Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Vader van 2 zonen en een nieuwe vrouw in mijn leven

Hoi allemaal, ik ben een alleenstaande vader en heb een coouderschap van 50%. Mijn jongens wonen de ene helft vd week bij en de andere helft bij moeders. Gaat supergoed voor hun. Voor mij ook. Ik ben heel blij als ze hier zijn en als ze er niet zijn vermaak ik me ook wel.

Zelf heb ik sinds een maand of 7 nu iets met jongere vrouw die een hele sterke kinderwens heeft.

Tijdens de corona crisis heeft ze hier een tijdje in huis gewerkt, terwijl mijn jongens ook in huis waren. Ik dacht altijd dat ik nog wel een nieuw kindje leuk zou vinden in mijn leven, maar met de nieuwe vrouw en mijn jongens in huis deed mij dat een heel benauwd gevoel geven.
Ik zag nu in werkelijkheid hoe vol mijn huis opeens weer was en welke dynamiek dat geeft met een nieuwe vrouw in huis. Ik zag ook hoe mijn kinderen en zij op hun tenen liepen met elkaarin de buurt.
Toen bedacht ik me dat nog tien keer erger zou zijn met een nieuwe baby in huis en deed mij dat vrij direct doen besluiten om de relatie met haar te stoppen.Na een gesprek met mijn jongens bleek dat hun het echt niet zagen zitten om nog een halfbroertje of zusje te krijgen. Tuurlijk wennen ze er op termijn wel aan, maar ik vroeg me echt af of ik ze dat wel aan kon doen, die hele scheiding hebben ze ook niet om gevraagd.

Ik voelde aan mezelf dat ik niet de energie had om al die "verschillende ballen hoog te houden" in mijn leven. Namelijk zorgen voor mijn eigen jongens, die echt een hecht team vormen. Dan een 10 jaar jongere baby met alle bijbehorende verzorging, daarbij ook de relatie met haar. En alle randzaken zoals werk, huishouden, sport, sociale contacten...

Punt is wel dat ik me nu erg beroerd voel. Ik hield wel echt van haar en zij van mij. En ik ben eigenlijk bang dat ik de hele zaak teveel overdenk of misschien wel ongegrond bang ben. Iemand zoals zij is vrij zeldzaam en die laat ik nu gaan.

Ik ben eigenlijk op zoek naar ervaringen van vaders in soortgelijke situaties. Liefst iemand die wel doorgezet heeft en wat zijn verhaal is. Kan het op internet eigenlijk niet echt gevonden krijgen...

Pennestreek

Pennestreek

11-05-2020 om 15:45

Wat goed van je!

Dat je kiest voor je bestaande kinderen en jezelf. Want inderdaad, het is een enorme nieuwe, extra, belasting. Het krijgen van een kind is zo ongeveer het enige in het leven waarvan je beter spijt kunt hebben dat je het niet hebt gedaan, dan dat je spijt krijgt dat je het wel hebt gedaan...

Ik heb er zelf geen ervaring mee, wel in de omgeving. En hier op het forum valt er ook genoeg over te lezen. Samengestelde gezinnen zijn enorm complex en ingewikkeld. En blijven dat ook. En vaak (natuurlijk niet altijd) gaat het alsnog fout.

Jouw zoons hadden in die halve week dat ze bij jou zijn je moeten delen met die andere vrouw én een baby. Die natuurlijk alle aandacht krijgt. Zo gaat dat nou eenmaal. Je zoons zijn al groot, en (redelijk) zelfstandig, dus die zeg je gemakkelijk dat ze 'even moeten wachten', 'straks aan de beurt zijn'. Maar dat geeft ze al snel een gevoel van minder belangrijk zijn. Bovendien krijgt die nieuwe baby wel 100% van de tijd aandacht van zijn/haar vader EN moeder. En zij niet. Dat wringt vaak, ook al zullen ze het verstandelijk heus wel begrijpen.

Dus ik vind echt dat je een goede beslissing hebt genomen op basis van wat je nu ervaren hebt. Maar je blijft intussen wel zitten met liefdesverdriet. En zij ook. Daar zie ik geen oplossing voor helaas. Het is ook niet eerlijk om haar te vragen haar kinderwens opzij te zetten. Ook al zou ze nu, uit liefdesverdriet, zeggen dat ze toch geen kinderen wil. Dat breekt jullie uiteindelijk toch op.

Heel veel sterkte.

