Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Watermeloentje

Watermeloentje

12-07-2018 om 20:30

Verhuizen

Ik lig in een vechtscheiding. De scheiding is al uitgesproken.
Maar nu lig mijn ex erg dwars.ik wil verhuizen naar mijn familie en mijn netwerk.en naar mijn nieuwe partner.mijn kinderen willen met mij mee.maar zijn nog te jong om zelf te kunn beslissen.wie heeft het ook mee gemaakt dat ik 288km van je ex mag wonen. En hoe groot zijn mijn kansen dat ik bij mijn ex weg mag.ik heb me hier jaren nooit op mijn gemak gevoelt en het wordt steeds erger.

vlinder72

vlinder72

12-07-2018 om 20:52

Verhuizen

Jij mag best verhuizen, het is alleen geen vanzelfsprekendheid dat je de kinderen mee kan nemen.

Je ex heeft net zoveel recht op omgang met de kinderen als jij. Hoe zie je een goede omgangsregeling voor je als een van beiden 228 km verderop verhuist? Kunnen jullie daar samen uitkomen?

De rechtspraak

Je kunt uitspraken zoeken op De Rechtspraak. Het komt voor dat een ouder toestemming krijgt. Ook vanwege belangen die niet primair om de kinderen gaan.

Je moet je alleen wel afvragen waar je jezelf dan weer mee opzadelt. En de kinderen. Regelmatig 3 uur heen en 3 uur terug om de andere ouder te zien?

Als er iets is met je kind bij de andere ouder ben je mijlenver weg?

Ik snap het, je netwerk en zeker je nieuwe partner trekt wel.

Maar ik acht de kans dat je die vervangende toestemming van een rechter gaat krijgen erg klein.

Maar je kunt je informeren en een advocaat inschakelen.

V@@s

V@@s

12-07-2018 om 21:16

hoezo dwars

Het lijkt me vanzelfsprekend dat ouders na een scheiding bij elkaar in de buurt blijven wonen. Dat heeft niets te maken met dwars zijn. Een goede band met beide ouders maak je bijna onmogelijk als je zover weg gaat verhuizen.

Bouw een netwerk op in de plaats waar je nu woont. Investeer daar in, in plaats van terugverlangen naar wat geweest is.

Watermeloentje

Watermeloentje

12-07-2018 om 21:23

Verhuizen

Wij hebben geen goede band al 3,5 niet meer .
Mijn ex is 1 narcist en hij heeft pas rust als ik onder de graszoden ligt dit jaar.hij weet dat mijn hart in Limburg ligt.heb al jaren gezegt dat ik hier weg wil.en naar mijn ouders die mij nu zo op lijftijd zijn mijn hulp ook nodig hebb.en ik heb hun hulp ook nodig.zei kunnen met mijn broer en zus oppassen in de tijd dat ik moet werken
En aangezien dat hier niet genoeg werk is .en daar voor het oprapen
Dus ik mag nooit meer gelukkig worden met mijn niet partner.daar komt het opmeer. Mijn ex lang leven de lol en ik hier maar langzaam weg kwijlen(sorry voor mijn taal)
Dat zal ik hier nog 2,5 jaar uit moeten zitt tot de oudste van mij 12 jaar is en dan maar weer 1 rechtzaak beginn om te mogen verhuizen

Bo

Bo

12-07-2018 om 21:24

hmm

Ik ken ze wel, gescheiden stellen die ver uit elkaar gingen wonen. Vaak moeder die terugkeerde naar regio van herkomst. Het kan soms lukken als de vader het niet ziet zitten om fulltime voor de kinderen te zorgen. Maar het is wel een egoïstische keuze.

Watermeloentje

Watermeloentje

12-07-2018 om 21:29

Verhuizen

Wij hebben 1 omgangsregel 1x in de 14 dagen
Hij neemt nog niet eens de moeite om te bell.
En aangezien dat hij van reizen en auto rijden houd .kan hij de kinderen halve wegen ophalen.
Hij mag straks ook meer vakantie dagen hebb om met zijn kinderen door te brengen.
Mag het niet lukk ga ik alleen en ga vechaten van Limburg. Ik vind ook dat ze naar de ouder moeten kijken die hier erg ongelukkig het hele dorp huisarts en alle instanties die ik in heb geschakeld zien dat ik hier erg ongelukkig ben.nu naar jaren ben ik er achter gekomen hie dom en naif ik was om te verhuizen naar deze rot gat

V@@s

V@@s

12-07-2018 om 21:32

vervangende toestemming

Als je denkt dat je een sterke zaak hebt dan kun je toch vervangende toestemming vragen voor de verhuizing aan de rechter? Als er inderdaad maar een hele beperkte omgangsregeling is dan is er best kans dat je dat wint.

