Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

anoniem

anoniem

11-02-2013 om 13:35

Vader wil kinderen niet terugbrengen

Graag even jullie mening.

Over twee weken in de voorjaarsvakantie gaan partner en ik met de kids naar Disney. We vertrekken op maandagochtend(half zeven) vroeg met de bus.
Het weekend ervoor zijn de kids bij hun vader die normaal gesproken altijd de kids als ze vakantie hebben de kids op zondagavond terug brengt zodat ze de volgende dag niet vroeg uit bed hoeven omdat hij moet werken(normaal brengt hij ze naar school)

Er zijn afgelopen tijd wat toestanden (over afspraken en alimentatie)en nu zegt vader dat hij de kids zowel zondagavond als maandagochtend niet terug brengt.

Ik heb hem een nette mail terug gestuurd dat hij dan de kids Disney ontneemt en dat hij ze dan zelf op de hoogte kan stellen of zo niet dan leg ik het de kids uit dat we niet kunnen gaan omdat papa ze niet terug wil brengen.

Wat zouden jullie doen in dit geval? Afwachten, de kids vertellen of ze dat weekend helemaal niet laten gaan of iets anders?
Vind het heel lastig om de voorbereidingen door te laten gaan met dit in mijn achterhoofd..de kids hebben het er dagelijks over nog zoveel nachtjes enz..

Groetjes,

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

11-02-2013 om 13:41

Heu

"Er zijn afgelopen tijd wat toestanden (over afspraken en alimentatie)en nu zegt vader dat hij de kids zowel zondagavond als maandagochtend niet terug brengt."
Ophalen is geen optie?

anoniem

anoniem

11-02-2013 om 13:58

Ophalen

Dat zou een optie zijn maar of hij zorgt ervoor dat hij weg is of het word een scene waar de kinderen bij zijn omdat ik ze niet mee krijg.. en dat wil ik ze besparen..

Groetjes,

kleurpotlood

kleurpotlood

11-02-2013 om 14:14

Afspraak met de kinderen

Je kan proberen dat hij een afspraak maakt met de kinderen, waar zij, hij en jij bij is: dan mag hij zich uitspreken over wat zijn intenties zijn. Als dat niet kan omdat jullie nooit op 1 plek zijn met z'n allen of omdat hij geen afspraak wil maken, dan zit er weinig anders op om of de bezoekregeling 1 weekend op te schorten of Parijs niet door te laten gaan.
In elk geval zou ik dat bespreken met de kinderen, zo van wat als. Niet om de zwarte piet ergens te leggen maar om te bespreken wat de opties zijn. Je kan vader niet dwingen mee te werken als hij niet wil. Ook niet als jullie kinderen daarvan de dupe zijn.

Eventueel kan je vragen je advocaat een brief te sturen waarin staat wanneer de kinderen terug moeten zijn om het weekend door te laten gaan en dat de kosten anders op hem verhaald worden.

anoniem

anoniem

11-02-2013 om 14:24

Kleurpotlood

Het gaat niet om het weekend het gaat om de maandag. Wij gaan op maandag in de voorjaarsvakantie weg, normaal gesproken zouden ze ook op zondagavond terug gekomen zijn omdat het vakantie is.

Nu ligt hij dwars om ons dwars te zitten...ik ga natuurlijk geen weekend Disney plannen in zijn weekend dat zou een beetje dom zijn..

Groetjes

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

11-02-2013 om 15:39

Ik snap het niet

Waarom is dit een twistpunt? En waarom is je ex zo netjes om je dit alvast nu te vertellen?

Ik wil je nergens van beschuldigen maar ik heb het idee dat er meer speelt dan dat je hier zo even neerzet. En dat maakt het moeilijk om een goeie reactie geven.
Hypothetisch gesproken zou ik gaan voor of zelf op halen (met de verwachting dat de kinderen dan braaf overgedragen worden) of de kinderen niet meegeven voor het weekend.

Beetje

Beetje

11-02-2013 om 17:31

Zeggen is iets anders dan doen

De kinderen hebben er geen boodschap aan dat hun vader dwarsligt m.b.t. het disney-uitje, dus hen zou ik daar helemaal niet mee lastig vallen. De voorpret is al genieten geblazen voor ze, dat moet je niet bederven met zoiets. Als jouw ex een beetje op de mijne lijkt, heb je namelijk grote kans dat vader ze alsnog terugbrengt en dat het gewoon sarren is, om je zenuwachtig te maken. Als hij hen onverhoopt toch niet terugbrengt, zullen de kinderen vast niet gezellig zijn op de desbetreffende zondagavond, of maandagmorgen, bij hem, denk je wel? Zij kijken tenslotte al weken naar dit uitje uit en het is dan vrij duidelijk dat het hun vader is, die het bederft. Ik weet niet of jouw ex dat op zijn kerfstok wil hebben. Ik zou mijn kinderen dus ook niet thuis houden in zijn weekend.
Het advies is hier al gegeven, als ik zeker wil weten dat mijn kinderen op tijd terug zijn, dan zou ik het aan mijn advocaat overlaten. Die moet er dan maar voor zorgen dat mijn ex zich, net als ik, aan de gemaakte afspraken houdt.

anoniem

anoniem

12-02-2013 om 09:20

Ginny

Ex is aan het rommelen met de alimentatie(dingen verrekenen, indexering afronden naar beneden enz) en wil daarin graag zijn gelijk, en dat heeft hij niet en krijgt hij dus geen voet aan de grond bij mij.