Ik ben geen vader

Wel een moeder...Aan de ene kant misschien een overhaaste beslissing want nu in deze coronatijden zitten we echt wel constant op elkaars lip wat anders niet zo is maar als er bij jou echt geen kinderwens meer is dan is het idd wel beter zo...Als vrouw zou ik liever de korte pijn hebben dan een vader die niet 100% achter een nieuwe baby staat.

Hilde

Hilde

11-05-2020 om 16:15

Ik weet het niet

Er zijn manieren om een middenweg te bewandelen. Als ik het zo hoor kun je dat bespreekbaar maken met je vriendin. Je zegt dat je veel verdriet hebt omdat je haar moeilijk kan laten gaan. Het siert jou dat je kinderen vóórgaan, maar je brengt wel een heel groot offer vind ik. Natuurlijk willen je zoons geen baby als je het zo aan ze vraagt. Een samengesteld gezin heeft veel tijd nodig om te groeien. Makkelijk is het niet, maar ik denk dat je jezelf nu wel tekort doet. Geef jezelf, je vriendin én je zoons wat meer tijd.

Watervrouw

Watervrouw

11-05-2020 om 16:31

Dennis

Ik vind dat je er goed over nadenkt en daar heb ik bewondering voor. Ik denk dat het met zijn allen leven in een huis wel gaat wennen maar ik zou erg bang zijn dat het toch weer fout zou lopen, mede door het samengestelde gezin of doordat jullie niet heel lang de tijd kunnen nemen om elkaar te leren kennen (is een aanname van mij). Twee halve gezinnen lijkt me ondoenlijk. Lees eens over rebound relaties. Neem je twijfels serieus. Neemt niet weg dat ik de situatie heel verdrietig vind met name voor haar.

PapaDennis

PapaDennis

11-05-2020 om 16:36 Topicstarter

dank dank dank

Hoi Pennestreek, dank je wel voor je hartelijke reactie! Ik ben er wel van overtuigd dat ik het nieuwe kind vast net zo geweldig ga vinden als de jongens die ik nu al heb. Dus spijt krijgen is misschien een groot woord, maar ik weet wel uit ervaring dat de romantiek uit je relatie gezogen wordt met al die taken die je erbij gaat krijgen. Zoals ik er nu in sta, zie ik mezelf niet minder tijd met mijn zoons doorbrengen. Maar dat betekend weer dat de nieuwe vrouw + kind niet de volledige aandacht krijgen. Hoe dan ook, iemand gaat er aan t kortste eind trekken en misschien ben ik dat zelf wel.

Hoi Natje1812, dank je wel. Ik denk dat dus nu ook, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. En dat we nu veel thuis zitten is waar, maar dat je met een baby de eerste tijd ook. Ik merkte dat het voor niemand fijn was in huis.
Met mijn jongens alleen in huis is t wel heel relaxt en gemoedelijk.
Ik zou het ook niet willen dat zij haar kinderwens laat varen. Ik snap die wens volledig. Het is gewoon echt een megalastig dillema en ik heb mijn beste vrienden gevraagd wat hun vinden, maar heb niet echt t gevoel dat iemand me kan helpen of iets zinnigs kan zeggen. De algemene mening is dat iedereen denkt dat ik hartstikke gek ben als ik nog meer kinderen gaan nemen.

Hoi Hilde, de middenweg zie ik nu niet echt als realistisch alternatief? Dat zou dan een lat-relatie zijn met haar? Dat zij deels alleen de baby opvoed? Dat zou ik ook niet willen voor haar.
Wat zie jij dan als middenweg? Het zou kunnen dat we met meer tijd wel meer tot elkaar komen. De jongens zijn al ouder en over een jaar over 3 is de jongste 12 jaar oud.
Ik doe mezelf misschien ook tekort als ik nu een keuze maak door haar aan mij te binden met een baby. Dat ik dan later mezelf voorbij loop door alle drukte en te weinig tijd voor mijn jongens.

PapaDennis

PapaDennis

11-05-2020 om 16:47 Topicstarter

dank

Hoi Watervrouw, ja het is voor haar ook echt wel heel erg verdrietig. Ik vind het vooral rot dat ik, nu puntje bij paaltje lijkt te komen, terug moet komen op het allerbelangrijkste punt. Namelijk die kinderwens.

Maar zij verdient t ook dat iemand niet twijfelt over een kind. Al moet ik wel zeggen dat ik nauwelijks nagedacht heb over mijn eerste kinderen. En dat ik van een nieuwe baby nog intenser zou kunnen genieten.

