wel gezag, dus we zijn samen verantwoordelijk. Ik hou niet meer van haar, dus samen blijven voor de kinderen voelt ook niet ok.

Als ze gezag heeft, is het belangrijk op zijn minst te proberen overeenstemming te bereiken over wie welke verantwoordelijkheden gaat nemen. Het is ook in jouw belang een deel van de tijd/verantwoordelijkheid met de andere ouder te kunnen delen. En dat genaaid voelen? Tot nu toe kostte het breken van haar belofte haar niks. Nu staat er wel iets op het spel. Het zou kunnen dat ze dan iets anders kiest. 

Ik zou daarom wel sterk insteken: we lossen dit samen op of ik los het op. Maar dat laatste betekent iets voor de oplossing. Als je geen deel bent van de oplossing, ben je immers deel van het probleem. Ze kan het niet helemaal hebben zoals zij wil en dan maar verwachten dat jij het allemaal rechtbreit. 

Ik zou wel vooraf een advocaat raadplegen. Ik denk dat je een dossier moet op opbouwen. Jij moet er je best voor doen om er wel samen uit te komen. Doe je dat niet dan krijg je bij een rechter waarschijnlijk een dikke vette nee door je verhuisplannen. 

Overigens: wat Temet zegt. Je hoeft niet weg alleen uit een vaag gevoel van onbehagen. Je kunt ook helder zijn over de aard van deze relatie en toch samen blijven wonen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.