Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

anoniem

anoniem

30-06-2011 om 09:51

Vader is gestopt met alimentatie

zoals titel al zegt is vader gestopt met betalen van alimentatie. ik had het al wel verwacht, omdat hij sinds kort zijn kinderen niet meer ziet. reden kan ik niet vermelden ivm herkenning, maar kan aangeven dat die redenen gegrond zijn.

stom misschien, maar het raakt mij enorm dat hij is gestopt met betalen van alimentatie. niet eens financieel, maar gewoon de gedachte dat hij niet wil betalen voor levensonderhoud e.d. van zijn eigen kinderen! wij zullen nu soberder moeten gaan leven, zoals ik al had aangegeven heb ik daar rekening mee gehouden. maar toch..............
sorry moest het even kwijt.
hoor ik toch bij die 70% van de vrouwen wiens expartner geen alimentatie betaald.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

30-06-2011 om 10:43

Lbio

heb je die al aan het werk gezet?

Ik snap dit soort vaders niet, aan de andere kant is het hun enige mogelijkheid om nog lastig te kunnen zijn.

anoniem

anoniem

30-06-2011 om 13:36

Amk

lbio heb ik nu in werk gezet. tja, ik snap het ook niet. het zijn toch ook echt zijn kinderen! hij is zelf (helaas) debet aan dat hij de kinderen niet ziet, maar om dan maar niet meer te betalen.

en zo kan hij lastig zijn, maar ja. dat zal hij de rest van zijn leven wel blijven. verdriet, boosheid dat is wel wat ik voel. en onbegrip.

Zolang hij verder niets onderneemt.....

....zou je ook kunnen overwegen het even zo te laten.

Het is niet niks dat hij zijn kinderen niet meer mag zien van je en misschien is het als je je verplaatst wel heel reeel dat hij niet meer betaalt. Hij zal niet begrijpen waarom hij ze niet meer mag zien en zoiets hebben van: dan doe je het maar zelf ook.

Als dat het geval is, dan kom je heeeeeeeel goed weg. Want hij kan echt vanalles ondernemen om jou het leven zuur te maken. Omdat jij de omgang weigert heeft hij het recht daarbij aan zijn kant. Dus als dit het enige is dan zou ik het hier fijn bij laten en met wat minder doen.......Als je kunt uitkomen op geen alimentatie maar ook geen verder gedonder, grijp het aan.

Emine
(die heel goed weet waar ze over praat)

anoniem

anoniem

30-06-2011 om 18:17

Rechtzetten emine

even ter correctie: hij mag van mij de kinderen zien. de kinderen willen hem niet zien. alcohol en geweld zijn enkele indicaties die ik kan geven. en neem van mij aan dat die erg pittig zijn!
hij kan de kinderen ook zien, maar neemt daar zelf helemaal geen initiatieven in. op geen enkel gebied. dus niet telefonisch, email, kijken/langsgaan bij sport, enz enz enz.
ik houd dus helemaal niets tegen. dat doet hij zelf.

anoniem

anoniem

30-06-2011 om 18:20

Ik heb

nog even mijn stukje nagelezen (1e), omdat emine aangaf dat ik omgang tegen zou houden. echter is dat dus een aanname die snel wordt gemaakt. wat mij ook wel raakt.

daarbij heeft vader stuk of 4/5 keer in verleden ook al aangegeven dat hij omgang zelf wilde stopzetten.
hij heeft een liefje met kinderen. en al die rompslomp met zijn kinderen erbij...............
dus kortom hij houdt het tegen.

Desalniettemin......

