Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Rick

Rick

28-06-2019 om 23:10

Verdriet om scheiding

Goedenavond, in 2018 heb ik op dit forum deelgenomen met het onderwerp dat mijn partner wenste te scheiden voor haar lesbische gevoelens. Haar conclusie was dat ze niet met mij oud wenste te worden als de kinderen uit huis waren. Vrij snel in het begin van de scheiding kwam er een vriendin op de proppen. Ondertussen zijn wij officieel gescheiden. Wij hebben kinderen. Deze zijn ontzettend boos op mij en wensen geen contact. In het huwelijk leefde de kinderen letterlijk en figuurlijk een eigen leven, waar het hun niets ontbrak. Van mijn zijde is werkelijk alles geprobeerd richting hun en mijn ex en heb de laatste 5 jaar gevochten voor het (schijn)huwelijk/gezin Ze heeft alles achtergelaten, wenste geen verzorging van onze hond, het huis deed ze afstand van, want daar waren teveel herinneringen, terwijl mijn kinderen aangaven wel te willen blijven wonen, maar dan zonder mij, waarop zij dit zagen als dat ik alles kreeg, want ik kreeg de hond en het huis. Tijdens de scheiding was mijn ex al voorbereid met het plannen terwijl het bij mij binnen kwam als een bom. Op mijn verzoek hebben wij wel beiden apart met onze huisarts en een psycholoog gesproken over lesbische gevoelens en een doorstart. Zij hebben zeer
duidelijk tegen mij gemaakt, dat als dit een huwelijk met gouden randen zou zijn, ze toch deze stap had genomen. Uiteraard hebben zij niets verteld wat ze met haar besproken hebben,
Volgens hun zat ze in een identiteitscrisis en ze heeft besloten dat haar carrière, die ik ons huwelijk gestimuleerd heb, lesbische gevoelens en een nieuwe start haar doel was. Gevoelsmatig heb ik de indruk dat het een midlife crisis is die alles kapot heeft gemaakt.
Ik wordt nu geconfronteerd met een ex die totaal niet met mij wenst te spreken, ze klaagt omdat ze een nieuw huishouden moest beginnen en hoge kosten heeft, haar flat en kosten zijn hoger als die van mij in het koophuis, en het feit dat de kinderen bij haar wonen? Waarvan ze zelf aangeeft dat ze eigenlijk 1 niet wilde omj sociale/psyche probleme. Ze wenst alleen nog maar over het afhandelen van het koophuis contact te hebben? En de kinderen die geen contact meer wensen behalve als het over geld zaken gaan?
Zelf huil ik elke dag, ik wenste deze scheiding niet, heb nog steeds gevoelens voor haar, maar wil ook verder in mijn leven, en mis de kinderen ontzettend. Mijn wens een situatie waarin mijn kinderen mij toelaten in hun leven, en mijn ex en ik met of zonder partner(s) samen er zijn voor onze kinderen.

Vraag

Waarom zijn jouw kinderen zo boosw op je en willen ze geen kontakt?
Zijn er wel afspraken gemaakt over de verdeling van zorg?
Moet de woning nog verdeeld worden? Dus de kosten van de overwaarde? Moet dat na verkoop?
'Waarvan ze zelf aangeeft dat ze eigenlijk 1 niet wilde omj sociale/psyche probleme.' Wat bedoel je hier met 1? Wil ze 1 kind niet?

Het is een afschuwelijk rouwproces waar je doorheen gaat. Ik hoop dat je op een dag merkt dat het wat beter gaat. Maar het zou zeker mooi zijn als de kinderen kontakt met je opnemen of houden.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.