Maar ik heb ook gehoord dat 60% vd samengestelde gezinnen kapot gaat. Ik wil geen waarde oordeel over anderen vormen, maar ik zou mezelf een gigantische loser vinden als ik weer in een scheiding terecht kom met kinderen erbij.

Hilde

Hilde

11-05-2020 om 17:19

Middenweg

Ja dat klinkt alsof je van beide helften het beste zou moeten doen en dat is niet zo realistisch Ik bedoel eerder dat iedereen rustig de tijd moet hebben om aan de situatie te wennen, dat je zoons zich niet als tweederangs voelen en dat je tijd neemt voor je relatie. Onze kinderen waren 15 toen wij een "samengesteld gezin" leken te worden maaf dat werden we niet. Nu, vier jaar later denken we nog niet aan samenwonen maar de onderlinge relaties zijn een heel stuk beter. Het is schipperen, veel rekening houden met je kinderen maar ook je eigen belang niet zonder meer wegschuiven. Je bent tenslotte een veel leukere ouder als je zelf goed in je vel zit. Ik had er niet aan moeten denken mijn vriend te laten gaan omdat mijn dochter daar veel problemen mee had de eerste jaren.
Maar het klopt: je relatie moet er wel tegen bestand zijn. Het js geen idyllisch soort sprookje. Het loont de moeite om jullie gevoelens en de kinderwens van je vriendin en van jou heel goed met elkaar te verkennen en te bespreken.

Miekemieke

Miekemieke

11-05-2020 om 18:17

Hilde

Jullie zijn niet gaan samen wonen maar heb jij wel een kind samen met je vriend? En hoe hebben jullie dat gedaan toen het kind een baby was? Het lijkt mij best heel ingewikkeld een lat relatie met biologische kinderen van twee verschillende ouders waarvan een co ouderschap heeft met de andere kinderen.

Anemone

Anemone

11-05-2020 om 22:42

Goede beslissing

Eigenlijk mooi dat je nu een beetje hebt kunnen testen hoe het werkt met zijn allen in een huis, zo romantisch is dat niet altijd. Zelfs als er geen baby bij zou komen. En nu zitten jullie nog in een heel pril stadium van de relatie, waarin je in principe juist vaak samen wil zijn en nog heel verliefd bent. Ik vind het goed dat je uit gaat van je kinderen. Jij bent blij met een nieuwe vrouw, maar je kinderen zitten in principe niet te wachten op een vreemde in huis. En voor je vriendin zal het ook niet makkelijk zijn om met twee ‘vreemde’ kinderen samen te wonen. Maar goed, ik ben van mening dat een samengesteld gezin meestal geen goed idee is, door schade en schande wijs geworden

Uhm

Even kort door de bocht : Je zoons willen geen halfbroertje of zusje dus maak je het uit met je vriendin. Gaat hun eigen moeder ook zo hard rekening houden met jullie zoons? Of is zij de kinderkrijgleeftijd al gepasseerd en jouw vriendin een stuk jonger dan jij? Zo niet, hoe ga jij er mee om als hun moeder nog wel een kind gaat krijgen terwijl jij je verkering hebt uitgemaakt om dat te voorkomen?

PapaDennis

PapaDennis

13-05-2020 om 15:59 Topicstarter

Elledoris

Moeder heeft mij jaren geleden verlaten voor iemand waar ze nu nog mee samen is, maar ze woont er niet mee samen. Waarvoor ik haar eigenlijk wel dankbaar ben. Misschien is t nog soort van loyaliteit die ik voel naar haar om dat ook niet te doen. Of misschien wil ik het ook niet dat het hier slechter is voor mijn jongens dan bij haar.

Moeder is inmiddels 45, die wilt echt geen kinderen meer.

Marie

Marie

14-05-2020 om 13:00

Niemand

kan je advies geven, ook een ervaringsdeskundige niet.

Maar mijn mening, als niet gescheiden vrouw?
Ja, zou best kunnen dat je te veel analyseert en te weinig 'leeft'.

Ik vind het raar dat je je kinderen gevraagd hebt, en in feite heb je daarmee al een flinke toon gezet.
Nee, kinderen vragen niet om een scheiding. Daar zijn ze kind voor. Volwassenen scheiden en maken die keuze en het wordt (hoop ik) nooit aan de kinderen voorgesteld.