Jammer dat een enkele zinssnede in mijn reactie jou zo raakt. Ik heb mij niet uitgelaten over de terechtheid van het wel of niet zien van een kind, ik zeg alleen dat het niet meer betalen idd een reactie kan zijn op het niet meer zien van een kind. Als jij zegt dat de gronden terecht zijn dan neem ik dat aan. Maar zal ik eens wat zeggen? Als alcohol en geweld de grond zijn, dan zou ik alleen maar heel blij zijn als vader er zelf geen zin meer in had. Want het kan echt heel anders. Er zijn ook geweldplegende vaders die vervolgens contact blijven eisen en alle mogelijke middelen daartoe op de moeder loslaten. Ondergetekende weet het als geen ander. However, als het niet meer willen betalen van alimentatie 'alles is', dan zou ik het zo laten puur om te voorkomen dat je in een gigantische strijd belandt. Ik had indertijd getekend voor geen lusten maar ook geen lasten van de man. En het emotionele aspect, ach, het feit dat er alcohol en geweld is, vind ik veel erger dan niet willen betalen. Ik denk dat als je het loslaat, het makkelijker wordt voor jezelf en je kinderen.

anoniem

anoniem

30-06-2011 om 20:01

Afgenomen

ik vind dat er al veel van de kinderen is afgenomen. en dan nu ook al geld, zodat er minder is voor het "normale" leven wat ze zijn gewend. en ik nu dus de sport niet meer kan betalen bijvoorbeeld. ik nog meer moet gaan werken dan 4 dagen en er dus minder kan zijn voor de kinderen.

ik vind het onrechtvaardig en vind dat de kinderen hier recht op hebben en laat het er niet bij zitten.
als uiteindelijk niet kan wel, maar nu niet direct.

Ter verdediging van emine

Ik kan me Emines reactie wel weer voorstellen, uit eerdere postings van haar heb ik de indruk gekregen dat zij alles op haren en snaren heeft gezet om de omgang maar te kunnen stopzetten (gek genoeg, Emine, weet ik nou niet eens of het je uiteindelijk gelukt is), wat een hoop ellende heeft gekost, en zij had waarschijnlijk maar wat graag rust in de tent gehad in ruil voor het prijsgeven van de alimentatie.

Ik kan me voorstellen dat je onder omstandigheden die afweging maakt.

Maar ja, andere omstandigheden, andere afweging.

Groeten,

Temet

Idd rust boven alles

Idd Temet, wat mij betreft gaat rust boven alles en ik zou het met zo'n man dus rustig laten waar het rustig is. Je weet dat als je lbio inschakelt, er iets terug kan komen. En bovendien: nu niet inschakelen wil niet zeggen dat het later niet alsnog kan als je gezin toch niet met rust gelaten wordt.

Betreft de omgang: het is nu geregeld zoals het naar mijn mening in het belang van de kinderen is. Meer kan ik er niet over zeggen.

En zelfs al is er geen geweld

Hier ook een niet-betalende ex. Bij ons waren er wel drank en schulden in het spel, geen geweld. Elke maand maar weer afwachten of er iets binnenkwam aan KA, gek werd ik ervan. Meestal kwam er dus niks. Toen ex een tijdje een baan had, heb ik een deurwaarder langsgestuurd en loonbeslag gelegd. Hij heeft meteen zijn baan opgezegd, want 'hij ging niet een beetje zitten werken voor de KA.' Hij werd alsnog agressief na die deurwaarder. Inmiddels heeft hij weer een andere baan, maar er zijn nu zoveel schuldeisers dat het geen zin meer heeft om beslag te leggen.
Lang verhaal kort: als iemand echt niet wil betalen, vindt hij wel een manier om er onderuit te komen. Natuurlijk is het oneerlijk, natuurlijk baal ik ook regelmatig als de rekeningen hier binnenstromen, ik ben het met iedereen eens dat KA geen luxe is maar gewoon een bijdrage in de kosten van de kinderen, maar allemachtig, wat kost het een energie die uiteindelijk niks oplevert. Ik stop die energie liever in mijn kind of in het genereren van meer inkomen.
Wat de omgang betreft heb ik het helemaal losgelaten (dochter is nu 13), dochter en vader zoeken het samen maar uit of en hoe vaak ze elkaar willen zien. Maar in tegenstelling tot Emine weet ik wel dat dochter daar veilig is, anders had ik er wel anders over gedacht.