Dus dan zoekt hij naar andere dingen waarmee hij mij dwars kan zitten zoals nu met dit dreigement..

l

l

13-02-2013 om 18:36

Vreselijk

ieuw... zo lelijk het uitvechten door de kinderen erin te betrekken... "de kids uitleggen dat we niet kunnen gaan omdat papa ze niet terug wil brengen" ... met zo een houding zou ik echt niet in die kinderen hun schoenen willen staan.
Meegetrokken worden in vechtscheidingsperikelen vind ik persoonlijk veel erger dan Disney

hcl

hcl

13-02-2013 om 21:50

Anoniem

Beste anoniem,

Ik heb je verhaal gelezen en snap je probleem.
De oplossing is echt niet zo moeilijk.
Het l.b.i.o behartigd kosteloos je belangen inzake kosten levensonderhoud.
Het is absoluut niet toegestaan om kosten cq "afspraken" te verrekenen met de alimentatie ook moet de indexering netjes betaald worden tot achter de komma.
Ik neem aan dat je een uitspraak hebt van de rechtbank inzake Alimentatie, met dit document kan het l.b.i.o aan de slag en kun jij hierin alles uit handen geven(geeft rust).
Wat betreft het niet terug brengen van de kinderen lees ik in je draadje dat je dit per mail te horen hebt gekregen dus....een dreiging .
Dreigen mag niet en afspraken moeten worden nagekomen met als doel de belangen van de kinderen voorop.
Mijn advies is neem contact op met je advocaat als je die nog hebt en is dit niet mogelijk kun je altijd tijdig een wijkagent inschakelen die alvast op de hoogte is van eventuele problemen.
Laat je niet klem zetten en zorg dat je hem laat zien dat je je eigen zaken kunt regelen en hem een stap voor bent
De kinderen kunnen hier niets aan doen en laat ze zich verheugen op Disney het komt vast goed.
Succes

Veel plezier alvast.

anoniem

anoniem

14-02-2013 om 08:42

Het is niet mijn keus om de kinderen erin te betrekken dat doet hij door met zulke dreigementen te komen.
En stel dat hij het doet(wat ik niet denk maar je weet nooit want is al eerder gebeurd dat hij ze niet op de afgesproken tijd kwam halen en dan kan je ook niet anders dan je kinderen een uitleg geven) dan zou ik me echt schuldig voelen als de kinderen zo teleurgesteld worden op het laatste moment terwijl ik al op de hoogte was.

Groetjes,

anoniem

anoniem

14-02-2013 om 08:47

Hcl

Ik weet dat dat allemaal niet mag en pik het ook niet.

Het lbio heb ik al ingeschakeld als het goed is krijgt hij daar deze week bericht van.

Verder heb ik nogmaals de vraag gesteld aan hem of hij ze ja of nee terug gaat brengen maar daar krijg ik uiteraard geen antwoord op hij laat het zolang mogelijk in onzekerheid.

De kids weten nog niks en dat laat ik ook zo.

Bedankt voor je advies iig..

Groetjes,

Wat een ongepaste reactie

1,

Ik vind je reactie ongepast en overbodig. Denk je dat Anoniem niet weet dat het voor kinderen niet fijn is om hierin meegetrokken te worden? Waarom denk je dat ze hier post? Ik heb niet de indruk dat het hier Anoniem is die iets over de rug van de kinderen uitspeelt. Wat moet zij dan? Maar geen plannen meer maken met'r kids, dan kan vader ze ook neit meer doorkruisen, zoiets?

Anoniem kwam hier om te kijken of iemand een oplossing wist en dan ga jij vertellen dat dit allemaal erger is voor de kinderen dan niet naar Disney gaan....wat is het nut van je reactie? Het is een absoluut feit dat een vechtscheiding slecht is voor kinderen, maar je kunt dat niet altijd voorkomen. Als je het tegenover je hebt, heb je het tegenover je en kun je alleen maar proberen er zo goed mogelijk mee om te gaan. Dat is wat Anoniem deed door op het forum advies te vragen.

anoniem

anoniem

23-02-2013 om 16:15

Pfff

Gisteren werd ineens duidelijk waarom hij moeilijk deed/doet over het terugbrengen morgenavond..
Meneer blijkt gewoon op skivakantie te zijn tot en met eind van de middag vandaag, (terwijl het zijn weekend is) en heeft zonder dat wij het weten Oma(zijn moeder) ingeschakeld om de kids op te vangen vanaf gisteravond vijf uur..
Ja dan blijft er van je weekend met je kinderen weinig over als je zelf tot en met zaterdagmiddag weg bent..

Hij heeft inmiddels toegezegd de kids morgenavond om half zeven te brengen dus ben benieuwd..

Groetjes,

O jeetje

En dat kon hij niet meteen even melden? Ongelooflijk zeg.. Succes dan maar.

Maar.. Dus wel lekker naar Disney! Veel plezier!

anoniem

anoniem

24-02-2013 om 15:04

Vertigo

Blijkbaar niet maar hij is ook al in de kerstvakantie stiekem met de kids een weekend weg geweest dus kijk nergens meer van op..

Dank je wel komt goed!

Vic

Vic

24-02-2013 om 18:38

Informeren

"Blijkbaar niet maar hij is ook al in de kerstvakantie stiekem met de kids een weekend weg geweest dus kijk nergens meer van op.."
Dat is alleen maar een probleem als hij daardoor de kinderen niet volgens afspraak terug brengt. Verder hoeft hij jou natuurlijk niet te informeren over zijn doen en laten. Het zou leuk zijn als hij het wel doet, maar het hoeft niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.