Zo betrek je je kinderen ook niet bij een keuze voor al dan niet nog een kind. Het is gewoon niet aan hun.
(dat is iets heel anders dan rekening houden met hun belangen, die inschatting maak je als ouder)

Kinderen kunnen helemaal niet voorzien wat het betekent nog een kind in huis te krijgen.
Ze kunnen ook, geheel tegen verwachting in, dol verliefd worden op de kleine en hun leven echt verrijkt zien. Je weet het niet.

Vergeet ook niet dat je kinderen nu op een zeer aanhankelijke leeftijd zitten. Jij bent hun alles en zeker als ze je maar de helft van de tijd zien.
Dat geldt andersom ook, voor jou zijn ze erg belangrijk.
Maar dat gaat de komende 5 jaar, als alles goed gaat, echt veranderen. Ze slaan hun vleugels uit en pubers vinden het juist fijn als de focus niet meer zo op hen ligt en ze de ruimte krijgen om aan te kloten.

Is er dan nog genoeg voor jou?

Ik vind dat je de crisis van afgelopen tijd gewoon niet kunt zien als een eerlijke test. De afgelopen maanden waren voor veel mensen dramatisch, denk ik.

Alles staat of valt met jouw draagkracht, dus daar kan niemand iets zinnig over zeggen.
Maar dat het je aan vliegt en je zorgen angsten en bedenkingen geeft wil niet perse zeggen dat het dus geen goed idee is.

Ik zou vooral even pauze nemen als dat kan.
Maar dat ligt ook aan de ruimte bij je (ex?) partner. Eens goed met elkaar praten.
Ik zou ook aangeven bij je kinderen dat je hun mening enorm serieus neemt en er erg blij mee bent maar dat je het niet doorslaggevend gaat laten zijn, die verantwoordelijkheid is voor hen te groot.

PapaDennis

PapaDennis

14-05-2020 om 15:27 Topicstarter

Je slaat de spijker wel op zn kop marie

Hey Marie, je verwoord mijn gedachte echt uitstekend. Dit is dus wat er ook vaak door mijn hoofd schiet..ik mis haar echt, vond de tijd samen echt heerlijk... maar tegelijkertijd weet ik nog hoe duidelijk ik voelde "ik wil dit niet zo" toen iedereen in huis was. Hoe mijn kinderen zich inhielden en keken met een onbekend iemand in huis. Ik heb dus echt eerst die inschatting zelf gemaakt.

Ter verduidelijking. Ik heb eerst uitgemaakt. Daarna pas t gesprek met mijn jongens gevoerd om te vragen hoe hun er tegenover staan dat er ooit iemand bij mij en hun in huis zou kunnen wonen. En daarna gevraagd, begrijpen jullie dat sommige vrouwen ook nog een kind zouden willen...? Je kunt die beslissing inderdaad niet aan hun overlaten, dus ik zou dat ook nooit zo er af laten hangen. Vooral de jongste denkt heel praktisch over een baby.. Bijv. denkt hij dan.. dat ie geen schietspellen mag spelen met de baby erbij.

Ik ken mijn jongens goed genoeg om te weten dat het uiteindelijk wel goedkomt met nieuwe mensen erbij, maar dat is misschien ook niet het breekpunt. Ik weet niet of ik het allemaal aankan, wil enzovoort. Ben op t moment echt alle kanten op aan t gaan met mijn gedachten.

In t verleden heb ik vaker relaties verpest met een angst ergens voor dus ik weet echt niet hoe reeel het allemaal is. Het vervelende is ook dat niemand me echt kan helpen inderdaad. Iedereen verklaart me gek als ik over een nieuw gezin begin. Hier ook op t forum is dat zo. Goeie beslissing lees ik vaak, maar zo voelt het niet..

Ik kan hier gevoelsmatig alleen maar de foute keuze maken, ongeacht wat ik doe

Marie

Marie

15-05-2020 om 00:51

Oh ok

Sorrie, ik oordeelde te snel en heb je verhaal over je betrekken van je kinderen in dit alles verkeerd geïnterpreteerd.

Verder denk ik dat je je zelf een enorm plezier zou kunnen doen als je je mindset gedraaid gaat krijgen.
Natuurlijk 'kun je het niet goed doen'.
Maar tegelijkertijd kun je het ook niet fout doen!
Je hebt net als de rest vd mensheid geen glazen bol om te voorzien hoe het zal zijn.
Of een keuze goed of fout blijkt is ook een kwestie van keuze/kijk erop. Je kunt er natuurlijk altijd voor kiezen van elke situatie jouw succes te maken/ een komende situatie te nemen zoals 'ie komt.