anoniem

anoniem

01-07-2011 om 08:00

Ook al

is er sprake van geweld en drank ga ik allereerst wel voor de ka.
hij en vooral ook zijn partner (speelt grote rol)zullen mij nooit maar dan ook nooit met rust laten.
er zit iets in hun aard (narcisme) waardoor dat sowieso niet lukt.
dus om rust te creeeren, nee dat gebeurd toch niet.
ik ben een feeks en zal dat voor ze blijven.
omgang is er niet en als ik juridisch strijd nu wederom zal aangaan zal deze ook stopgezet worden.
vorige keer is omgang al zeer beperkt. ik heb daarin al allerlei instanties om mij heen.

en ook al vindt hij manieren om onder ka uit te komen, wat ik eigenlijk ook wel verwacht. dan heb ik het tenminste wel geprobeerd.

zulke vaders zal ik nooit maar dan ook nooit begrijpen. wij hebben samen onze kinderen op de wereld gezet.
ik weet dat hij het betalen van ka niet ziet als betalen voor de kinderen maar betalen aan mij.
ik kan daardoor "luxe" leven in zijn ogen. en dat gunt hij mij niet. terwijl hij dus niet beseft dat hij bijdraagt in levensonderhoud van zijn eigen kinderen.
dat steekt mij toch wel.
het gaat niet om mij, maar om onze kinderen.ik weet dat ik dit moet loslaten, maar om zomaar de ka te laten zitten zonder iets te proberen. nee dat doe ik niet.

Succes!

Succes met je strijd om de ka toch nog te krijgen!

anoniem

anoniem

01-07-2011 om 16:06

Strijd

eerlijk gezegd zie ik het niet als een strijd.
ik poog te doen waarvan ik vind dat de kinderen recht op hebben. ik geef het uit handen aan lbio. papieren zijn reeds onderweg.

reactie krijg ik wel, maar zie het wel. politie alles is al op de hoogte.

+ Brunette +

+ Brunette +

01-07-2011 om 17:12

Samen kinderen op de wereld zetten.

Toen ik besloot zwanger proberen te raken heb ik er heel bewust bij stil gestaan dat je er altijd alleen voor kunt komen te staan. En dan ook echt alleen, zonder alimentatie, hulp bij de opvoeding, enz. enz. Door dood, scheiding of een onverschillige vader. Als je je dat voor ogen houdt, is het veel gemakkelijker te verkroppen dat de biologische vader zijn kont tegen de krib gooit. Zelf zit ik ook in de positie van lusten noch lasten. Jammer van het geld maar de rust is heerlijk.

anoniem

anoniem

01-07-2011 om 17:59

Samen

ik besef dat de kans groot was dat vader niet meer wilde betalen. wat ik eerder al schreef hij ziet het niet als geld voor levensonderhoud voor de kinderen, maar als geld voor mij!

en mbt rust, die zal ik nooit krijgen met hem en zijn partner. zij zullen mij nooit met rust laten of ze nou betalen of niet.
ik ga niet zomaar akkoord met niet meer betalen van alimentatie.

anoniem

anoniem

15-07-2011 om 22:01

Wil nu wel omgang

vader wil nu wel omgang. kinderen willen niet. zucht....
waarom geen tijdje rust!

Openbaar terrein

Wellicht kun je regelen dat hij omgang heeft met de kinderen op openbaar terrein, bijvoorbeeld dierentuin, speeltuin etc. Over de kosten kun je even nadenken wie wat gaat betalen. Veiligheid van kinderen lijkt me veel geld waard. Er zijn soms goede alternatieve mogelijkheden, bijvoorbeeld: jaarabonnement op iets in de buurt, lid worden van een vereniging (waddenvereniging) die regelmatig activiteiten organiseert etc., je zult dan toch in je eigen buurt moeten rondkijken wat mogelijk en haalbaar is en leuk is voor de kinderen. Ik weet niet of de zogenaamde girafpas van de avro nog bestaat, dan kon je regelmatig gratis naar allerlei dierentuinen. Bestond ook voor cultuur.

Tsjor

anoniem

anoniem

16-07-2011 om 19:09

Tsjor

de kinderen willen geen omgang met hem. Echt helemaal niet. Ik heb ze in verleden wel "gedwongen" ,maar wegens alcohol en geweld doe ik dat niet meer. De kinderen willen zelfs niet op de door jou aangeschreven manier en zelfs niet via omgangshuis. zij willen vader gewoon niet meer zien voorlopig.

