Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Ook even zo

Ook even zo

28-05-2010 om 09:12

Vanaf wanneer hebben ze zelf inspraak? (omgangsregeling)

Hoe zit het ook alweer met de leeftijd(en) waarop kinderen zelf mogen kiezen hoe ze de omgangsregeling in willen vullen? Het gaat om co-ouderschap en eventuele wijzigingen daarin. Ik meen dat ze vanaf 12 jaar zelf mogen kiezen waar ze wonen maar is het niet al eerder dat ze inspraak hebben?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

uiteraard kunnen jij en je ex met je kinderen(vanaf een jaar of 9?) om de tafel,uitleggen wat jullie plannen zijn,en vragen wat zij daar van vinden?.
of je dit moet doen is een tweede,maar het kan.
wettelijk worden kinderen pas gehoord door de rechtbank als ze 12 zijn,maar dan nog bepaald de rechter of hetgeen het kind wil goed voor hem is.
elke rechter zal zoveel mogelijk contact met beide ouders voor het kind willen( mist er geen extreme situaties zijn zoals mishandeling e.d.)

Nogeenevenzo

Nogeenevenzo

28-05-2010 om 14:27

Hoe gaat dat dan?

Mijn zoon van bijna 12 roept regelmatig dat hij liever bij zijn vader woont. Hij is nu de helft van de week hier en de andere helft bij zijn vader. Volgens mij ziet mijn ex een verandering van hoofdverblijfplaats ook wel zitten, vanwege de kinderbijslag en alimentatie. Maakt hij een kans als hij het via de rechter wil wijzigen?

als je ex inderdaad naar de rechter stapt zal de rechter jullie zoon ook aanhoren.
Als de rechter vindt dat je zoon en zijn vader goede argumenten hebben om het hoofdverblijf bij vader te hebben,kan het zijn dat de rechter dit toewijst,echter niet zonder een goede bezoekregeling te treffen naar jou toe.
Als je zoon echter besluit *gewoon* niet naar je toe te gaan,dan kan je hem niet dwingen ben ik bang,hij is tenslotte 12.Denk je echt dat je ex zijn zoon alleen in huis wil nemen vanwege de kinderbijslag en alimentatie?
zorgt hij nooit goed voor jullie kind? of waar baseer je dit argument op?

Nogeenevenzo

Nogeenevenzo

29-05-2010 om 17:24

Sus-anne

Natuurlijk zorgt hij goed voor ons kind. Wat vindt de rechter goede argumenten? Mijn zoon vindt het daar gezelliger en het eten lekkerder. Logisch want hij krijgt daar drie keer per week afhaal Chinees, Surinaams en Turks. Wel gezond hoor, daar niet van, maar voor mij financieel niet haalbaar. Ik ben er niet bang voor dat mijn zoon hier niet meer komt want hij komt vaak genoeg langs als hij bij zijn vader is. Qua tijd zal het niet veel uitmaken als de verblijfplaats wordt gewijzigd maar financieel wel en mijn ex vindt toch al dat hij teveel alimentatie moet betalen.

Tijd en geld

je zegt:Qua tijd zal het niet veel uitmaken als de verblijfplaats wordt gewijzigd maar financieel wel en mijn ex vindt toch al dat hij teveel alimentatie moet betalen.

dit begrijp ik niet helemaal.
als je zoon bij zijn vader gaat wonen ,is hij toch meer tijd bij zijn vader?Vader krijgt toch hogere kosten dan?en jouw kosten gaan dan toch om laag?
je dagelijkse boodschappen,je energie rekening,ect ect,dat gaat toch omlaag voor jou?

Bovendien,jij kan meer gaan werken als je zoon bij vader woont,je hoeft dan geen oppas meer te regelen e.d.( scheelt ook in de kosten)

en wat bedoel je met: Qua tijd zal het niet veel uitmaken?Bedoel je dat ,ook als zoon bij zijn vader gaat wonen,dat hij nog net zo vaak bij jou is als nu?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.