Hoe verkeerd was/is de chemie tussen je (ex) vriendin en je kinderen? Kun je daar zelf reëel naar kijken? Kun je praten met haar over al dit soort zaken? Waarom verklaren mensen je voor gek als je over een nieuw gezin spreekt?

Marie

Marie

15-05-2020 om 08:11

Maar

Volgens mij een nogal gehaast persoon?
Want je gaat ook wel wat snel.
Binnen 7 maanden al een situatie van gedwongen samen thuis zitten, dat is eigenlijk bijna vanzelfsprekend recept voor ellende.

PapaDennis

PapaDennis

15-05-2020 om 14:35 Topicstarter

twijfelen eerder dan haasten

Nou niet zo gehaast! Eerder een twijfelaar op t moment. Wil t heel graag goedmaken met haar, maar ik weet ook dat de realiteit me inhaalt.

Dat ze hele dagen in huis was, kwam echt door de corona. En dat met periodes van 3 dagen dan... Maar ik krijg wel een preview van hoe het zou worden. En t was ook dermate serieus op dat moment dat ik voelde, als we nu doorgaan... dan gaan we samenwonen en alles.

7 maanden vind ik al best wel een tijdje hoor. Dan is het zoekende begin al geweest.

De chemie tussen haar en mijn kinderen was er niet echt. Iedereen ontweek elkaar en toleerde elkaar zeg maar. Ik kon het wel gezellig maken, maar als ik niks deed dan keek iedereen elkaar van een afstandje maar een beetje aan.

Ik kan met haar over alles praten, dat gaat wel goed.

Mijn vriendenkring bestaat uit allemaal ouders met opgroeiende kinderen. En die moeten er stuk voor stuk niet aan denken om weer in de luiers terecht te komen.

Marie

Marie

15-05-2020 om 15:42

Mmhh

Vanuit het perspectief van je kinderen (en mogelijk je ex/vriendin) is 7 maanden echt kort hoor.
Veel te kort om zomaar opeens samen te wonen.
Ik vind het al pittig om nu veel samen met mijn eigen kinderen samen te zijn door corona. En dan werk ik nog gewoon buitenshuis...

Ik wil maar zeggen dat het mi bijna niet goed kon gaan.
Dus dat dat nu ook weer niet zoveel betekent.

De vraag is of er ruimte binnen jullie relatie is een stapje terug te doen en wat langzamer te gaan. Als dat zo is dan komen jouw antwoorden vanzelf.
Maar overhaasten zou ik nu zeker niet doen.

Anemone

Anemone

16-05-2020 om 11:39

7 maanden

Dat is echt super kort, dan zit je nog in de verliefdheidsfase waarin je elkaar helemaal geweldig vindt. Ik zou minimaal 3 jaar wachten met samenwonen, en dan ook alleen maar als zij en de kinderen het goed met elkaar kunnen vinden. Als zij sowieso kinderen wil en jij niet, is dat op zich al een reden om niet met elkaar verder te gaan.

PapaDennis

PapaDennis

16-05-2020 om 11:53 Topicstarter

veel vragen, geen antwoorden.

Naja, ik zag het wel gebeuren dat we binnen een jaar samen zouden gaan wonen. Zij had dat ook wel gewild.
EN dat realiseerde ik me tegelijkertijd met een blik van de jongste die zoiets had van wie is dit, wanneer gaat ze weer weg?

Dat deed me zo laten schrikken... Ik heb gewoon zoveel vragen nu waar ik geen antwoord op kan krijgen. Echt rot.

Ik kan haar opbellen en goed praten, maar zou t echt stom vinden als ik naderhand weer van gedachten verander, dat het weer uitgaat en dan weer zo emotionele rollercoaster.

Marie

Marie

16-05-2020 om 15:34

Huh?

Maar snap je dan niet dat het LOGISCH is dat je kinderen haar wegkeken?
Dat het je overkomt, dat het zo loopt, zeker in zo'n lastige tijd (corona) okeee...
Maar ook nu, achteraf, kun je je niet inleven in je kinderen?