Hij heeft maandenlang niets laten horen. en nu ineens komt hij weer.
ik kan niet teveel neerschrijven ivm evt herkenning, maar zijn offensief tegen mij is wederom begonnen.
Zucht!

Anoniem

Hoe oud zijn je kinderen?

Groeten,

Temet

anoniem

anoniem

17-07-2011 om 09:37

Temet

ze zijn 10 en 11

Anoniem

Ik heb niet het hele draadje teruggelezen, maar als ik het goed heb geldt er op dit moment geen omgangsregeling. Dan moet je ex dus actie ondernemen als hij zo'n regeling wil, jij kan daartegen verweer voeren. Je kinderen zijn nu nog te jong om de rechter te verplichten ze te horen, maar je kan er wel om vragen. Ook kunnen je kinderen, als er een zaak loopt, een brief aan de rechter sturen en ik maak me sterk dat dat dan toch wel enige invloed zal hebben. Al kan het probleem wel zijn dat bij wat jongere kinderen geroepen wordt dat moeder ze het allemaal heeft ingefluisterd.

Als je ex omgang wil en je vindt het onverantwoord dan kan je eigenlijk weinig anders doen dan hem duidelijk maken dat je niet zult meewerken, en dan afwachten wat hij doet.

Als ik het nou fout heb en er loopt officieel wel een omgangsregeling maar die wordt niet nageleefd, dan is het denk ik raadzaam om een advocaat te zoeken en een verzoek tot wijziging (afschaffing) van die regeling in te dienen. Daarmee laat je dan zien dat je alles netjes volgens de regels wilt doen en niet zomaar eigen rechtertje speelt. Maar als er geen omgangsregeling geldt dan ligt het initiatief bij hem. Voor wat betreft procedures bedoel ik dan, maar dat is waar je uiteindelijk toch in belandt als je er in onderling overleg niet uitkomt.

Groeten,

Temet

anoniem

anoniem

18-07-2011 om 10:32

Temet

er is wel een officiele omgangsregeling, namelijk 100 uur per jaar. deze is eerder al teruggebracht wegens zorgen omtrent vaders gedrag.
er zijn destijds afspraken gemaakt bij rvk waar hij zich geheel niet aan houdt.
vader wiebelt heen en weer. wel/niet omgang willen. nu tijdje niets laten horen en ineens wel weer omgang willen. hij heeft trouwens nog niets ontvangen qua brieven wegens achterstallige alimentatie (lees niet meer betalen alimentatie).
ik wil absoluut niet eigen rechter spelen, maar weet ook niet meer wat ik wel moet doen. een rechtszaak kost megaveel energie, voor mij maar zeker ook voor de kinderen. energie heb ik weinig wegens omstandigheden (hormonen). dank in ieder geval voor de reacties tot nu toe.

Bal bij hem leggen

Anoniem,

Je moet de bal helemaal bij hem leggen. Hij roept nu dat hij omgang wil, maar komt hij ook concreet met een invulling? Zo lang hij dat niet doet, lekker laten bleren, niet eens in discussie gaan.

En heowel ik weet dat je het niet met mij eens bent, die alimentatie lekker laten zitten. Ik ben sowieso geen voorstander voor eindeloos trekken voor wat rotgeld, maar zeker als je wilt proberen omgang te voorkomen doe je er wijs aan neit al te zeer te gaan trekken. Niet alleen loop je dan het risico dat hij je dan weer terug gaat pakken door omgang te willen, als hij wel (al dan niet gedwongen) betaalt zal hij dat zeker aangrepen (en in gekend worden) dat hij toch een goede vader is: hij betaalt immers netjes.....als hij niet betaalt heb je en een grond om hem onder druk te zetten: koest jij anders start ik de procedure weer op....en heb je grond om hem ter discussie te stellen. Nee, de recther zal neit meteen zeggen: geen alimentatie is geen omgang...maar uiteindelijk, als hij gaat vechten voor zijn omgang (initiatief bij hem laten, zelf niets doen) en dit oploopt tot inmenging van instanties gaat het wel tellen....Heus. Maar als je dan al die jaren wel netjes het geld hebt geincasseerd, dan ben JIJ de kwaadwillende ex, read my lips, ik spreek uit ervaring en heb het uiteindelijk, met alle gekke wetten die er zijn en door hem zijn eigen graf te laten graven door hem de kans te geven te laten zien wie hij werkelijk is ipv steeds zijn gedrag bij te sturen (want dat doe je als je ali afdwingt), zo kunnen regelen dat mijn kinderen zo min mogelijk geschaad worden.

