Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

a

a

20-08-2017 om 12:46

verdrietige dochter naar vader

hallo

na veel ellende verloopt sinds vier jaar de omgang redelijk goed.
we hebben een ouderschapsplan, maar ons er eigenlijk nooit aan gehouden. we gingen er losjes mee om zeg maar. Maar nu,sinds een week of drie, huilt mijn dochter van 9 zodra ze weer naar papa moet. 1 nachtje gaat nog, twee wordt haar teveel, of ze wil helemaal niet. reden geeft ze aan dat ze mij dan zo mist. terwijl, als ze het hele weekend bij dr vader is, ze overdag altijd hier speelt.
Ik weet dat haar vader niet de makkelijkste is. kan zich moeilijk inleven in haar gevoelens. Ze is aan de stevige kant, iets wat haar vader haar steeds weer aan herinnerd. buik in houden, enz ...... als ze dan komt,en ze huilt, is hij alweer boos en moet ik haar mee nemen ...... ja lekker makkelijk!
zijn woorden zijn: ik heb nix met haar!!
en dat voelt ze..... ze heeft daar ook niets qua vriendinnetjes, en papa heeft alleen maar oog voor zijn/onze zoon. daar doet hij van alles mee,en haar laat hij links liggen.
ik heb al van alles geprobeerd, haar gestimuleerd met opbeurende woorden, haar gewoon afgezet ondanks dat ze huilt, toch bij mama blijven, enz enz ........ ik weet niet meer wat te doen.
met mijn ex er over praten werkt niet. het enigste wat hij steeds zegt: DAN HOU JE HAAR DAAR MAAR .......

Sally MacLennane

Sally MacLennane

20-08-2017 om 13:00

Jeetje...

Ik ben vóór het in stand houden van een omgangsregeling, maar hier breekt mijn hart.
Een kind dat niet goed is zoals ze is, dat te horen krijgt dat haar vader niks met haar heeft en maar bij jou moet blijven, moet toezien hoe zoon voorgetrokken wordt...

Als het werkelijk is zoals jij schrijft en een gesprek niet mogelijk is, zou ze van mij niet meer hoeven.

Nogmaals, ik ben tegen het weghouden van kinderen bij de andere ouder. Maar dan moet zo'n ouder zich ook wel als een ouder gedragen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

20-08-2017 om 13:53

lijkt mij duidelijk

Natuurlijk is een relatie met de vader belangrijk, maar.... in dit geval lijkt het mij duidelijk. Vader wil niet en dochter wil niet. Dat kan nooit een liefdevolle relatie worden. Ik zou afspreken dat ze voorlopig niet meer komt. Misschien een keer een middagje ofzo, maar niet langer. Daar zullen ze beiden blij mee zijn. En wellicht komt er over een tijdje een moment dat ze wel weer meer tijd met elkaar willen doorbrengen.

a

a

20-08-2017 om 14:35

ja daar ben ik ook zeer zeker voor, maar van beide kanten gaat het niet van harte. en van mijn dochter haar kant uit snap ik dat heel goed. had alleen gehoopt, nu dat mijn ex samen woont,dat dat beter zou gaan, maar nee dus.
al vanaf het moment dat we wisten dat het een meisje werd was hij er al niet blij mee.helaas voor haar is na jaren dat niet onveranderd.

ik heb het nu eerst gegooit op het naleven van het ouderschapsplan, aangezien hij ook steeds de weekenden veranderd naar ZIJN hand.
maar wel in het achterhoofd houdend ivm mijn dochter dat we binnenkort om de tafel moeten,want dit gaat zo niet.

mijn zoon is 12,zij is 9 ...... hij gaat met plezier, zij niet....... is het anders ook mogelijk om het ouderschapsplan te veranderen?

Schadelijk.

Vreselijk, wat haar vader doet is echt heel schadelijk.
Ik zou haar de vrijheid geven om zelf te kiezen zodat er toch een kiertje openblijft voor in de toekomst.
Verder zou ik haar iedere dag laten weten dat ze een mooie, slimme en lieve meid is. Net zo lang tot haar zelfvertrouwen weer geheeld is.

1 nachtje gaat nog

Dan zou je het ook bij 1 nachtje kunnen houden. Wellicht kun je een activiteit organiseren, een groepssport, scouting of zoiets dergelijks, waardoor ze op zaterdag toch al niet meteen naar vader kan en dan maar iets later komt. Als jullie het beiden daarover eens zijn hoef je het ouderschapsplan daarvoor toch niet open te breken?

Tsjor

Kaaskopje

Kaaskopje

21-08-2017 om 11:56

Niet meer slapen

Het eerste wat nu in mij opkomt is: niet meer slapen en de bezoeken kort houden. Blijkbaar wonen jullie zo dicht bij elkaar dat ze bij jou kan spelen als ze daar 'moet' zijn. Dat kan dan ook omgekeerd. Bij hem spelen, terwijl ze daarna weer lekker naar haar bed bij jou gaat. Het lijkt mij belangrijk dat het contact wel gehandhaafd blijft, maar de schade zo klein mogelijk gehouden moet worden die vader kan aanrichten.

Maar wat wil jij het liefst

Hoi,

Echt triest dat een vader zo over zijn eigen kind kan denken.
Je had het over het openbreken van het convenant.

Maar wat zou jij het liefste willen.
Zoals Tjor al zegt minder nachtjes bij vader lijkt me in dit geval niet het probleem. (alle partijen lijken dit te willen)

Maar ik kan me ook voorstellen, dat je eens in de week een dagje voor jezelf wilt hebben, aangezien jij toch zowat de hele opvoeding op je neemt.

Je kunt alleen via een verandering in het convenant niet afdwingen, dat vader weer van zijn dochter gaat houden. (helaas).

Daarnaast is zelfvertrouwen voor een kind zo belangrijk, dat ik het eens ben met sommige mensen hier; Overlaadt haar met complimentjes en liefde. (natuurlijk ook voor zoonlief).

sterkte

Vedor

Jackie

Jackie

30-08-2017 om 23:07

verdrietig

Ik lees dit echt met zo veel verbazing.. Dat dit nog voorkomt joh. Het lijkt wel een een of andere middeleeuwse koning waar jij dan zoons voor moet baren. Ze werd al afgewezen in de baarmoeder! Dat vind ik zo verdrietig.
Ik ben het eens met de reacties hierboven. Van mij zou mijn dochter echt niet hoeven gaan naar een plek waar ze als tweederangs wordt gezien. En ik zou er ook alles aan doen om haar zelfvertrouwen te verbeteren.

te is nooit goed

'Overlaadt haar met complimentjes en liefde.' Het is belangrijk dat ze de complimentjes ook gaat krijgen of herkennen bij andere mensen, behalve haar moeder. Ze zou het vertrouwen moeten opbouwen dat ze voldoende stevigheid heeft om zich te bewegen in de wereld om haar heen, dus ook in de ogen van anderen.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.