PapaDennis

PapaDennis

16-05-2020 om 17:18 Topicstarter

inleven ja..

uiteraard kan ik me inleven. Ik snap dat het ze niet willen en dat t altijd voor een beetje spanning gaat zorgen. Daarom kreeg ik ook de angst en ze kunnen er wel aan wennen uiteindelijk, maar dat was niet iets wat ik hun wou aandoen.

Marie

Marie

17-05-2020 om 02:23

Je stelt het zo zwart wit PapaDennis.
Terwijl ik het puur over de termijn heb.
Ik ken je kinderen natuurlijk niet, maar in z'n algemeenheid lijkt me dat dit veel te snel was.
Kinderen hebben vaak geen overzicht, en al helemaal niet in corona tijd, dus 3 dagen samen betekent gewoon samenwonen voor hen met een echt nog wel vreemde...
(voor jou is het geen vreemde maar jij bent verliefd)
Brr ik moet er ook niet aan denken
En al helemaal niet in die onzekere onveilige corona crisis.

Dat zegt dus niks over een veel geleidelijker opbouw in contact.
Maar vergis je niet, bij kinderen kan geleidelijk ook echt lang betekenen.

Eventueel deels latten lijkt me zo gek trouwens nog niet, als jullie relatie echt waardevol is.
Dus in de week dat je jongens er zijn bijv niet samenwonen maar dan wel hier en daar contact.
En de andere week wel samen.
Dat kan ook best met een baby.

Mijn

Mening hoor. Ik snap niet dat mensen die gaan scheiden nog een baby nemen. Kinderen hebben vaak al zo'n klap van een scheiding, dan een nieuwe vrouw bij papa en een nieuwe man bij mama. Voor kinderen is dit allemaal heel wat. Nu snap ik dat bij jou je vriendin nog kinderen wilt. Maar bij andere gezinnen die allebei al kinderen hebben denk ik echt waarom moet dit nog? Probeer samen gelukkig te zijn met je eigen kinderen. Maar nogmaals in jou geval een meer verhaal, maar ik zou er zelf niet aan moeten denken.

juf Ank

juf Ank

23-05-2020 om 19:17

uh Dennis

Haar opbellen en het goed praten?

Als ik het goed begrijp is dit nu al minstens een paar weken geleden toch?
Besef je dat haar vertrouwen in jou een geweldige knauw heeft gekregen? Besef je dat ze je misschien wel niet meer wil?
Ik vind het nogal heftig dat je het uitmaakt zonder dat je eerst bij je kinderen nagaat of dat echt zo'n enorm probleem gaat worden. En dan even afgezien van het feit dat ik van mening ben dat het te veel is om daar de macht geheel bij de kinderen te laten. Het is prima om voorzichtig aan te doen na een scheiding en niet zo maar te verwachten dat zij zich aanpassen. Maar het is ook heel gezond om van kinderen te verwachten dat zij net zo zeer rekening met jou houden als mens, net als jij doet met hen.

Mijn eerste gedachte toen ik je post las was ook eigenlijk: 'Je zal wel niet genoeg van haar houden als je het om die reden meteen uitmaakt". Te meer daar je de indruk gaf het niet eens heel goed met haar te hebben doorgesproken.
Nu ik inmiddels ook gelezen heb dat je het eerst hebt uitgemaakt met je vriendin en toen bij je zoons hebt nagevraagd wat zij ervan vonden, krijg ik weer meer het idee dat je kinderen een soort bijkomende reden was, en dat het inderdaad al niet heel veel voorstelde.
Je bent in elk geval geen vechter als jouw liefde voor je vriendin toch echt sterk is.
En je hebt wel een heel laag level van communicatie als ik zie hoe je de zaken aanpakt.
Heb je wel eens overwogen om in therapie te gaan? Om eens goed op zoek te gaan naar wie jij bent en wat jij wilt?

PapaDennis

PapaDennis

03-06-2020 om 11:15 Topicstarter

dank

@Marie, ik vind Latten met een baby erbij echt iets te modern qua opzet voor mij. Ik denk dat je dan jezelf wel heel moeilijk maakt met alle gevoelens die erbij komen. Kan me zomaar voorstellen dat t qua verantwoordelijkheid erg gaat knagen bij mij. Een baby neem je ten slotte wel samen en als je daar voor moet zorgen ben ik niet zo iemand die zegt, veel plezier ermee ik zie je woensdag wel weer.