anoniem

anoniem

20-07-2011 om 19:55

Emine

de invulling legt hij natuurlijk bij mij neer. hij wil de kinderen zien. gerechtelijke uitspraak geeft hem recht tot dat en ik houd het natuurlijk tegen.......
en verder hoe ik denk hoe het verder moet.... dus invulling bij mij neerleggen.

lbio heeft nog geen brief naar hem uitgedaan ivm berekeningen waar ze niet uitkomen. ben ik deze week achter gekomen. dus dat kan nu geen aanleiding zijn geweest om omgang te eisen. dat heeft mij aan het denken gezet en ik denk dat ik je gelijk moet geven.
ik heb ook overlegt met anderen en besloten dat ik mijn aanvraag toch alsnog terug zal gaan trekken.
de bal bij hem neerleggen en tegenwapen is oa het niet betalen van alimentatie.

ik vind het erg dat het zo moet, maar ik wil de kinderen beschermen. het gaat nu net beter met ze en dat wil ik graag zo houden...........
dan het geld wat ik eigenlijk niet kan missen maar missen..............

ik heb in ieder geval veel aan je postings. dank hiervoor.

Eigen graf laten graven

Ik citeer Emine even "door hem zijn eigen graf te laten graven door hem de kans te geven te laten zien wie hij werkelijk is"

Dit werkt soms geweldig. Ik spreek uit ervaring, gelukkig niet persoonlijk, maar beroepshalve.

Scenario 1: vader wil omgang, moeder weigert "ik wil mijn kinderen beschermen/ik zal ze niet tegenhouden maar ze willen zelf niet en ik wil ze niet dwingen/ als ze groter zijn prima, maar nu zijn ze nog te kwetsbaar" - affijn, noem alle redenen maar op. Vader huilt in zijn verzoekschrift en op de zitting krokodillentranen, moeder zegt geen vertrouwen te hebben, vader zegt geen kans te krijgen het vertrouwen op te bouwen, rechter knikt instemmend, mevrouw van de raad voor de Kinderbescherming houdt een standaardpraatje over gezamenlijke verantwoordelijkheid en de noodzaak van een goede communicatie en er wordt een proefomgangsregeling opgelegd. Als moeder die dan saboteert is zij de gebeten hond. Waarna dwangsommen etc.

Scenario 2: als 1, maar nu zegt moeder wel te willen meewerken, maar ernstige zorgen te hebben, en of er waarborgen gegeven kunnen worden. Waarna proefomgangsregeling bij de raad/omgangshuis/ weet ik veel.

En nu komt het erop aan als moeder koel en netjes te blijven en vooral stipt mee te werken. Dan zijn er twee mogelijkheden. Of de voorheen onbetrouwbare lamstraal heeft inmiddels werkelijk geleerd van zijn fouten en blijkt zich nu ineens wel aan afspraken te kunnen houden. Dan kan er ook vertrouwen worden opgebouwd in een geslaagde omgang. Of - en dit is wat Emine schetst - hij blijkt nog steeds een onbetrouwbare lamstraal, komt niet of veel te laat op zijn afspraken, scheldt de raadsmedewerkers uit of maakt er op een andere manier een potje van.

In scenario 1 is moeder de kwaaie pier, zij houdt het contact van de o zo betrokken vader met zijn bloedjes tegen. In scenario 2 kan moeder (op de vervolgzitting) met haar vroomste gezicht naar waarheid verklaren dat zij toch alle medewerking heeft verleend, maar dat helaas nu toch maar weer eens bewezen is dat meneer niet in staat is om zich aan afspraken te houden.