Watermeloentje

Watermeloentje

12-07-2018 om 21:44

Verhuizen

Mijn ex heeft nooit om de kids gezorgt.moest alles alleen doen. Bij cb dokter tandarts als ze ziek waren was hij er niet, zelf niet leren en dat doet hij nu nog steens niet. alleen wat hij leuk vond deed hij en dat was niey veel
Rijd al 3,5 rond elke dag dat mijn kinderen niet mee wilde werd hij kwaad.mijn ex drink achter het stuur in de bij zijn van onze kinderen.
Hij was nog niet het huis uit had hij al een nieuwe vriendin. En liet ons kinderen gelijk in het erste weekend haar zien en zij bleef slapen daar hebb ze een klap van gekregen .mijn ex scheld me uit voor kutwijf in de bij zIjn van de kids heeft me bijde keel gehad wat de kiDs hebb gezien.
Alle instanties die is ingeschakeld doet hij niets op uit.neerste werk hij aan mee alleen mij maar dreigen waar de kiDs bij zijn.nu hopen dat E had allemaal zien dat hij 1 narcist is.

V@@s

V@@s

12-07-2018 om 21:55

je moet niet bij instanties zijn

maar bij de rechter. Ga naar een advocaat en vraag vervangende toestemming bij de rechter.

Watermeloentje

Watermeloentje

12-07-2018 om 23:02

Verhuizen

Heb ik al aan gevraagt toen ik de scheiding al heb in gediend maar het duurt allemaal zo lang.7 maanden bezig en al vanaf mei de scheiding uit gesproken .
Ik heb hem.al ingediend bij de advocaat maar mijn ex nog niet dus heeft nog tijd tot 23augustus.
En ze steeds dat ik mijn ruiten in gooien. En dat ik een domme mongool ben.
Maar mensen met 1 dawnsindroom zijn slim

Lente

Lente

14-07-2018 om 18:51

Watermeloentje, ben jij iemand met downsyndroom ?

Ik snap niet helemaal wat je hierboven schrijft.

En wat bedoel je met ruiten ingooien?

Nou zeg Lente.

"Ben jij iemand met Downsyndroom?"

Ik schrik serieus van je posting, het moet niet gekker worden.
Spreken is zilver en zwijgen is goud.
Je bent toch geen flapuit van 8 jaar oud?

Watermeloentje

Watermeloentje

14-07-2018 om 20:46

Verhuizen

Gachte heer mevrouw wil 40

Ik ben 1 normaal mens dus wel een beetje rare uitspraak.
Mijn ex noemt mijn mongool. .En daar zei ik op mongolen zijn dit dom.

Dus zelf even goed na denken hoe u mensen hier op deze form zet

Watermeloentje.

Ik neem aan dat je het tegen Lente hebt?
Het waren namelijk niet mijn woorden.

Plens

Plens

15-07-2018 om 00:48

Snap de vraag van Lente wel

Het staat volledig door elkaar, halve zinnen, geen komma's, midden in de zin punten en toch wel heel veel fouten. De tekst is echt vrij onleesbaar.
Dat is niet erg, maar dat mensen er dan geen touw aan kunnen vastknopen is dan niet vreemd. Er werd gewoon een vraag gesteld.

Daarnaast is het hebben van het Down syndroom of wat dan ook natuurlijk helemaal geen probleem; dan pas je je antwoorden aan. Het is niet zo dat Lente haar uitschold zoals de ex.

Renate

Renate

15-07-2018 om 06:56

Precies

Watermeloentje schreef: "En dat ik een domme mongool ben. Maar mensen met 1 Dawnsindroom zijn slim". Lente vroeg toen, in mijn beleving, vriendelijk of Watermeloentje (echt) iemand met Downsyndroom is. Ze begreep niet goed wat Watermeloentje schreef, gaf ze aan. Nou, kennelijk niet. Watermeloentje wordt uitgescholden voor domme mongool, maar zelf vindt ze mensen met Downsyndroom slim.

Lente

Lente

15-07-2018 om 18:27

Watermeloentje

Het is precies zoals Renate en Plens schrijven.
Het was een vraag omdat ik de tekst niet begreep. Het was zeker geen schelden.

Ik zou het advies van V@@s volgen, ga naar een advocaat.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.