@Kikki39 Ik kan niet in de hoofden kijken van mijn zoontjes, dus zekerheid is er niet, maar ik ben er bijna van overtuigd dat ze er geen klap aan over gehouden hebben. Ze zitten er alleen niet op te wachten. We hebben samen een ritme en dat zou echt totaal t raam uit gaan.

@juf Ank Ja, ik kan t er alleen maar mee eens zijn. Ik ben niet blind verliefd. En sowieso ben ik op de achtergrond heel erg met dat soort vraagstukken bezig. Ik heb werkelijk geen idee meer wat een gezonde basis is voor een relatie. Circa anderhalf jaar geleden ben ik in een emotionele crash terecht gekomen nadat een scharrel / relatie eindigde. Ik was toen wel in de zevende hemel, maar zij had dat minder met mij en dat was t begin van t einde. Heeft veel kapot gemaakt. Ben er zelf behoorlijk cynisch van geworden. Kortom, dat was niet iemand die goed voor mij was. Maar nu heb ik wel iemand die echt oprecht goed voor mij is, maar nu voel ik dat magische element niet. Wat voor mij een soort een drempel was om nog aan een derde kind te beginnen...Maar nu weet ik gewoon echt niet meer of dat wel realistisch is om te willen voelen. En inderdaad, ze wilt nog wel, maar het vertrouwen is bij haar nu op een dieptepunt. Ik denk dat ik gewoon uiteindelijk geen kinderen meer wil en dat is toch wel een soort gevoelskwestie. ik ben echt heel ziek van.

mirreke

mirreke

03-06-2020 om 11:39

Heel simpel:

Als je twijfelt, niet doen! Gewoon niet. Of het nou is uit angst vanwege eerdere pijn, het intuïtieve gevoel dat het niks wordt tussen haar en je kinderen, je onwil om nog een kind erbij te krijgen, of een combinatie van dat alles.

Je hebt nu samen met je kinderen een stabiele basis. Als je issues hebt in de liefde of met vertrouwen, zou ik dat eerst eens uitwerken voordat je aan een relatie begint.

Juist als je al een gezin vormt met je kinderen, en er komt een nieuwe liefde, ligt je eerste verantwoordelijkheid bij je kinderen. Voelt het niet goed? Dan niet doen. Want zij zullen er de lasten van dragen, de littekens van krijgen. Terwijl ze al littekens hebben van jouw scheiding, ook iets waar zij niet om hebben gevraagd.

Mocht je zelf toch graag weer een liefde in je leven willen, zoek dan iemand die wil blijven latten. Dan kun heb je beide: een stabiele situatie voor je kinderen en liefde in je leven.

LCS

LCS

05-07-2020 om 21:33

Zo herkenbaar!

Dit verhaal is zo herkenbaar voor mij.

Twee jaar geleden iemand leren kennen, echt liefde op het eerste gezicht. Zij had ook twee kinderen in dezelfde leeftijd en ze begon na enkele maanden al met: Waar gaan we samenwonen? Ik woon samen in een ruime ééngezinswoning met mijn kinderen. Zij zou er eerst wel even bij komen wonen. Verschillende keren is de relatie verbroken door mij, omdat ik wat ik ook communiceerde zij altijd weer over samenwonen begon. Zij woonde in een appartement van haar vader. Op een gegeven moment de boot maar definitief afgehouden met ontzettend veel liefdesverdriet, maar ik kon het mijn kinderen niet aandoen (zeker niet zo snel). Na drie jaar had ik best willen kijken, maar zij had zo'n haast (overal mee, kinderen voorstellen, vakanties, etc.). Ik zag het niet zitten om 'hals over kop' met vier basisschoolkinderen in een huis te gaan wonen 50% van de week.

Vervolgens weer een leuke vrouw ontmoet. Alles op orde, geen kinderen. Echter ze heeft mij laatste gepolst over of ik nog kinderen wil. Ik denk hier nu over na. Maar ze is 38 en ik 40. Het lijkt mij oneerlijk in de ogen van mijn kinderen die er dan 50% zijn en dat het andere kind dan 100% er altijd is. En als ze het echt wil, dan moet het snel, want de tijd dringt en ik wil elkaar echt eerst door en door leren kennen. Geen zin in opnieuw uit elkaar gaan.

Mijn eerste vriendin betichtte mij ervan dat ik altijd mijn kinderen beschermde. Zij zei: Als ik gelukkig ben, dan kan ik de kinderen dat ook maken. Ik dacht: Als de kinderen gelukkig zijn, dan ben ik dat ook.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.