Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
09-06-2013 om 15:27
Wij zijn gescheiden en van de kinderen heb ik begrepen dat zij begin juli een rondreis gaan maken met hun vader van Noord- naar Zuid Thailand. Volgens hun vader zou vaccinatie niet nodig zijn. Vader wil geen toelichting op zijn reis geven. Wel heb ik River Kwai, Chiang Mai, een treinreis, olifanten en rieten (open)bungalows bij een rivier gehoord. Zelf ben ik in het verleden in Thailand geweest, dus ik kan mij hier wel het e.e.a. bij voorstellen.
Uiteraard heb ik direct advies bij een arts ingewonnen en de kinderen zijn niet beschermd tegen o.a. Hepatitus A, en Hepatitus B wordt sterk aangeraden.
De vader geeft geen reactie. De kosten kan ik zelf niet opbrengen, ik weet ook niet de route en gebieden.
Heeft iemand tips hoe ik vader kan aansporen om de kinderen te beschermen? Ik heb al contact gehad met een instantie en een advocaat, maar het blijft stil en de reis start al over enkele weken.
22-06-2013 om 21:40
Geen reactie
hoi Miranda,
je geeft aan dat je van de vader geen reactie krijgt op je vaccinatie-vraag. Verder geef je ook aan dat je niet precies weet waar ze heengaan, behalve wat de kids je vertellen.
Ik weet niet hoe de relatie met je ex is, maar is he niet mogelijk om toch nog in gesprek hierover te komen? Kan me voorstellen dat je meer wilt weten.
Ik had er zelf, indien vaccinaties nodig zijn, wel op gestaan dat ze ze kregen, veiligheid boven alles hoor.
Het enige wat ik kan bedenken is of zelf betalen, of toch goed gesprek met ex dat je wilt dat ze goed gevaccineerd op reis gaan.
succes!
23-06-2013 om 19:24
Hombre ot
Ja je hebt gelijk, sorrie! Na het posten zag ik ook dat de hoofetter terugsprong. Nuja, er is mee te leven
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.