Waarna de omgang alsnog wordt afgewezen, als vader tegen die tijd niet al zelf de handdoek in de ring heeft gegooid.

Groeten,

Temet

Precies zoals temet zegt....

Het werkt echt precies zoals Temet zegt. Wou alleen dat ik dat had ontdekt met minder schade en schande.....maar goed, ik sta op het punt waar ik sta en zoals de zaken nu lopen zijn mijn kinderen veilig zonder dat ik iedere keer de gebeten hond ben.....

Anoniem, misschien uit mijn postings niet helemaal duidelijk, maar ik vind het heel erg voor jou, voor mij en in zijn algemeen dat het mogelijk is je ex volledig voor je kinderen op te laten draaien en je kinderen in de kou te laten staan wat geld betreft en zelf lekker te leven. Maar zorg alsjebleift dat ze je geen strijd kunnen verwijten, dan kom je echt het verst.

Een tip heb ik nog voor je: bij een gewone deurwaarder kun je over langere tijd terugvorderen. Dus wat je nu niet int, wil niet zeggen dat je over een jaar niet alsnog kunt innen, eventueel de hele achterstand tegelijk. Dat kun je in je hoofd houden voor een moment dat je wat minder te verliezen hebt. Zolang hij de ali niet laat aanpassen heeft hij gewoon te betalen en als hij niet betaalt bouwt hij een schuld bij je op. Die je altijd nog kunt innen. Een schrale troost, maar het belangrijkst is dat je kinderen en jij en je kinderen veilig zijn.

anoniem

anoniem

21-07-2011 om 11:11

Dank

voor jullie postings. ik heb daar veel aan. ik denk dat vader nooit zal veranderen. hij heeft namelijk al een wachtaanzegging gehad van een rechter.
zijn kans om te proberen omgang te houden en uit te breiden was nu aan de gang. daar heeft hij een potje van gemaakt. dit door zich oa niet te houden aan de afspraken zoals die bij de raad zijn vastgesteld, mishandelingaangifte bij politie er nu ligt en nu ook nog geen alimentatie betaald.

wat ik gewoon erg vind is dat dit "gewoon" zomaar kan.
als ik dan op internet allerlei zaken lees van mannen die aangeven mijn ex houdt de kinderen bij mij weg, en de reacties daar weer op.... vrouwen die macht hebben, enz.

dan denk ik wel. hoezo wij vrouwen de macht. ik zit hier met verdrietige, maar vooral ook bange kinderen. ik doe vanalles om hen toch ondanks alles te laten opgroeien tot tja hoe moet je het zeggen....kinderen die minste schade ondervinden van de scheiding en met name de conflicten erna!!

anoniem

anoniem

21-07-2011 om 19:23

Zucht

bellen en dan ophangen als toevallig 1 van de kinderen oppakt. ik word er zo moe van!

sorry ik zit er even doorheen. er moeten zoveel beslissingen genomen worden die zo tegen mijn eigen gevoel ingaan. zo verschrikkelijk moeilijk vind ik dat.

anoniem

anoniem

24-07-2011 om 11:38

Emine

zien jouw kinderen hun vader nog wel?
ik zit er zo doorheen, mijn ex stopt nu niet....
ben bang dat ik niets anders kan doen om rechtszaak te beginnen om duidelijkheid te krijgen. is denk ik nu kwestie of hij of ik sleep voor gerecht.....
ik weet het echt even niet meer....................... hij stopt niet en denkt niet aan de kinderen maar aan zichzelf. wijst mij op mijn rechten en betaald zelf geen alimentatie, blijft drinken en houdt niet aan afspraken...

anoniem

anoniem

24-07-2011 om 14:22

Moet ik mijn ex informeren over niet betalen alimentatie?

ik sprak met iemand over het feit dat mijn ex sinds kort niet meer betaald. hij gaf aan dat ik mss wel even mijn ex erop moest wijzen, omdat hij mocht het tot rechtszaak komen hij dan kan verwijzen naar dat hij het niet wist. dat hij dacht dat er aldoor gewoon betaald was.
wie weet of dit klopt?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.